Komunikaty PR

EEQF, czyli prawdziwe włoskie smaki na 6!

2022-06-09  |  01:19
Biuro prasowe

Włochy przodują w Europie w liczbie produktów, które posiadają unijne certyfikaty, potwierdzające ich oryginalność. Są to oznaczenia:

  • ChNP: Chroniona Nazwa Pochodzenia,
  • ChOG: Chronione Oznaczenie Geograficzne,
  • GTS: Gwarantowane Tradycyjne Specjalności.

 

Według najnowszych danych włoskich produktów z certyfikatami jest obecnie 1065. Czy jednak każde włoskie wino musujące jest produkowane z zachowaniem tradycyjnych metod wytwarzania? Czy każda oliwa z oliwek extra vergine jest wytwarzana jest z najlepszej jakości oliwek? A co z serami – czy każda mozzarella smakuje tak samo? Otóż nie. Jako konsumenci jesteśmy często wprowadzani w błąd, dlatego konsorcja zrzeszające włoskich producentów, przy udziale unijnego wsparcia, wprowadziły system certyfikacji oryginalnych produktów.

Enjoy European Quality Food, czyli oryginały smakują lepiej

Projekt Enjoy European Quality Food obejmuje pięć krajów: Włochy, Niemcy, Wielką Brytanię, Hiszpanię i Polskę. Jest współfinansowany jest przez Wspólnotę Europejską i powstał w celu promowania 6 wyjątkowych europejskich produktów z oznaczeniem gwarancji pochodzenia.

Są to:

  • Asti DOCG,
  • Conegliano Valdobbiadene Prosecco Superiore DOCG
  • Vino Nobile di Montepulciano DOCG
  • Provolone Valpadana DOP
  • Olio Extravergine d’Oliva Toscano IGP
  • Mozzarella STG

 

Celem Enjoy European Quality Food jest zwiększenie świadomości na temat wysokiej jakości żywności i produktów winiarskich tj. wina, oliwy i serów posiadających oznaczenie Denominazione d’Origine (Chroniona Nazwa Pochodzenia), Indicazione Geografica (Chronione Oznaczenie Geograficzne) i Specialità Tradizionale Garantita (Gwarantowane Tradycyjne Specjalności). Produkty te, wyróżnia unikalny i niezrównany smak. A wszystko dlatego, że są one owocem wieloletniej tradycji, na którą składają się historia, miejsce pochodzenia i wytwarzający je ludzie.

Enjoy European Quality Food w Polsce

Projekt Enjoy European Quality Food wystartował w listopadzie 2019 roku i będzie trwał 3 lata – do 2022 roku. W Polsce EEQF nadzoruje Włoska Izba Przemysłowo-Handlowa.

Koferencja degustacyjno-prasowa, na którą zostali zaproszeni dziennikarze, blogerzy, oraz influencerzy odbyła się 7 czerwca w Centrum Prasowym Foksal. Podczas spotkania zaproszeni goście będą mieli okazję degustacji 6 wyjątkowych europejskich produktów z oznaczeniem gwarancji pochodzenia. Nie zabrakło też ekspertów i przedstawicieli włoskich konsorcjów:

  • Wojciech Bońkowski – krytyk winiarski i degustator, Winicjatywa.pl.
  • Gieno Mientkiewicz – dziennikarz kulinarny i ekspert serów.
  • Alberto Leotti oraz Luigi Fanciulli wice prezydent i prezydent Consorzio Dop Terre di Siena – eksperci ds. Oliwy z oliwek extra vergine.

Wszystkie serwowane podczas konferencji dania zostały przygotowane przez  Włoską Akademię Kulinarną.

Więcej informacji o projekcie Enjoy European Quality Food znajduje się na stronie: www.eeqf.eu/pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy pestycydy wracają na nasze stoły? Najnowszy raport rzuca światło na poważne niespójności w polityce rolnej i handlowej Unii Europejskiej. Analiza wskazuje, że mimo
Żywienie Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
2025-06-26 | 15:00

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Pieczarki to jedne z najczęściej wybieranych grzybów w polskich domach – są delikatne w smaku, łatwe w przygotowaniu i dostępne przez cały rok. Ale
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.

Konsument

Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy

W 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 mln, a przychody z rynku będą bliskie 470 mln dol. – wynika z danych Statista. Wraz ze wzrostem liczby graczy rozwija się także rynek urządzeń do gamingu mobilnego. Zdaniem przedstawicieli ZTE Polska, producentów smartfonów nubia, których dwa nowe modele miały właśnie swoją premierę w Polsce, ten segment krajowego rynku wciąż jest słabo zagospodarowany, a do tej pory dominowały na nim głównie urządzenia zaawansowane i drogie. Dużą rolę w udoskonalaniu sprzętu dla graczy odgrywa sztuczna inteligencja.

Dom i ogród

Sandra Kubicka: Najpierw kupiłam małą domową szklarnię na zioła. A teraz zamówiłam duży model do ogrodu i będę tam mieć pomidory, ogórki i truskawki

Modelka czerpie dużą radość z własnoręcznie wyhodowanych ziół i warzyw. Swoją przygodę z ogrodnictwem zaczęła od małej domowej szklarni kupionej w sklepie internetowym, a już niedługo będzie miała szklarnię z prawdziwego zdarzenia. Sandra Kubicka nie ukrywa, że teraz z dużą niecierpliwością czeka na to, jaki plon wydadzą sadzonki pomidorów. Na razie rosną jak na drożdżach.