Finaliści konkursu Young Design 2024 – teraz w DOMOTECE!
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Young Design 2024 to wyjątkowa inicjatywa, której celem jest wsparcie młodych projektantów na ich drodze do sukcesu zawodowego. Tegoroczni finaliści zaprezentowali niezwykle innowacyjne projekty, które wyznaczą nowe kierunki w polskim wzornictwie. Prace finalistów konkursu, zorganizowanego przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego, można obejrzeć teraz w przestrzeniach Warszawskiego Centrum Designu DOMOTEKA. 17.edycja konkursu Young Design 2024 odbywała się pod hasłem „REsponsibility – ODPOWIEDZIALNOŚĆ – ZRÓWNOWAŻONE PROJEKTOWANIE”. 10 października o godz.18:00 w DOMOTECE odbędzie się spotkanie z finalistami konkursu oraz Jadwigą Husarską i przedstawicielami organizatora konkursu IWP.
DOMOTEKA od samego początku istnienia przywiązuje ogromną wagę do tematów związanych z ochroną środowiska i zrównoważonego rozwoju. Wspieranie działań opartych na zasadach ESG oraz promowanie idei re-use i recyklingu są integralną częścią tej misji. Wielu najemców DOMOTEKI oferuje produkty wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu. Takie podejście odzwierciedla zaangażowanie Centrum Designu w promowanie bardziej ekologicznych rozwiązań, zarówno w sferze wzornictwa, jak i codziennego życia. Już 10 października Domoteka stanie się miejscem wyjątkowego wydarzenia, podczas którego będzie można spotkać się z finalistami prestiżowego konkursu Young Design 2024. To doskonała okazja do rozmów na temat najnowszych trendów i kierunków w polskim wzornictwie. Wydarzenie będzie również okazją do spotkania z ekspertami Instytutu Wzornictwa Przemysłowego oraz Jadwigą Husarską ze znanego studia Husarska Design i partnerami projektu Green Lane.
Hasło tegorocznego konkursu Young Design "REsponsibility" to coś więcej niż odpowiedzialność – to okazja do poszukiwań, redefiniowania i tworzenia nowego podejścia do projektowania. Szansa, by przemieniać projekty w manifest świeżych kierunków, które łamią schematy i przekraczają granice. Poszukiwane były zatem koncepcje, które śmiało odpowiedzą na zmiany współczesnego świata, oferując nowe rozwiązania – od projektów produktowych, przez innowacyjne usługi i aplikacje, aż po nowatorskie podejście do materiałów i cyklu życia produktów.
Główną nagrodę w konkursie zdobyła Karolina Szpakowska za projekt „Gelanteria” – biodegradowalne akcesoria butikowe z bioplastiku. Oliwia Ledzińska została wyróżniona za projekt „Nowo Nowo” – lampy stworzone z odpadów organicznych. Mariusz Śmietana nagrodzony został za system wykorzystujący energię słoneczną, a Weronika Karska - za zestaw do robienia jogurtu „Melu”. Na wystawie w DOMOTECE można też znaleźć namiastkę projektów kuratora wystawy, Husarska Design. Studio Husarska Design projektuje „pomysłowe życie”, przesuwając granice wyobraźni poprzez value design. Wizją projektantki jest tworzenie innowacyjnych rozwiązań, które będą inspirować do pozytywnych zmian i wywierać trwały wpływ na nasze codzienne życie. Zobaczymy tu unikalne meble z kolekcji ReHemptation by Husarska, wykonane z nowatorskiego materiału Strumber – ekologicznej alternatywy dla drewna, pozyskiwanej z konopi włóknistych. Materiał ten charakteryzuje się wyjątkową zdolnością do akumulacji CO2, pochłaniając aż 1407 kg CO2 na każdy metr sześcienny. Strumber został opracowany przez zespół The True Green, we współpracy z Husarską. Ławka HempSquare i stół HempDen, będące częścią tej kolekcji, zostały zaprezentowane na Vienna Design Festival oraz Łódź Design Festival, a także wyróżnione w prestiżowym konkursie Seoul Design Award 2023. Każdy mebel z kolekcji ReHemptation posiada unikalny charakter, w którym forma doskonale współgra z funkcją, podkreślając jednocześnie piękno starannie dopracowanych detali.
Centrum Designu DOMOTEKA nie tylko oferuje szeroką i kompletną ofertę produktową (marki światowe, europejskie i polskie), ale poprzez organizację wydarzeń, spotkań czy wystaw prezentuje nowe kierunki w designie, wspierając przy okazji młode talenty.
Wystawa jest dostępna do końca października, a szczegółowe informacje znaleźć można na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych DOMOTEKI.
DOMOTEKA, ul. Malborska 41 w Warszawie.
Wstęp wolny, zapraszamy do rejestracji: domoteka@okkpr.pl
Więcej informacji: domoteka.pl

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.