Komunikaty PR

Ekocudowna wiosna nadchodzi!

2020-02-18  |  12:36

Dbając o siebie i swoją rodzinę warto uważnie czytać etykiety kosmetyków, po które sięgamy. Społeczność skupiona wokół tych powstałych na bazie naturalnych składników już od ponad 3 lat spotyka się podczas Ekocudów – Targów Kosmetyków Naturalnych. Tegoroczna wiosenna edycja rozpocznie się od targów w Poznaniu, które startują już 14 marca. Wydarzenia odbędą się także w Gdańsku oraz w Warszawie.  Wstęp jest bezpłatny.

Dostępne na każdą kieszeń i wytwarzane zarówno przez małe manufaktury, jak i przez wielkie zagraniczne marki  – kosmetyki naturalne są coraz chętniej wybierane przez Polaków. Z badań[1] przeprowadzonych w czerwcu 2019 roku wynika, że przeważająca liczba ankietowanych kobiet (70 proc.) w ostatnich latach gruntownie zmieniła podejście do składu wybieranych produktów – teraz są o wiele bardziej skłonne sięgać po kosmetyki naturalne, niż w przeszłości. Aż 65 proc. badanych kobiet deklaruje, że jest w stanie wydać więcej na produkty zawierające większą ilość naturalnych składników. Najczęściej pojawiające się kwoty oscylują między 50 a 99 zł.

Z roku na rok rośnie świadomość wśród konsumentów, producenci zaś regularnie poszerzają swoją ofertę o nowe „perełki”. Spotkania przedstawicieli marek z miłośnikami ich kosmetyków odbywają się wiosną i jesienią w ramach Ekocudów. Odwiedzając targi można zakupić kosmetyki do pielęgnacji ciała, do makijażu, do włosów, dedykowane kobietom, mężczyznom czy małym dzieciom. Gama produktów jest tak duża, że każdy znajdzie coś dla siebie.


– Obserwując rozwój rynku kosmetyków naturalnych od ponad trzech lat widzę, że to nie jest chwilowa moda, lecz styl życia, który wybiera coraz więcej Polaków. A co najważniejsze, właśnie podczas Ekocudów producenci spotykają się ze swoimi klientami i uważnie słuchając opinii, tworzą produkty szyte na miarę ich potrzeb. To znakomita przestrzeń do spotkań i wymiany doświadczeń. – mówi Zuzanna Mierzejewska, właścicielka i organizatorka Targów Kosmetyków Naturalnych Ekocuda. Dodaje: My już wiemy, jakie niespodzianki dla uczestników mają producenci, którzy zaprezentują się na najbliższych targach. To dla wielu marek znakomity moment na komunikację nowych, premierowych produktów. Tym bardziej, nie możemy się doczekać spotkań na wiosennej ekocudnej trasie. 

Misją Ekocudów jest edukowanie na temat zdrowego stylu życia oraz odpowiedzialnej i świadomej konsumpcji. Podczas weekendowych wydarzeń uczestnicy mogą także wziąć udział w warsztatach czy wykładach. Dodatkowo w Warszawie, już po raz trzeci odbędzie się panel dyskusyjny z udziałem zaproszonych gości. Tym razem tematem przewodnim będzie cruelty free.

– Zmiana klimatu i konsumpcyjne podejście do życia sprawiają, że coraz więcej osób zastanawia się nad zmianą nawyków zakupowych. Chcą kupować mniej, a bardziej świadomie, wybierając produkty naturalne o dobrych składach. Dodatkowo, filozofia zero waste znajduje coraz więcej zwolenników, dzięki czemu np. podczas targów niektóre marki oferują już możliwość uzupełnienia wybranych kosmetyków czy produkty w szklanych opakowaniach. Uważam, że każdy nawet najmniejszy krok w stronę zmiany nawyków z myślą o swoim zdrowiu i dobru planety jest bezcenny. Podczas weekendowych spotkań Ekocudowych edukujemy
i pokazujemy, jak można to zrobić.

Pierwsze ze spotkań odbędzie się w Poznaniu, w dniach 14-15 marca br., następnie 21-22 marca br. będzie można odwiedzić Ekocuda w Gdańsku. Natomiast w kwietniowy weekend 18-19 br. miłośnicy kosmetyków naturalnych spotkają się  w Warszawie.

WIOSENNA EDYCJA TARGÓW KOSMETYKÓW NATURALNYCH EKOCUDA:

14-15.03.2020 r. – Poznań – Concordia Design, vol. 4

21-22.03.2020 r. – Gdańsk – Stadion Energa, vol. 5

18-19.04.2020 r. – Warszawa – Centrum Praskiej Koneser, vol. 8

_______________________________________________________________________
www.ekocuda.com
www.facebook.com/ekocudacom 
www.instagram.com/ekocuda 
www.linkedin.com/company/ekocuda.com

 [1] Badania zostały przeprowadzone przez Instytut Badawczy SW Research dla Zuzanny Mierzejewskiej Kreatywne Cuda, organizatorki targów kosmetyków naturalnych Ekocuda, w dniach 14-25.06.2019 r. metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 1014 ankiet z Polkami w wieku 25-35 lat, mieszkającymi w dużych miastach (powyżej 250 tysięcy mieszkańców).

// fot. Joanna Oleszek

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Zboża i owoce – idealny duet na lato! Biuro prasowe
2024-06-26 | 07:35

Zboża i owoce – idealny duet na lato!

Z badania przeprowadzonego w ramach I edycji kampanii „Produkty zbożowe – pyszne i zdrowe!” wynika, że produkty zbożowe stosunkowo rzadko wykorzystywane są (przez niespełna
Zdrowie Testy na HIV na Festiwalu Open’er 2024
2024-06-25 | 13:00

Testy na HIV na Festiwalu Open’er 2024

Bezpłatne, szybkie testy w kierunku HIV, HCV i kiły oraz rozmowy o profilaktyce chorób przenoszonych drogą płciową – oto co na Open’er Festival w Gdyni
Zdrowie Nowe perspektywy w leczeniu schorzeń układu nerwowego
2024-06-25 | 08:39

Nowe perspektywy w leczeniu schorzeń układu nerwowego

W trakcie swojego życia, jedna na trzy osoby w Polsce zachoruje na schorzenie układu nerwowego[1]. Obecnie około 5 milionów Polek i Polaków potrzebuje wsparcia neurologicznego, a

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności

Aktor gra jedną z głównych ról w spektaklu „Wypiór” w Teatrze IMKA. Zaznacza, że wielkim atutem spektaklu jest tekst napisany klasycznym trzynastozgłoskowcem z zachowaną średniówką po siódmej sylabie, ale traktujący o bieżących problemach młodych ludzi i w niebanalny sposób komentujący otaczającą rzeczywistość. Mateusz Banasiuk zapewnia, że on sam bardzo lubi grać w sztukach napisanych wierszem i żałuje, że twórcy teatralni odchodzą już od tej formy. Przyznaje też, że w tym przypadku nie ma mowy o improwizacji. Trzeba się wykazać niezwykłą dokładnością, by nie zgubić żadnego słowa, bo wtedy zostanie zaburzony cały rytm.

Problemy społeczne

Zbliża się tsunami problemu otyłości i związanych z nią powikłań. Bez zmiany w podejściu do tej choroby trudno mówić o skutecznej walce

Wypracowanie ścieżki postępowania z pacjentem zmagającym się z chorobą otyłościową, edukacja zdrowotna czy walka ze stygmatyzacją, również w gabinetach lekarskich. Na te potrzeby zwracają szczególną uwagę eksperci ochrony zdrowia, mówiąc o  nadwadze i otyłości. Są też zgodni co do tego, że jeśli nie zatrzymamy narastającego problemu i nie wdrożymy konkretnej strategii walki z otyłością, to gabinety lekarskie już za kilka lat zmierzą się z rosnącą rzeszą coraz młodszych pacjentów z poważnymi powikłaniami zdrowotnymi. Wśród nich do tych najgroźniejszych zalicza się cukrzycę typu 2 czy choroby serca.

Prawo

Rośnie skala wykorzystywania seksualnego dzieci przez internet. Ofiarami padają nawet kilkulatkowie

Co sekundę w internecie udostępniane są co najmniej dwa obrazy lub filmy dotyczące przestępstw seksualnych na szkodę dzieci. 40 proc. z nich przedstawia dzieci poniżej 10 lat – wynika z danych Komisji Europejskiej. Skala problemu rośnie, zwłaszcza że z internetu korzystają coraz młodsze dzieci, często bez kontroli ze strony rodziców. Niedawno ruszyła kampania #ToNieJestNormalne, która ma walczyć z wykorzystywaniem seksualnym dzieci w sieci i zwrócić uwagę dorosłych na ten problem. Tym bardziej że wciąż brakuje unijnych przepisów, które pomogłyby walczyć z tym zjawiskiem.