Collegium Pharmaceuticum nagrodzone w konkursie „Arcydzieło sztuki budowlanej"
W piątek, 14 października w bydgoskiej Fabryce Lloyda odbyła się finałowa gala konkursu „Arcydzieło sztuki budowlanej 2022”. Jej organizatorem jest Kujawsko-Pomorska Izba Budownictwa. Zrealizowana przez firmę ALSTAL budowa Collegium Pharmacuticum została wyróżniona w kategorii obiektów użyteczności publicznej.
Konkurs „Arcydzieło sztuki budowlanej” zorganizowany został po raz drugi. - Celem konkursu jest wyróżnienie najciekawszych obiektów budowlanych oraz promowanie sztuki budowlanej i uczestników całego procesu inwestycyjnego oraz realizacyjnego – powiedział Andrzej Cieślik, prezes zarządu Pomorsko-Kujawskiej Izby Budownictwa.
Kapituła konkursu wyróżniła najlepsze inwestycje w pięciu kategoriach: budownictwo mieszkaniowe, użyteczności publicznej, przemysłowe, inżynieryjne i drogowe, a także obiekty zrewitalizowane. Zgłoszone obiekty musiały być zrealizowane od 1 stycznia 2021 roku do 31 sierpnia 2022 roku.
W kategorii budownictwo użyteczności publicznej laureatem została firma ALSTAL Grupa Budowlana za budowę gmachu Collegium Pharmaceuticum oraz Centrum Innowacyjnej Technologii Farmaceutycznej w Poznaniu, realizowanej dla Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego. Nagrodę w imieniu firmy odebrał Krzysztof Kowalski, Dyrektor Oddziału Poznań ALSTAL Grupa Budowlana.
W Centrum Innowacyjnej Technologii Farmaceutycznej znalazł się kompleks specjalistycznych laboratoriów, w których prowadzone będą badania nad nowymi lekami i ich skutkami oddziaływania na ludzi. W pozostałej części nowoczesnego obiektu Collegium Pharmaceuticum znalazły się sale dydaktyczne, a także dziekanat Wydziału Farmacji. Powierzchnia użytkowa obiektu wynosi nieco ponad 10.000 m2, kubatura 57 493 m3, a wartość kontraktu blisko 89 mln zł.

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

Ponad 60% kobiet prowadzących biznes doświadczyło kryzysu psychicznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.