Ekocudowna wiosna nadchodzi!
Dbając o siebie i swoją rodzinę warto uważnie czytać etykiety kosmetyków, po które sięgamy. Społeczność skupiona wokół tych powstałych na bazie naturalnych składników już od ponad 3 lat spotyka się podczas Ekocudów – Targów Kosmetyków Naturalnych. Tegoroczna wiosenna edycja rozpocznie się od targów w Poznaniu, które startują już 14 marca. Wydarzenia odbędą się także w Gdańsku oraz w Warszawie. Wstęp jest bezpłatny.
Dostępne na każdą kieszeń i wytwarzane zarówno przez małe manufaktury, jak i przez wielkie zagraniczne marki – kosmetyki naturalne są coraz chętniej wybierane przez Polaków. Z badań[1] przeprowadzonych w czerwcu 2019 roku wynika, że przeważająca liczba ankietowanych kobiet (70 proc.) w ostatnich latach gruntownie zmieniła podejście do składu wybieranych produktów – teraz są o wiele bardziej skłonne sięgać po kosmetyki naturalne, niż w przeszłości. Aż 65 proc. badanych kobiet deklaruje, że jest w stanie wydać więcej na produkty zawierające większą ilość naturalnych składników. Najczęściej pojawiające się kwoty oscylują między 50 a 99 zł.
Z roku na rok rośnie świadomość wśród konsumentów, producenci zaś regularnie poszerzają swoją ofertę o nowe „perełki”. Spotkania przedstawicieli marek z miłośnikami ich kosmetyków odbywają się wiosną i jesienią w ramach Ekocudów. Odwiedzając targi można zakupić kosmetyki do pielęgnacji ciała, do makijażu, do włosów, dedykowane kobietom, mężczyznom czy małym dzieciom. Gama produktów jest tak duża, że każdy znajdzie coś dla siebie.
– Obserwując rozwój rynku kosmetyków naturalnych od ponad trzech lat widzę, że to nie jest chwilowa moda, lecz styl życia, który wybiera coraz więcej Polaków. A co najważniejsze, właśnie podczas Ekocudów producenci spotykają się ze swoimi klientami i uważnie słuchając opinii, tworzą produkty szyte na miarę ich potrzeb. To znakomita przestrzeń do spotkań i wymiany doświadczeń. – mówi Zuzanna Mierzejewska, właścicielka i organizatorka Targów Kosmetyków Naturalnych Ekocuda. Dodaje: My już wiemy, jakie niespodzianki dla uczestników mają producenci, którzy zaprezentują się na najbliższych targach. To dla wielu marek znakomity moment na komunikację nowych, premierowych produktów. Tym bardziej, nie możemy się doczekać spotkań na wiosennej ekocudnej trasie.
Misją Ekocudów jest edukowanie na temat zdrowego stylu życia oraz odpowiedzialnej i świadomej konsumpcji. Podczas weekendowych wydarzeń uczestnicy mogą także wziąć udział w warsztatach czy wykładach. Dodatkowo w Warszawie, już po raz trzeci odbędzie się panel dyskusyjny z udziałem zaproszonych gości. Tym razem tematem przewodnim będzie cruelty free.
– Zmiana klimatu i konsumpcyjne podejście do życia sprawiają, że coraz więcej osób zastanawia się nad zmianą nawyków zakupowych. Chcą kupować mniej, a bardziej świadomie, wybierając produkty naturalne o dobrych składach. Dodatkowo, filozofia zero waste znajduje coraz więcej zwolenników, dzięki czemu np. podczas targów niektóre marki oferują już możliwość uzupełnienia wybranych kosmetyków czy produkty w szklanych opakowaniach. Uważam, że każdy nawet najmniejszy krok w stronę zmiany nawyków z myślą o swoim zdrowiu i dobru planety jest bezcenny. Podczas weekendowych spotkań Ekocudowych edukujemy
i pokazujemy, jak można to zrobić.
Pierwsze ze spotkań odbędzie się w Poznaniu, w dniach 14-15 marca br., następnie 21-22 marca br. będzie można odwiedzić Ekocuda w Gdańsku. Natomiast w kwietniowy weekend 18-19 br. miłośnicy kosmetyków naturalnych spotkają się w Warszawie.
WIOSENNA EDYCJA TARGÓW KOSMETYKÓW NATURALNYCH EKOCUDA:
14-15.03.2020 r. – Poznań – Concordia Design, vol. 4
21-22.03.2020 r. – Gdańsk – Stadion Energa, vol. 5
18-19.04.2020 r. – Warszawa – Centrum Praskiej Koneser, vol. 8
_______________________________________________________________________
www.ekocuda.com
www.facebook.com/ekocudacom
www.instagram.com/ekocuda
www.linkedin.com/company/ekocuda.com
[1] Badania zostały przeprowadzone przez Instytut Badawczy SW Research dla Zuzanny Mierzejewskiej Kreatywne Cuda, organizatorki targów kosmetyków naturalnych Ekocuda, w dniach 14-25.06.2019 r. metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 1014 ankiet z Polkami w wieku 25-35 lat, mieszkającymi w dużych miastach (powyżej 250 tysięcy mieszkańców).
// fot. Joanna Oleszek

Wpływ stosowania pestycydów na zdrowie ludzi i środowisko

Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej

Zrób sercu przysługę tego lata
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.