Komunikaty PR

Edukacja HIV w salonie piękności, urzędzie i szkole jazdy

2021-05-31  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Mariola Sarnowska
Alfa Communications

ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Do pobrania doc ( 0.53 MB )

Chcesz dowiedzieć się czegoś na temat HIV i innych zakażeń przenoszonych drogą płciową oraz przez krew? Idź do urzędu, kosmetyczki lub… do szkoły jazdy! W takich i podobnych miejscach w całej Polsce wyłożone zostały broszury informujące o profilaktyce HIV. Przygotowali je studenci zrzeszeni w Międzynarodowym Stowarzyszeniu Studentów Medycyny IFMSA-Poland. Jest to pierwsze z tegorocznych działań realizowanych w ramach akcji „Tramwaj zwany Pożądaniem”. Wprawdzie pandemia wymusiła przesunięcie przejazdów edukacyjnych tramwajów na wrzesień, ale IFMSA-Poland rozpoczęło akcję edukowania społeczeństwa już teraz. Kampania finansowana jest ze środków pozyskanych w konkursie Pozytywnie Otwarci.

W sumie ponad 36 tysięcy broszur można znaleźć w szkołach rodzenia, urzędach, domach dla seniorów, teatrach, kinach i muzeach, na basenach, kortach tenisowych, salonach tatuażu, ale też u dentysty i w przychodni, w barach i restauracjach. Akcja realizowana będzie w Białymstoku, Bydgoszczy, Gdańsku, Katowicach, Kielcach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Olsztynie, Opolu, Poznaniu, Radomiu, Rzeszowie, Szczecinie, Warszawie, Wrocławiu oraz Zielonej Górze. Broszury zawierają informacje na temat zagrożeń związanych z HIV oraz innymi zakażeniami przenoszonymi przez płyny ustrojowe, w tym krew. Dowiedzieć się z nich można także – co bardzo ważne w kontekście walki ze stygmatyzacją osób seropozytywnych – jakie zachowania na pewno nie doprowadzą do zakażenia.

Grafika broszur nawiązuje do tradycyjnych biletów na Tramwaj zwany Pożądaniem, a one same są dostosowane do miejsc, w których się pojawiają. W gabinetach stomatologicznych czy salonach tatuażu zawierają informację na temat sterylizacji sprzętu, a w teatrach i na kortach tenisowych opisują sytuacje, w których do zakażenia nie dojdzie. Same bilety będą wręczane pasażerom podczas wrześniowych przejazdów tramwajów i autobusów IFMSA-Poland.

Nad projektem czuwa dr Mateusz Pliczko, wiceprezes Stowarzyszenia Profilaktyki Zdrowotnej „Jeden Świat”, Koordynator Punktu Konsultacyjno-Diagnostycznego w Krakowie, asystent w Pracowni Seksuologii Katedry Psychiatrii Collegium Medicum UJ oraz lekarz Oddziału Klinicznego Psychiatrii Dorosłych Dzieci i Młodzieży SU w Krakowie.

 

„W warunkach pandemii obawialiśmy się organizować przejazdy tramwajów już teraz, w maju. Dlatego zdecydowaliśmy się na inne działania. Dzięki nim mamy nadzieję dotrzeć z informacjami na temat profilaktyki HIV jeszcze szerzej niż dotychczas. Stąd obecność naszych broszur w tak wielu różnorodnych miejscach. A już we wrześniu – o ile pozwoli na to sytuacja epidemiologiczna – zorganizujemy tradycyjne przejazdy Tramwaju zwanego Pożądaniem” – powiedziała Karolina Mikołap z IFMSA-Poland, Koordynatorka Ogólnopolska Projektu.

„Wolontariusze IFMSA-Poland co roku dokładają starań, aby w sposób atrakcyjny dla uczestników szerzyć wiedzę na temat profilaktyki HIV. Zawsze są niezwykle skuteczni. Nie wątpię, że również w tym roku kampania „Tramwaj zwany Pożądaniem” dotrze do tysięcy młodych ludzi w całej Polsce. W dodatku, dzięki zmienionej formule, informacje te trafią także do osób, które nigdy tramwajami IFMSA-Poland nie jeździły. Z korzyścią dla wszystkich” – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.

***

Celem programu Pozytywnie Otwarci jest promocja profilaktyki HIV oraz wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. W ramach programu organizowany jest konkurs dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – PZH, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która w ciągu ostatnich dziesięciu lat przeznaczyła około 2 miliony złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alfa Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie ZIKO DAYS POWRACAJĄ W JESIENNEJ ODSŁONIE - ODKRYJ WYJĄTKOWE PROMOCJE W DROGERIA Biuro prasowe
2024-10-17 | 12:30

ZIKO DAYS POWRACAJĄ W JESIENNEJ ODSŁONIE - ODKRYJ WYJĄTKOWE PROMOCJE W DROGERIA

Podczas trwania jesiennej odsłony ZIKO DAYS drogerie Ziko Dermo przygotowały mnóstwo produktów renomowanych marek w wyjątkowych cenach. Klienci będą mogli cieszyć się
Zdrowie Medicover: wczesne wykrycie raka daje szansę na wyleczenie
2024-10-16 | 10:00

Medicover: wczesne wykrycie raka daje szansę na wyleczenie

Rak piersi rozwija się podstępnie, często bez widocznych objawów. Ryzyko zachorowania dotyczy aż 12 proc. kobiet, co oznacza, że 1 na 8 może zmierzyć się z tą chorobą. Kluczem do
Zdrowie Co warto wiedzieć, czyli ABC wyjazdu na Cypr Północny
2024-10-15 | 16:00

Co warto wiedzieć, czyli ABC wyjazdu na Cypr Północny

Cypr Północny, choć stanowi część wyspy, jest odrębną jednostką administracyjną, dlatego warto dobrze się przygotować przed wyjazdem, aby nic nas

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edukacja

Stereotypy społeczne sprawiają, że mężczyznom trudno szukać pomocy w depresji. W zdrowiu i edukacji ich sytuacja jest trudniejsza niż kobiet

Luka edukacyjna, czyli gorsze wyniki w testach i mniejsze szanse na wyższą edukację, krótszy czas życia, późniejszy wiek emerytalny, ale przede wszystkim samotność w depresji i większa liczba samobójstw – to problemy współczesnych polskich mężczyzn. W ich naprawie przeszkadza nie tylko brak powszechnej świadomości ich występowania, ale także stereotypy społeczne, które utrudniają mężczyznom zwrócenie się o pomoc, oraz brak systemowych ram udzielania tej pomocy.

Muzyka

Krzysztof Skórzyński: Wkrótce planuję co najmniej dwa nowe single. Jeżeli moja muzyka nie znajdzie słuchaczy, to nie będę miał do nikogo pretensji

Dziennikarz przygotowuje się do premiery pierwszej autorskiej EP-ki i jak zaznacza, w ten sposób spełnia jedno ze swoich największych marzeń. Bardzo zależy mu więc na tym, by każdy utwór był dopracowany w najmniejszym szczególe i niósł wartościowy przekaz. Pierwszy singiel zatytułowany „A może tak” Krzysztof Skórzyński oficjalnie zaprezentował podczas Top of The Top Sopot Festival.