Komunikaty PR

Dziś Międzynarodowy Dzień Szczęścia

2023-03-20  |  11:00
Biuro prasowe

Ponad połowa osób, które wzięły udział w ankiecie przeprowadzonej przez agencję badawczą Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com, planuje swoje podróże z dużym wyprzedzeniem, i co druga z nich czerpie radość już na etapie samego planowania. Nawet fakt, że czasem muszą wyjść ze swojej strefy komfortu ma na nich korzystny wpływ i sprawia, że czują się szczęśliwi. Chcąc przyłączyć się do obchodów 10. rocznicy Międzynarodowego Dnia Szczęścia, który przypada na 20 marca, Kiwi.com, firma z sektora traveltech, zwróciła się do swoich fanów i obserwujących w kanałach społecznościowych, i spytała, co sprawia, że są szczęśliwi w podróży. Badanie zostało przeprowadzone na kilku rynkach: w Polsce, Czechach, Słowacji, Węgrzech i Rumunii, a jego wyniki zinterpretowane przez psycholog, zajmującą się świadomością zdrowia psychicznego.

 

Z okazji 10. obchodów Międzynarodowego Dnia Szczęścia, Kiwi.com, firma zajmująca się technologiami podróżniczymi, zwróciła się do swoich fanów i obserwujących ją w kanałach społecznościowych z pytaniem, co sprawia, że są szczęśliwi w trakcie podróżowania.

“W Kiwi.com wierzymy, że największą wolnością, jaką mamy, jest wybór miejsca, w którym możemy poczuć się wolni i które możemy odkrywać. Podróżowanie to wyjątkowe doświadczenie, które może uaktywnić i odblokować drzemiące w nas ogromne pokłady szczęścia, dlatego chcielibyśmy, aby ludzie to celebrowali. To również powód, dla którego zapytaliśmy naszych fanów i obserwujących nasz profil w mediach społecznościowych, o to, jakie chwile i miejsca kojarzą się im ze szczęściem.”- powiedział Andrew Parker Blagg, wiceprezes ds. Marki i Globalnej Komunikacji w  Kiwi.com. 

„Wszystko od momentu wyjścia z domu do samego powrotu. Droga do celu, dotarcie, i każdy jeden spędzony tam dzień.” – to odpowiedź jednego z użytkowników Facebooka z Węgier.

Badanie[1] przeprowadzone przez agencję Stem/Mark dla Kiwi.com potwierdza, że ponad połowa respondentów planuje swoje podróże z wyprzedzeniem, aby mieć na co czekać, co planować i o czym rozmawiać. Dotyczy to zwłaszcza Czechów, gdzie potwierdza to 64 % respondentów, a w Polsce co drugi ankietowany. Z badania wynika, że już sam etap  planowania wyjazdu większości ludzi sprawia wielką  radość. Na Węgrzech dotyczy to ponad 60% respondentów, z kolei Polska uplasowała się na 5. pozycji z wynikiem nieco ponad 46%.  To, co ankietowanym z Polski daje największą radość, to możliwość doświadczania i dzielenia się wrażeniami po przyjeździe z bliskimi (niemal 43%), satysfakcja, że na swojej bucket liście mogą zaznaczyć kolejny kraj, który udało im się zobaczyć (niemal 37%), a także możliwość czerpania z życia garściami, poprzez podróżowanie (ponad 42,5%). 

 

„Nie jest zaskoczeniem, że planowanie, rezerwowanie wycieczek, dzielenie się opowieściami o naszych wakacjach i oglądanie zdjęć, kiedy dobiegną końca sprawia, że czujemy się szczęśliwi. W końcu to oczekiwanie i podekscytowanie przed naszymi wakacjami zwykle trwają dłużej niż same wakacje.” – wyjaśnia Veronika Luňová, psycholog z Praskiej Integracji, zajmująca się świadomością zdrowia psychicznego. Według niej, cały ten proces przygotowywania wyjazdu może zapewnić ludziom poczucie kontroli nad swoim życiem, a także bardzo potrzebną przerwę od codziennych zajęć. „Czasami może to być rezerwacja i planowanie wakacji, które sprawiają wrażenie, jakbyśmy już przenieśli się w miejsce, do którego planujemy dotrzeć.” – dodała.

Słoneczne plaże to najszczęśliwsze miejsca

Obserwujący Kiwi.com w mediach społecznościowych w przeprowadzonej ankiecie wskazali różne, tętniące życiem miasta, takie jak Singapur, Las Vegas, Boston i Wenecja, jako miejsca, które nieoczekiwanie ich uszczęśliwiły. Jednak według badania 70% lub więcej osób  różnych narodowości wybrało słoneczną plażę na miejsce, w którym czuliby pełnię szczęścia. Małe i malownicze miasteczka,  ośnieżone górskie szczyty czy kwieciste łąki i wzgórza były zdecydowanie bardziej preferowane od dużych miast.  Ankietowani z Polski najszczęśliwszym miejscem na wakacje jednogłośnie okrzyknęli słoneczne plaże (niemal 70%), usłane kwiatami pola, łąki i wzgórza (45%), malownicze miasteczka (40,5%), a także kojące zmysły i ciche rzeki (niemal 37%). Rozległe pustynie należą do miejsc najrzadziej utożsamianych ze szczęściem, nie tylko wśród respondentów z Polski, ale i z pozostałych krajów. 

„Dla wielu z nas słoneczna plaża oznacza oderwanie się od codzienności i daje poczucie ucieczki od codziennego stresu. Morskie kąpiele, plażowanie czy podziwianie krajobrazów to odświeżające doświadczenia, które potrafią tchnąć w nas nowe życie.” – argumentowała Luňová i dodała: „Chociaż indywidualne preferencje i okoliczności zawsze będą odgrywać pewną rolę, czy to plażowanie, kojący odgłos morskich fal, piękno otaczającej natury czy sama świadomość, że jesteśmy daleko od naszej rutyny i czynników stresujących, nie ma się czemu dziwić, dlaczego to właśnie słoneczna plaża jest kojarzona, jako miejsce dające szczęście.” 

 

Słodkie nic nierobienie czy adrenalina?

Z badania wynika, że ludzie często kojarzą wypoczynek i relaks ze szczęściem, kiedy wiąże się on z plażowaniem, podziwianiem wschodów i zachodów słońca itp. 

Najnowsze badanie Kiwi.com dodatkowo wskazuje, że dla największej liczby ankietowanych z Polski (niemal 64%) to piesza turystyka jest formą odpoczynku, którą utożsamiają ze szczęściem. Zaraz po nich, oprócz wspomnianego już plażowania (niemal 59%) czy podziwiania wschodów i zachodów słońca (56%) respondenci wymienili smakowanie lokalnej kuchni na tętniącym życiem rynku (51%). Wisienką na torcie jest roadtrip - przemieszczanie się po kraju samochodem i podziwianie lokalnej scenerii (50%), ale z wykluczeniem campera. Okazuje się, że podróżowanie camperem nie kojarzy się z relaksem czy szczęściem, jedynie 12% ankietowanych uznało ją za takie. To samo dotyczy przemierzania rozległych pustyni samochodem (tylko 8,7%). 

Wyniki badania obalają mit, jakoby odwiedzanie znanych i eleganckich restauracji miałoby być tym, co uszczęśliwi nas najbardziej - jedynie  23% ankietowanych tak zadeklarowało.

„Podczas podróży możemy doświadczać przygód i ekscytacji, odkrywając nowe miejsca i kultury czy poznając nowych ludzi. To poczucie nowości zdecydowanie może przyczynić się do naszego dobrego samopoczucia.” – powiedziała Luňová. Wśród ankietowanych widać wyraźny trend, że  bardziej skłaniają się ku podniesieniu poziomu adrenaliny, wyjściu ze strefy komfortu lub zdobyciu pewności siebie, podejmując nowe wyzwania i znajdując rozwiązania trudnych sytuacji.

„Powodów, dla których ludzie podróżują, jest tak wiele i są tak różnorodne, jak kierunki i miejsca, które wybierają i rezerwują z nami. Niezależnie od tego, czy jest to poznawanie  nowych kultur, nowych ludzi, czy po prostu odpoczywanie z ludźmi, których kochają,  to wszyscy szukają własnej wersji i definicji szczęścia. Właśnie dlatego codziennie robimy to, co robimy, aby mieć pewność, że tanie podróże stoją otworem i są dostępne dla wszystkich.” – Parker Blagg skomentował wyniki ankiety w mediach społecznościowych.

„Oglądanie zdjęć i dzielenie się historiami, których doświadczyliśmy, daje nam możliwość ponownego odwiedzenia miejsc i przeżycia wszystkiego jeszcze raz. Cały proces, począwszy od planowania, a skończywszy na dzieleniu się wspomnieniami, może przyczynić się do dobrego samopoczucia i szczęścia. Być może dlatego ludzie wciąż chcą podróżować, szukając nowych doświadczeń i okazji do doznawania radości i szczęścia, a także do rozwoju osobistego.” – podsumowała psycholog.

                                                                               - koniec  - 

 

 

Veronika Luňová jest psychologiem  w Prague Integration. W swojej pracy koncentruje się na budowaniu świadomości w zakresie zdrowia psychicznego w organizacjach, a także na zapewnieniu indywidualnych porad mieszkańcom i imigrantom mieszkającym w Czechach. Veronika pochodzi z Czech, jednak ostatnie 6 lat spędziła mieszkając za granicą i podróżując do różnych miejsc.

Prague Integration to firma zapewniająca wsparcie zdrowia psychicznego imigrantom oraz mieszkańców w Pragi. To zespół 30 specjalistów, posługujący się 15 językami, który oferuje wsparcie potrzebującym, zarówno w formie online, jak i spotkania na żywo. Oferowane usługi adresowane są do osób indywidualnych, par, dzieci, nastolatków, a także firm/klientów korporacyjnych..  

 

O Kiwi.com

Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1500 osób na całym świecie. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując 2 miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 60 000 miejsc.

 

 

 


[1] Badanie zostało przeprowadzone przez agencję Stem/Mark w Czechach, Słowacji, na Węgrzech, w Polsce i Rumunii wśród osób w wieku 18-41 lat, które przynajmniej dwukrotnie w ciągu ostatnich 6 lat wyjeżdżały na zagraniczne wakacje. Dane zostały zebrane w pierwszym tygodniu marca 2023 r. z udziałem 500 respondentów w każdym kraju.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże WORKATION I CALMCATION – GDZIE JECHAĆ, BY WYPOCZĄĆ I NIE REZYGNOWAĆ Z PRACY? Biuro prasowe
2024-08-05 | 01:00

WORKATION I CALMCATION – GDZIE JECHAĆ, BY WYPOCZĄĆ I NIE REZYGNOWAĆ Z PRACY?

Pandemia przeformatowała model pracy w XXI wieku – bardzo dużo firm przeszło na pracę zdalną lub hybrydową. Co więcej, okazało się, że system ten ma liczne zalety tak
Podróże Rekordowe wyniki sprzedaży Fru.pl
2024-07-31 | 13:00

Rekordowe wyniki sprzedaży Fru.pl

Lato w pełni, a to oznacza czas wakacyjnych wyjazdów. Jak pokazują dane sprzedażowe Fru.pl Polacy planują podróże i szukają najlepszych ofert już od początku roku. Od
Podróże Kiwi.com sprawdza, w jakie role najczęściej się wcielamy na urlopie.
2024-07-30 | 13:00

Kiwi.com sprawdza, w jakie role najczęściej się wcielamy na urlopie.

Jak wskazują wyniki badania przeprowadzonego wśród respondentów z Polski na zlecenie Kiwi.com, Polacy mają bardzo bogate plany podróżnicze. Co trzeci ankietowany ma zamiar

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Sport

Odpowiednio skomponowany jadłospis zwiększa efektywność treningów. Sportowcy amatorzy zapominają o warzywach i owocach

Specjaliści do spraw żywienia zauważają, że amatorzy sportu popełniają wiele błędów dietetycznych. Najczęstsze z nich to zbyt mała ilość warzyw i owoców w codziennej diecie, rezygnacja z produktów zbożowych, a jednocześnie zbyt duże spożycie białka. – Jeżeli sportowiec zapomina o warzywach i owocach, to dostarcza bardzo mało związków przeciwutleniających, które nie są w stanie w tej sytuacji neutralizować wolnych rodników wytwarzanych w czasie intensywnego wysiłku. One z kolei niszczą struktury komórkowe, ale też wpływają na gorszą pracę mózgu, szybsze starzenie się i zwiększają ryzyko nowotworów – mówi Monika Stromkie-Złomaniec, dietetyczka kliniczna.

Gwiazdy

Justyna Szyc-Nagłowska: Mam odłożone pieniądze na czarną godzinę. Teraz muszę też myśleć o emeryturze i zabezpieczyć sobie moje życie

Trzy razy więcej mężczyzn (17 proc.) niż kobiet (6 proc.) inwestuje na rynkach finansowych – wynika z raportu przygotowanego dla mBanku. Justyna Szyc-Nagłowska, która była prelegentką podczas prezentacji tych badań, uważa, że taka sytuacja może wynikać chociażby z tego, że panie boją się wychodzić przed szereg i wkraczać na płaszczyznę przez lata zarezerwowaną dla płci męskiej.

Konsument

Przybywa konsumentów aronii. Mimo właściwości prozdrowotnych wciąż jest jednak za mało doceniana

Mimo że aronia jest znana z właściwości prozdrowotnych, to nadal nie może się przebić i trafić do grona ulubionych owoców sezonowych Polaków. Dietetycy ubolewają nad tym, że sięgamy po nią dużo rzadziej, niż powinniśmy. Producenci z kolei z powodzeniem wykorzystują ją w sokach, dżemach, koncentratach i innych przetworach, udowadniając, że wcale nie musi być ona kojarzona tylko z kwaśnym, cierpkim smakiem. Zawarte w niej związki działają antynowotworowo i przeciwzapalnie, zapobiegają miażdżycy i chorobom serca, chronią przed udarami, opóźniają rozwój choroby Parkinsona i Alzheimera, a także obniżają ciśnienie krwi.