DRACULA, ZIELONE SPEKTAKLE I PLANOWANIE JUBILEUSZU. TEATR MUZYCZNY W ŁODZI W NO
„Dracula” (wciąż na fali popremierowych emocji), ostatnie sety „Pretty Woman”
i „Les Misérables, kolejne spotkania z wielką poezją i alternatywnymi formami dramatyczno-muzycznymi. Rozpoczynający się sezon w Teatrze Muzycznym w Łodzi będzie czasem kontynuacji i pożegnań.
W sezon 2024/2025 Teatr Muzyczny w Łodzi wchodzi z „Draculą”, którego majowa premiera przyniosła tytułowi uznanie publiczności i krytyków. Autorski musical, oparty na kanwie gotyckiej powieści Brama Stokera z muzyką Jakuba Lubowicza i librettem Jakuba Szydłowskiego zebrał liczne, znakomite recenzje, zwracające uwagę na widowiskową scenografię, bogactwo kostiumów, inscenizacyjny rozmach, szerokie orkiestrowe brzmienia i znakomite umiejętności wykonawców. Już we wrześniu publiczność znów będzie mogła z zapartym tchem śledzić historię o pragnieniu nieśmiertelności i walce dobra ze złem, w której nic nie jest tak oczywiste, jak się wydaje.
– W rozpoczynającym się sezonie będziemy realizować założone wcześniej plany repertuarowe – mówi p.o. dyrektora Anna Korzon-Wnukowska. – Rewolucji nie będzie. Dążymy do tego, by teatr działał stabilnie i prężnie, przygotowując się jednocześnie do 80-lecia swojego istnienia, przypadającego w następnym sezonie – podkreśla.
W repertuarze nowego sezonu znalazło się miejsce dla wielu przebojów Muzycznego, wśród nich m.in. „Złap mnie, jeśli potrafisz”, „Skrzypka na dachu”, „Madagaskaru – musicalowej przygody” czy wreszcie „Pretty Woman” i „Les Misérables”. To właśnie te dwa ostatnie tytuły łódzka widownia pożegna w nadchodzącym sezonie. Przygody przebojowej i wygadanej Vivian Ward można będzie zobaczyć już w listopadzie, a opowieść o losach ukrywającego się Jean Valjeana zagości na łódzkiej scenie w styczniu, lutym i czerwcu 2025 roku. Ostatnie spotkanie z tytułem przed jego zejściem z afisza to tak zwany zielony spektakl. Budzi on niemal tak samo silne emocje jak premiera, ponieważ artyści często wprowadzają dowcipne zmiany w przebieg i formę przedstawienia, a najwytrwalsi i najwierniejsi widzowie lubią tych zmian w nim szukać.
Oprócz 130 zaplanowanych spektakli i koncertów widzowie i sympatycy teatru znajdą w jego repertuarze również powracający Krakowski Salon Poezji i IX edycję festiwalu OFF-Północna, prezentującego alternatywne formy dramatyczno-muzyczne z całego kraju. W planach jest również kontynuacja współpracy z Akademią Sztuk Pięknych im. W. Strzemińskiego w Łodzi, dzięki której górne foyer teatru staje się galerią sztuki, prezentującą dorobek pedagogów, studentów i absolwentów łódzkiej uczelni.
Za kilka tygodni ruszą przygotowania do kolejnej wielkiej premiery – „Mamma Mia!”. Tę rozgrywającą się na słonecznej greckiej wyspie radosną opowieść o miłości i przyjaźni, której magię tworzą hity zespołu ABBA, pokochały miliony ludzi na całym świecie. Casting do ról głównych i zespołowych zaplanowano na listopad, a premierę na jesień 2025 roku.
ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI
SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”
TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Dawid Kwiatkowski: Padłem ofiarą oszustów, którzy na mnie nieuczciwie zarabiali. Teraz jestem też swoim księgowym, liczę pieniądze i sprawdzam umowy
Artysta przyznaje, że w branży muzycznej są ludzie, którzy zamiast wspierać młodych wykonawców w budowaniu kariery, po prostu chcą tylko zarobić na swoich „podopiecznych”. Dawid Kwiatkowski przestrzega więc wszystkich, którzy stają na scenie „Must Be the Music” i innych talent show, by nie ufali każdemu, kto się do nich odezwie po programie i zaproponuję współpracę, bo bardzo możliwe, że będzie mu zależało tylko na tym, by wykorzystać ich „pięć minut” dla własnych korzyści. On sam również padł ofiarą takich oszustów i musiał walczyć z nimi w sądzie.
Prawo
Tak zwana sztuczna twórczość coraz popularniejsza. Wyzwaniem pozostają kwestie praw autorskich
Rosnąca popularność narzędzi AI spowodowała, że powstaje coraz więcej „dzieł sztuki”, będących wytworem działania algorytmów, które potrafią m.in. tworzyć muzykę dopasowaną do preferencji i nastroju, malować obrazy, a nawet pisać poezję czy scenariusze filmowe. To rodzi szereg wyzwań dotyczących praw autorskich. Są także wątpliwości dotyczące ochrony dzieł, z których AI się uczy. Narzucanie prawnych zakazów i obostrzeń może jednak nie przynieść efektów.
Podróże
Radosław Majdan: W Grecji zaginęła mi walizka. To jest kraj lekkoduchów, wszystko odkładają na jutro, a pracę traktują drugorzędnie
Były piłkarz przyznaje, że z perspektywy uczestników program „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” to bardzo wymagające przedsięwzięcie. Dla niego ten format okazał się nie tylko testem fizycznym, ale także emocjonalnym, bo trzeba było stawić czoła zarówno rywalom, jak i własnym słabościom. Radosław Majdan zdradza też, że emocji nie brakowało już na lotnisku. Tuż po przylocie do Grecji okazało się bowiem, że jego walizka zaginęła. Na szczęście miał przy sobie kilka zapasowych ubrań.