Komunikaty PR

Jak dostrzec plusy w pandemii i efektywniej wydawać budżet marketingowy?

2020-06-16  |  14:57
Biuro prasowe

Koszty w firmie trzeba liczyć zawsze, ale w czasach kryzysu, jest to szczególnie ważne. Zamiast jednak w panice i na oślep ciąć budżet marketingowy, warto zastanowić się, jak efektywniej wydawać pieniądze „tu i teraz”. To pozwoli zapewnić firmie przewagę nad konkurentami w przyszłości.

Działy marketingu stają obecnie przed ogromnym wyzwaniem. Jak temu sprostać?

Wiele agencji marketingowych uważnie obserwuje rynek w dobie pandemii COVID-19 i dostrzega, że wiele firm znacznie ogranicza budżet marketingowy. Cięcie kosztów to pierwszy, intuicyjny krok podejmowany przez zarządy. To częsty ruch, choć nierzadko katastrofalny w skutkach. Zachowawcza postawa może chwilowo pozwoli odczuć oszczędności, ale długofalowo odsunie markę od klienta. Kiedy opadnie koronawirusowy kurz, klient – nawet nieświadomie – wybierze tę markę, z którą miał stały kontakt, także w czasie kryzysu.

Zasada efektywności: niekoniecznie „więcej”, ale „skuteczniej”

Koronawirus w ciągu kilku tygodni zmienił funkcjonowanie całego świata. Warto w tej sytuacji spojrzeć na swój mix marketingowy i zadać sobie kilka istotnych pytań. Jak zachować się w nowej sytuacji – zamrozić działania czy je zmodyfikować? Czekać czy być aktywnym? Oszczędzać pieniądze czy wydawać je inaczej niż dotychczas? Jedyna słuszna odpowiedź to jednak dostosować się do nowych warunków i działać na zmienionych zasadach. Kto wie, być może relacje zbudowane teraz będą trwalsze niż inne?

Pandemia to w wielu przypadkach dobry czas, aby poszukać miejsc, w których warto się zaktywizować. Paradoksalnie koronawirus ma swoje dobre strony – świat offline w dużej mierze przeszedł do świata online, a zwiększenie działań w digitalu pozwala na szybszy i skuteczniejszy wgląd w wyniki marketingu. Widoczne jest także zwiększenie aktywności internautów w social mediach. Potwierdza to agencja Soul & Mind, która bazując na wieloletnim doświadczeniu i przyglądając się aktualnym trendom, widzi m.in. znaczący wzrost zainteresowania konkursami konsumenckimi w social mediach.

– Dzięki temu, że konsumenci pozostali w domach, widoczny jest znaczący wzrost liczby zgłoszeń do akcji prosprzedażowych, których promocja jest też dużo tańsza niż przed wybuchem COVID-19. Łatwiej też sprawdzać realizację celów akcji digitalowych – choćby w ramach budowania zasięgu, zaangażowania czy konwersji – powiedział Maciej Zaremba, CEO Soul & Mind Group.

Dzięki narzędziom analitycznym możemy dostrzec słabe strony naszych działań i na bieżąco dążyć do ich poprawy. Być może to idealny czas, aby przemyśleć na nowo sposoby dotarcia do klientów – większość z nich jest przecież w domach i spędza w Internecie więcej czasu niż zwykle. A to daje nam więcej szans na zainicjowanie kontaktu i wejście w interakcję. Sukcesem komunikacyjnym nie jest jednak ilość komunikatów marketingowych, ale skuteczność, z jaką docierają i przekładając się na osiąganie założonych celów. Więcej postów w mediach społecznościowych, więcej POSM, więcej reklam czy nowych projektów opakowań, nie oznacza, że marka jest czytelniejsza i atrakcyjniejsza dla klienta. Z pewnością oznacza to, że firma ponosi wyższe koszty wyprodukowania i wdrożenia tych działań. Ale czy poniesione koszty rzeczywiście wpływają na realizację założonych celów? Czy wyniki przeprowadzonych działań są satysfakcjonujące? Czy nie można osiągnąć więcej w ramach założonego budżetu?

Komunikuj skuteczniej, nie wydając więcej

W trudnych gospodarczo czasach szansę na wygraną mają wszyscy ci, którzy do marketingu podejdą w sposób przemyślany, działając długofalowo i konsekwentnie. Dlatego nie należy ograniczać się do pytania „z jakich działań mogę zrezygnować?”. Warto przeprowadzić także audyt marketingowy. Wskaże on mocne i słabe strony naszych działań zarówno w kontekście klientów, konkurencji, jak i realizacji przyjętych celów. Następnie trzeba poszukać możliwości optymalizacji i modyfikacji działań, by dostosować je do aktualnej sytuacji rynkowej i strategii rozwoju firmy. To z kolei da nam szansę na jak najefektywniejsze wykorzystanie budżetu w kontekście zakładanych celów rynkowych.

– Optymalizując działania, należy właściwie rozłożyć siły, środki i akcenty na najefektywniejsze pod kątem docierania do grupy docelowej kanały komunikacji klienta z marką, a także poszukać odpowiedniego balansu między narzędziami takimi jak np. strona internetowa, social media, materiały wsparcia sprzedaży czy wygląd produktu i jego opakowania. Dobrze dobrana strategia komunikacji sprawi, że wybrane narzędzia będą się wzajemnie uzupełniać, a marka skorzysta na efekcie komunikacyjnej synergii – powiedział Maciej Zaremba, CEO Soul & Mind Group.

Dlaczego warto optymalizować budżet i działania marketingowe?

– Przeprowadzenie optymalizacji działań marketingowych ze specjalistami to gwarancja większej widoczności i konkurencyjności przy zachowaniu dyscypliny budżetowej. Dobrze, by były to osoby z zewnątrz firmy, gdyż mają świeże spojrzenie na sprawy, które dla długoletnich pracowników firmy mogą nie być widoczne – dodaje Maciej Zaremba z Soul & Mind.

Wybór powinien paść na ekspertów z doświadczeniem, którzy będą dla firmy doradcami i partnerami, a nie tylko wykonawcami. W procesie audytu agencja prezentuje nie tylko możliwości komunikacyjne, ale także sposoby ich wykorzystania, oraz treści uwzględniające trendy, istotne z punktu widzenia produktu/usługi oraz grupy docelowej.

Jeśli szukasz firmy, która wykona dla Ciebie audyt marketingowy, dobrze trafiłeś.
Odwiedź www.soulandmind.pl lub napisz: wspolpraca@soulandmind.pl.

Więcej o agencji Soul & Mind znajdziesz tutaj:
https://www.facebook.com/soulandmindgroup/ 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Członkowie Zarządu Toyota Bank Polska S.A. wyróżnieni medalami Prezydenta RP Biuro prasowe
2024-04-24 | 08:00

Członkowie Zarządu Toyota Bank Polska S.A. wyróżnieni medalami Prezydenta RP

W trakcie uroczystego wieczoru na zakończenie konferencji E-Leasing Day 6.0, organizowanej przez Związek Polskiego Leasingu (ZPL), zostały wręczone odznaczenia państwowe dla osób
Finanse Toyota Bank podwyższa oprocentowanie Lokaty Plus na okres 6 i 9 miesięcy
2024-04-22 | 09:00

Toyota Bank podwyższa oprocentowanie Lokaty Plus na okres 6 i 9 miesięcy

Toyota Bank kontynuuje wprowadzanie korzystnych zmian w ofercie lokat, reagując na oczekiwania klientów. Bank podnosi oprocentowanie swojej flagowej Lokaty Plus na okres 6 i 9 miesięcy do
Finanse 3 sposoby na wysoką dopłatę do PIT
2024-04-18 | 11:00

3 sposoby na wysoką dopłatę do PIT

Rok temu podatnicy musieli dopłacić 11,2 mld zł zaległości za 2022 r. Za 2021 r. ta smutna konieczność dotyczyła aż 4,9 mln podatników, a kwota dopłat wyniosła

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.