Komunikaty PR

Dzięki Fundacji Castorama w 5 lat 6300 potrzebujących zyskało lepsze domy

2024-04-19  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Natalia Piekacz
Made in PR

Wejnerta
02-619 Warszawa
n.piekacz|madeinpr.pl| |n.piekacz|madeinpr.pl
783 505 900
madeinpr.pl

Od początku powstania w 2019 r., Fundacja Castorama przekazała niemal 8 mln zł na realizację blisko 250 projektów polepszających warunki mieszkaniowe 6300 beneficjentów z całej Polski. Ogromne zaangażowanie ponad 2300 wolontariuszy (pracowników Castoramy) i kilkadziesiąt tysięcy godzin wspólnej pracy pozwoliło odmienić domy i życia wielu ludzi.

Fundacja Castorama pomaga poprawiać warunki mieszkaniowe osób w trudnej sytuacji życiowej z powodów finansowych, choroby czy niepełnosprawności, podopiecznych ośrodków, walczących z ubóstwem mieszkaniowym, zagrożonych bezdomnością. Fundacja pomaga dzieciom i młodzieży z rodzin ubogich, wielodzietnych, rozbitych czy dysfunkcyjnych, a także osobom i rodzinom poszkodowanym wskutek klęsk żywiołowych czy innych zdarzeń losowych. Wsparcie fundacji polega na oferowaniu produktów i rozwiązań związanych z remontami, modernizacjami i wykończeniem domów i mieszkań w sposób praktyczny, przyjazny i funkcjonalny.

5 lat działalności fundacji to 5 lat nauki, w jaki sposób świadczyć pomoc, aby trafiła do jak największej liczby osób, a także 5 lat doświadczeń i historii ludzi, którzy z różnych względów tej pomocy potrzebują. Miniony rok zaowocował rekordową liczbą aż 104 projektów w całej Polsce. Od 2019 r. Fundacja Castorama prowadziła projekty we współpracy z blisko 150 organizacjami pożytku publicznego. Większość z nich, bo aż 65, to działania na rzecz różnych centrów pomocy – warto wymienić m.in. generalny remont 10 łazienek dla podopiecznych domów dziecka w Skarżysku-Kamiennej przeprowadzony we współpracy ze Stowarzyszeniem Od Nowa, czy kompleksowe odnowienie mieszkania dla dorosłych wychowanków domów dziecka w powiecie strzelińskim, zrealizowane z Fundacją PODAJ DALEJ i Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Strzelinie.

W 2023 roku w ramach 39 tych i innych inicjatyw Fundacja Castorama udzieliła też pomocy  osobom indywidualnym i rodzinom. Odbudowa domu po pożarze ze Stowarzyszeniem Można Inaczej, czy remont mieszkania samotnej matki z dwójką dzieci, w tym jednym z niepełnosprawnością, w ramach projektu MOPR Herby Kielce to tylko przykłady. Dziś pomoc fundacji jest jeszcze łatwiej dostępna, dzięki automatyzacji procesu zgłoszeń. Wystarczy zarejestrować się za pośrednictwem formularza aplikacyjnego na naszej stronie Fundacja Castorama, a nasze byłe i bieżące realizacje można śledzić na Facebooku, który zyskał już 10000 obserwujących. tłumaczy Paweł Świętochowski prezes Fundacji Castorama.

Na rozwój Fundacji miał duży wpływ nie tylko ogrom potrzeb związanych z poprawą warunków mieszkaniowych Polaków, ale także rozwój wolontariatu pracowniczego w Castoramie. Każdemu pracownikowi firmy przysługuje 24, pełnopłatnych godzin rocznie na dowolne działania w ramach wolontariatu. Przestrzeń na takie akcje jest bardzo szeroka, a jej kreowanie pozostaje w rękach samych wolontariuszy. Pracownicy Castoramy charytatywnie angażują się w projekty nie tylko fundacji, związane z zapewnieniem dobrych warunków mieszkaniowych, ale też te na rzecz ochrony środowiska, zwierząt, czy pomocy emigrantom.

W ciągu 5 lat ponad 2300 pracowników Castoramy wykorzystało szansę, by działać na rzecz fundacji. Tylko w zeszłym roku nasze zespoły przepracowały charytatywnie aż 25000 godzin, z czego 57% poświęcili na projekty fundacyjne. Z miesiąca na miesiąc grono wolontariuszy Castoramy rośnie, dzięki czemu fundacja może pomagać na jeszcze większą skalę. Nasz wolontariat to odpowiedź na małe i duże aktualne potrzeby naszych sąsiadów, lokalnych środowisk, w których (my jako pracownicy Castoramy) żyjemy – tu, gdzie mieszkamy i pracujemy. – tłumaczy Marta Kędzierska Krajowy Koordynator ds. Wolontariatu w Castorama Polska.

Fundacja Castorama działa na terenie całej Polski, zwłaszcza w miastach, gdzie zlokalizowane są sklepy sieci. Obecnie Castorama Polska prowadzi sprzedaż w 103 sklepach w formatach wielkopowierzchniowym, Smart i Express i zapewnia dostęp do oferty online za pośrednictwem sklepu internetowego castorama.pl. Spółka zatrudnia około 13 tys. pracowników i jest częścią Kingfisher plc., międzynarodowej spółki posiadającej ponad 2000 sklepów w 8 krajach Europy.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Made in PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Spektakularne metamorfozy z Beckers Designer Universal Biuro prasowe
2024-07-25 | 13:00

Spektakularne metamorfozy z Beckers Designer Universal

Gdy potrzeba zmiany we wnętrzu ściera się z niechęcią do większego remontu, można postawić na kompromisowe rozwiązanie, jakim będzie metamorfoza jednego z mebli. Czy to ascetyczna
Dom KRISHOME FEN 78N - Okno z idealną proporcją
2024-07-25 | 11:00

KRISHOME FEN 78N - Okno z idealną proporcją

KRISHOME FEN 78N - Okno z idealną proporcją W erze, gdy design czerpie inspirację z funkcjonalności, dobrze doświetlone domy i mieszkania stają się kluczem do codziennego komfortu.
Dom Przydomowe „aquaparki” zyskują na popularności wśród Polaków - dane ERLI
2024-07-25 | 09:00

Przydomowe „aquaparki” zyskują na popularności wśród Polaków - dane ERLI

Polscy konsumenci coraz chętniej inwestują w swoje ogrody, co widać wyraźnie w najnowszych danych drugiej największej platformy marketplace w Polsce, ERLI. Wynika z nich, że w drugim

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.