175 000 zł przekazane dla Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę przez Grupę Ingka
Pandemia okazała się szczególnie trudnym doświadczeniem dla najmłodszych. Dlatego Grupa Ingka pragnąc uczestniczyć w łagodzeniu skutków COVID-19, zaangażowała się w pomoc Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. W ramach szeroko zakrojonych działań pomocowych pod hasłem #PomagamyRazem, centra handlowe należące do Ingka Centres, a także IKEA oraz polski oddział Ikano Banku przekazały Fundacji pomoc o łącznej wartości 175 000 złotych.
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę wspiera najmłodszych od blisko 30 lat. Organizacja prowadzi Centra Pomocy Dzieciom w Warszawie, Gdańsku oraz Starogardzie Gdańskim. Są to miejsca, w których dzieci doświadczające przemocy oraz ich opiekunowie mogą uzyskać kompleksową pomoc specjalistów. Ponadto od 11 lat Fundacja prowadzi Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. Linia pomocowa jest dostępna dla najmłodszych 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Tylko w czerwcu bieżącego roku konsultanci odebrali 5087 telefonów od dzieci, a same rozmowy często trwały około dwóch godzin. Fundacja przeprowadza także interwencje z udziałem policji i pogotowia ratunkowego – w czerwcu było ich aż 73.
Aby wesprzeć rozwój Centrów Pomocy Dzieciom oraz Centrum Dziecka i Rodziny prowadzonych przez fundację, centra handlowe należące do Grupy Ingka: Wola Park w Warszawie, Aleja Bielany we Wrocławiu, Port Łódź, Park Handlowy Matarnia w Gdańsku oraz Skende Shopping w Lublinie wraz z IKEA oraz Ikano Bankiem przekazały ponad 1000 artykułów niezbędnych do codziennego funkcjonowania ośrodków oraz terapii najmłodszych. Znalazły się wśród nich zarówno multimedia: laptopy, słuchawki, rzutniki; sprzęt RTV: telewizory, głośniki; produkty AGD, meble, artykuły wyposażenia wnętrz, utensylia kuchenne, a także materiały plastyczne, zabawki i gry edukacyjne.
– Ingka Centres podziela wartości IKEA: naszą misją jest tworzenie coraz lepszych warunków życia dla ludzi, dlatego chętnie angażujemy się w pomoc potrzebującym oraz wspieramy lokalne społeczności – mówi Dagmara Pozowska, Deputy Operations Manager z Ingka Centres Poland i dodaje – Pomoc najmłodszym w obecnych czasach jest wyjątkowo ważna, ponieważ to oni są w szczególny sposób narażeni na długofalowe skutki pandemii. Bardzo nas cieszy, że możemy wesprzeć wspaniałą i bardzo potrzebną działalność Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
W ramach pomocy fundacji, Ingka Centres wsparła także Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111, organizując koncert online, transmitowany na kanałach social media centrów handlowych. Na scenie wystąpiła Roksana Węgiel oraz zespół Blue Café. Transmisje obejrzało ponad 160 000 internautów.
6 czerwca br. do sklepów stacjonarnych IKEA trafiły wielobarwne torby STORSTOMMA. Oferując ten produkt globalnie IKEA podkreśla swoje zaangażowanie na rzecz promowania szacunku i otwartości, które są częścią jej wartości. Dochód ze sprzedaży czasowej toreb, tj. do wyczerpania zapasów, został przeznaczony na Telefon Zaufania 116 111, prowadzony przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę.
Nagranie wideo podsumowujące wsparcie udzielone Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę jest dostępne na stronie:
https://www.facebook.com/WolaPark/videos/315959226228505/

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

Ponad 60% kobiet prowadzących biznes doświadczyło kryzysu psychicznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.