Komunikaty PR

Masz długi w firmie windykacyjnej? Nie unikaj z nią kontaktu

2023-12-12  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Kinga Woźniakowska
W dobrym tonie. PR



kinga|prwdobrymtonie.pl| |kinga|prwdobrymtonie.pl
+48663416733
prwdobrymtonie.pl
Do pobrania 12 ( 0.03 MB )

Podmioty zarządzające wierzytelnościami, zrzeszone w Związku Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce (ZPF), są zobowiązane do przestrzegania Zasad Dobrych Praktyk. Osoba zadłużona może więc mieć pewność etycznych warunków współpracy, której celem jest całkowite oddłużenie.

Niezależnie od powodów powstania zadłużenia, osoba - na której spoczywa obowiązek jego spłaty - nie powinna unikać kontaktu z wierzycielem. W zależności od sytuacji może nim być np. instytucja finansowa, zakład energetyczny czy firma windykacyjna.

Dlatego jeżeli odbierzesz korespondencję lub telefon z firmy zarządzającej wierzytelnościami w sprawie zaległego zobowiązania:

  • nie panikuj,
  • nie unikaj kontaktu,
  • wysłuchaj propozycji spłaty zobowiązania,
  • negocjuj warunki spłaty,
  • a jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości dotyczące powstania samego zadłużenia, dokładnie je opisz, by wyjaśnić sprawę.

- To podstawowe elementy sprawnej komunikacji osoby zadłużonej z firmą windykacyjną, które leżą w jego interesie - podkreśla Marcin Czugan, prezes ZPF. - Unikanie kontaktu nie spowoduje, że zobowiązanie zniknie, a może jedynie zwiększyć koszty pod stronie dłużnika – podkreśla.

I jednocześnie przestrzega, by dużą ostrożnością podchodzić do obietnic tzw. firm lub kancelarii antywindykacyjnych, które potencjalnym klientom obiecują likwidację długów.

 

Antywindykacja. Jakie obietnice padają najczęściej?

Eksperci ZPF przyjrzeli się najczęściej powtarzającym się obietnicom firm antywindykacyjnych. Oto one:

  • Obietnica redukcji długu

Firmy antywindykacyjne często deklarują, że doprowadzą do redukcji zadłużenia. Warto jednak pamiętać, że wierzyciel wcale nie ma obowiązku zmniejszenia wysokości zadłużenia, gdy taki wniosek złoży firma antywindykacyjna. Dłużnik jako klient podmiotu antywindykacyjnego nie zyskuje nic ponad to, co osiągnąłby, indywidualnie negocjując warunki spłaty z firmą windykacyjną.

Dlatego właśnie, zamiast zatrudniać firmę antywindykacyjną i płacić jej za usługi, lepiej kontaktować się bezpośrednio z wierzycielem. Wykazując chęć porozumienia i przedstawienie realnych możliwości finansowych, by spłacić zobowiązanie, przyniesie znacznie lepsze efekty.

  • Obietnica wstrzymania spłaty długu

Im sprawniej dłużnik spłaca zadłużenie, nie unikając kontaktów z wierzycielem, tym szybciej zrzuci z siebie problemy finansowe. Nie ma innej drogi, a jakiekolwiek obietnice wstrzymania spłaty długu mogą tylko zaszkodzić dłużnikowi.

Jakiekolwiek opóźnianie spłaty, może wyłącznie zwiększyć kwotę zobowiązania o należne odsetki. Zwlekanie z podjęciem współpracy w sprawie spłaty zadłużenia może zamknąć drogę do polubownego załatwienia sprawy na warunkach dogodnych dla dłużnika.

  • Obietnica zatrzymania egzekucji komorniczej

Jeżeli wobec osoby zadłużonej toczy się postępowanie komornicze, to znaczy, że wyrok sądowy już zapadł, a komornik ma prawo do podjęcia działań. Jedyny sposób to uregulowanie zaległości lub uzgodnienie warunków spłaty.

Jak sprawdzić firmę windykacyjną?

Jedynym skutecznym sposobem, by dług zniknął, jest jego spłacenie.

Na rynku działa wiele instytucji zajmujących się zarządzaniem wierzytelnościami. Jeśli jako dłużnik chcesz sprawdzić, kto się z Tobą kontaktuje, masz pełne prawo oczekiwać takich informacji jak np. jej informacje rejestrowe z baz CEIDG i KRS. Warto również zapoznać się z opiniami na jej temat, skupiając się na radach od jej ekspertów, ale także od osób, którym udało się wyjść z długów.
Pamiętaj, że instytucje zrzeszone w ZPF są zobowiązane do przestrzegania Zasad Dobrych Praktyk, które zapewniają osobie zadłużonej wyłącznie etyczne warunki współpracy. Treść dokumentu jest dostępna na stronie:  https://zpf.pl/etyka/zasady-dobrych-praktyk/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: W dobrym tonie. PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Ponad 60% kobiet prowadzących biznes doświadczyło kryzysu psychicznego Biuro prasowe
2024-11-21 | 12:00

Ponad 60% kobiet prowadzących biznes doświadczyło kryzysu psychicznego

Choć raport podkreśla, że prowadzenie biznesu w Polsce jest trudne dla każdego przedsiębiorcy, bardziej obciążone są kobiety. 3/5 przedsiębiorczyń prowadzących własną
Finanse Wakacje składkowe dla przedsiębiorców
2024-11-05 | 11:10

Wakacje składkowe dla przedsiębiorców

Coraz więcej przedsiębiorców poszukuje elastycznych rozwiązań, które pozwolą im na optymalizację kosztów prowadzenia działalności. Jednym z takich narzędzi są tzw.
Finanse Santander Bank wybrał McCANN Poland do obsługi kreatywnej segmentów MŚP i Young
2024-09-04 | 09:00

Santander Bank wybrał McCANN Poland do obsługi kreatywnej segmentów MŚP i Young

Santander Bank Polska powierzył agencji McCANN Poland obsługę strategiczną i kreatywną segmentów MŚP i YOUNG - McCANN będzie wiodącą agencją banku w tych obszarach. O wyborze

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Edukacja

Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów

Odejście od wykładowej metody prowadzenia zajęć na rzecz doświadczeń, współpracy i partnerskich relacji z nauczycielem to podstawowe założenia idei edukacyjnej STEM. Ma ona wspierać rozwój dzieci i młodzieży w kierunkach, jakie wytycza zmieniająca się rzeczywistość i na jakie nastawiony będzie rynek pracy za kilka lat. Globalnie rynek edukacji STEM do końca dekady podwoi swoje przychody. Ten światowy trend jest obserwowany i rozwijany również w Polsce, m.in. poprzez projekt STEM Kindloteka.

Handel

Finansowanie, technologia i wola polityczna sprzyjają walce o klimat. Dołączają do niej także konsumenci

Eksperci apelują o intensyfikację wysiłków na rzecz ochrony klimatu. Tym bardziej że teraz są ku temu sprzyjające warunki: finansowanie, wola polityczna i zaawansowane technologie. Coraz częściej idzie za tym także gotowość społeczeństwa do zmian. Choć w kontekście zielonej rewolucji mówi się przede wszystkim o transformacji energetycznej i ograniczaniu emisji CO2, dbanie o zmiany zaczyna się również na poziomie decyzji konsumenckich. Polacy mają tego świadomość i wdrażają proekologiczne nawyki w codzienną rutynę i zakupy.