McCANN i Mastercard z nową odsłoną kampanii dla platformy GdzieZamieszkac.com
Narzędzie GdzieZamieszkać od Mastercard w prosty i szybki sposób dostarcza informacji na temat uśrednionych kosztów życia oraz przybliżonej wysokości wynagrodzenia, jakich można się spodziewać w różnych miejscach kraju. Powstało ono z myślą o obywatelach Ukrainy, którzy szukają w Polsce schronienia przed wojną, ale będzie także przydatne dla każdego zainteresowanego relokacją, niezależnie od jej powodów i pochodzenia danej osoby. Dzięki współpracy z Grupą Morizon-Gratka.pl platforma rozszerzyła swoją ofertę sprawiając, że w jednym miejscu można znaleźć wszystkie niezbędne informacje mające decydujące znaczenie przy wyborze miejsca zamieszkania, takie jak oferty mieszkaniowe i zatrudnienia oraz poglądowy koszt utrzymania w danej miejscowości. Jest to realne wsparcie w podejmowaniu decyzji, gdzie zamieszkać na dłużej. McCANN jest nie tylko współautorem pomysłu platformy GdzieZamieszkac.com, odpowiada też za koncepcję rozwoju platformy i przygotowanie strategii oraz kreację kampanii marketingowej.
Rynek pracy, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach w Polsce, nie jest optymalnie wykorzystany, często brakuje rzetelnej informacji o zapotrzebowaniu na pracowników w różnych sektorach gospodarki podległych lokalnym samorządom czy prywatnym przedsiębiorcom. Dlatego też platforma GdzieZamieszkac.com, dzięki połączeniu technologii Mastercard i Grupy Morizon-Gratka.pl, rozszerzyła swoje narzędzie o możliwość znalezienia pracy oraz mieszkania w mniejszych aglomeracjach. Inicjatywa daje obopólne korzyści zarówno dla uchodźców, którzy mogą, często w lepiej zintegrowanych społecznościach, łatwiej odnaleźć się w trudnej dla nich rzeczywistości, jak i dla pracodawców, którzy mogą pozyskać w ten sposób pracowników w często niszowym obszarze na rynku pracy.
W ramach nowej odsłony kampanii, McCANN opracował materiały edukacyjne skierowane do obywateli ukraińskich, ale też do Polaków pomagającym nowo przybyłym uchodźcom szukającym nowego miejsca do życia w Polsce. Na potrzeby kampanii w mediach społecznościowych na Facebooku i Instagramie przygotowane zostały różne formaty statyczne – posty, karuzele i stories jak i animowane - video linki ad oraz stories video. Wykorzystano również działające na Facebooku grupy o tematyce około-pomocowej dla Ukrainy. Dopasowane do różnych grup odbiorców treści powstały w trzech językach – polskim, angielskim i ukraińskim.
Dzięki współpracy z naszymi partnerami udało się nam zrealizować niesamowite pomysły kreatywne mające realny wpływ na jakość życia uchodźców w naszym kraju. Nowa odsłona kampanii GdzieZamieszkać pozwala na jeszcze większą liczbę oddolnych inicjatyw, które - w co szczerze wierzę - mogą być impulsem do niesienia wielowymiarowej i długofalowej pomocy uchodźcom z Ukrainy. – powiedział Marcin Sosiński, Co-Managing Director & Executive Creative Director w McCANN.
Dodatkowo w celu wsparcia osób, które chcą włączyć się aktywnie w promowanie swojej miejscowości powstał toolkit z materiałami edukacyjnymi jak samodzielnie przygotować proste wideo oraz materiały graficzne z zaproszeniem do swojego miasta. Na stronie platformy oddano głos także samym uchodźcom, którzy podzielili się swoimi historiami i opowiedzieli o swoim doświadczeniu z pierwszych miesięcy pobytu w naszym kraju. W ramach kampanii powstały trzy filmy promocyjne miast – Legnicy, Leszna i Torunia, w których radni i lokalni aktywiści zapraszają uchodźców do zamieszkania w nich.
Pierwsze insighty jakie pojawiały się po wybuchu wojny w Ukrainie, wskazywały, że nawet dla 34% uchodźczyń i uchodźców brak jasnych planów, gdzie zamieszkać w Polsce, pogłębiał ich stres i utrudniał usamodzielnienie się. Wspólnie z Mastercard oraz partnerami i dogłębnym zrozumieniu podejścia, by przy pomocy danych identyfikować możliwości rozwoju i wspierać pozytywne zmiany społeczne, rozwinęliśmy narzędzie GdzieZamieszkać, które w przyjazny sposób wspiera w podjęciu tej złożonej decyzji – powiedziała Maria Gajkowska, Senior Strategic Planner w McCANN.
Pomysłodawcą i twórcą GdzieZamieszkac.com jest Mastercard, który zaprojektował narzędzie we współpracy z McCANN. Agencja odpowiada za opracowanie strategii, kreację i realizację kampanii, w tym za komunikację display, a także za działania w social mediach. W projekt włączyła się Grupa Morizon-Gratka.pl, która dostarcza dostępne na platformie oferty pracy i najmu mieszkań. Za budowę i optymalizację technologiczną narzędzia oraz jego analitykę odpowiada agencja Spacecamp. Planowaniem i zakupem mediów w ramach prowadzonej kampanii komunikacyjnej narzędzia zajmuje się dom mediowy Carat.
Platforma GdzieZamieszkac.com dostępna jest bez rejestracji w trzech językach: polskim, ukraińskim i angielskim. To serwis, w którym obywatele Ukrainy w łatwy i przystępny sposób znajdą odpowiadające im potrzebom miejsce do życia, sprawdzą oferty mieszkań i zatrudnienia.

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

Ponad 60% kobiet prowadzących biznes doświadczyło kryzysu psychicznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Qczaj: Moja siostra przeszła załamanie psychiczne. Dźwigamy na swoich barkach bardzo dużo i czasami po prostu nie mamy już siły
Trener przeżył niedawno prawdziwe chwile grozy po tym, gdy jego siostra trafiła do szpitala. Mimo że jest już dorosła, to nadal czuje się za nią odpowiedzialny, tak samo jak wtedy, kiedy opiekował się nią po wyjeździe mamy do USA. Jednocześnie Qczaj apeluje do tych, którzy zmagają się z jakimś kryzysem psychicznym, by nie wstydzili się mówić o swoich problemach i mieli odwagę prosić o pomoc. Dzięki temu można zapobiec tragedii.
Konsument
Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.
Gwiazdy
Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.