Komunikaty PR

Dzięki Fundacji Castorama w 5 lat 6300 potrzebujących zyskało lepsze domy

2024-04-19  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Natalia Piekacz
Made in PR

Wejnerta
02-619 Warszawa
n.piekacz|madeinpr.pl| |n.piekacz|madeinpr.pl
783 505 900
madeinpr.pl

Od początku powstania w 2019 r., Fundacja Castorama przekazała niemal 8 mln zł na realizację blisko 250 projektów polepszających warunki mieszkaniowe 6300 beneficjentów z całej Polski. Ogromne zaangażowanie ponad 2300 wolontariuszy (pracowników Castoramy) i kilkadziesiąt tysięcy godzin wspólnej pracy pozwoliło odmienić domy i życia wielu ludzi.

Fundacja Castorama pomaga poprawiać warunki mieszkaniowe osób w trudnej sytuacji życiowej z powodów finansowych, choroby czy niepełnosprawności, podopiecznych ośrodków, walczących z ubóstwem mieszkaniowym, zagrożonych bezdomnością. Fundacja pomaga dzieciom i młodzieży z rodzin ubogich, wielodzietnych, rozbitych czy dysfunkcyjnych, a także osobom i rodzinom poszkodowanym wskutek klęsk żywiołowych czy innych zdarzeń losowych. Wsparcie fundacji polega na oferowaniu produktów i rozwiązań związanych z remontami, modernizacjami i wykończeniem domów i mieszkań w sposób praktyczny, przyjazny i funkcjonalny.

5 lat działalności fundacji to 5 lat nauki, w jaki sposób świadczyć pomoc, aby trafiła do jak największej liczby osób, a także 5 lat doświadczeń i historii ludzi, którzy z różnych względów tej pomocy potrzebują. Miniony rok zaowocował rekordową liczbą aż 104 projektów w całej Polsce. Od 2019 r. Fundacja Castorama prowadziła projekty we współpracy z blisko 150 organizacjami pożytku publicznego. Większość z nich, bo aż 65, to działania na rzecz różnych centrów pomocy – warto wymienić m.in. generalny remont 10 łazienek dla podopiecznych domów dziecka w Skarżysku-Kamiennej przeprowadzony we współpracy ze Stowarzyszeniem Od Nowa, czy kompleksowe odnowienie mieszkania dla dorosłych wychowanków domów dziecka w powiecie strzelińskim, zrealizowane z Fundacją PODAJ DALEJ i Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Strzelinie.

W 2023 roku w ramach 39 tych i innych inicjatyw Fundacja Castorama udzieliła też pomocy  osobom indywidualnym i rodzinom. Odbudowa domu po pożarze ze Stowarzyszeniem Można Inaczej, czy remont mieszkania samotnej matki z dwójką dzieci, w tym jednym z niepełnosprawnością, w ramach projektu MOPR Herby Kielce to tylko przykłady. Dziś pomoc fundacji jest jeszcze łatwiej dostępna, dzięki automatyzacji procesu zgłoszeń. Wystarczy zarejestrować się za pośrednictwem formularza aplikacyjnego na naszej stronie Fundacja Castorama, a nasze byłe i bieżące realizacje można śledzić na Facebooku, który zyskał już 10000 obserwujących. tłumaczy Paweł Świętochowski prezes Fundacji Castorama.

Na rozwój Fundacji miał duży wpływ nie tylko ogrom potrzeb związanych z poprawą warunków mieszkaniowych Polaków, ale także rozwój wolontariatu pracowniczego w Castoramie. Każdemu pracownikowi firmy przysługuje 24, pełnopłatnych godzin rocznie na dowolne działania w ramach wolontariatu. Przestrzeń na takie akcje jest bardzo szeroka, a jej kreowanie pozostaje w rękach samych wolontariuszy. Pracownicy Castoramy charytatywnie angażują się w projekty nie tylko fundacji, związane z zapewnieniem dobrych warunków mieszkaniowych, ale też te na rzecz ochrony środowiska, zwierząt, czy pomocy emigrantom.

W ciągu 5 lat ponad 2300 pracowników Castoramy wykorzystało szansę, by działać na rzecz fundacji. Tylko w zeszłym roku nasze zespoły przepracowały charytatywnie aż 25000 godzin, z czego 57% poświęcili na projekty fundacyjne. Z miesiąca na miesiąc grono wolontariuszy Castoramy rośnie, dzięki czemu fundacja może pomagać na jeszcze większą skalę. Nasz wolontariat to odpowiedź na małe i duże aktualne potrzeby naszych sąsiadów, lokalnych środowisk, w których (my jako pracownicy Castoramy) żyjemy – tu, gdzie mieszkamy i pracujemy. – tłumaczy Marta Kędzierska Krajowy Koordynator ds. Wolontariatu w Castorama Polska.

Fundacja Castorama działa na terenie całej Polski, zwłaszcza w miastach, gdzie zlokalizowane są sklepy sieci. Obecnie Castorama Polska prowadzi sprzedaż w 103 sklepach w formatach wielkopowierzchniowym, Smart i Express i zapewnia dostęp do oferty online za pośrednictwem sklepu internetowego castorama.pl. Spółka zatrudnia około 13 tys. pracowników i jest częścią Kingfisher plc., międzynarodowej spółki posiadającej ponad 2000 sklepów w 8 krajach Europy.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Made in PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia? Biuro prasowe
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Dom Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.

Problemy społeczne

Dla większości Polaków praca to obowiązek. Tylko niewielka część czuje satysfakcję z wykonywanych zadań

Z danych SW Research i Runaways​ wynika, że 80 proc. Polaków nie czuje pasji do swojej pracy, a 77 proc. nie widzi sensu w wykonywanych obowiązkach. Prowadzi to do wzrostu poziomu stresu i wypalenia zawodowego, co powoduje, że na życie prywatne nie mamy już energii. Work–life balance, ważny zwłaszcza dla młodszych pokoleń, jest trudny do osiągnięcia. Dodatkowo rozwój nowych technologii i modeli pracy powoduje coraz większe zacieranie różnic między czasem wolnym a pracą.

Gwiazdy

Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci

Influencerka przyznaje, że ją samą najbardziej w oczy kłują śmieci bezmyślnie rozrzucone w rezerwatach przyrody, w parkach, w lasach czy na plażach. Najczęściej są to zrywki, pety, plastikowe kubeczki czy opakowania po produktach żywnościowych, ale nie brakuje też elektrośmieci czy starych ubrań. Eliza Gwiazda dziwi się takim praktykom, bo przecież zamiast wywozić gdzieś samemu zepsute telewizory, pralki, laptopy czy telefony, można zamówić bezpłatny odbiór takich sprzętów z domu. Celebrytka chwali też ideę recyklingu i dawania ubraniom drugiego życia.