Open banking: Kredyt w kilka sekund, finanse w jednym miejscu
Publicis
Wołoska
02-583 Warszawa
malgorzata.urbas|publicis-consultants.com| |malgorzata.urbas|publicis-consultants.com
882140108
https://www.publicisgroupe.com/en/splash-en
Otwarta bankowość to unijny standard umożliwiający klientom dostęp do salda czy historii rachunków w jednym miejscu, nawet jeśli dane pochodzą z różnych banków. Jego coraz powszechniejsze wykorzystywanie wspiera także rozwój sektora ecommerce, ponieważ dzięki rozwiązaniom open banking, proces kredytowy staje się prostszy i szybszy. Z nowych technologii od lat konsekwentnie korzysta Inbank. W Polsce ocena wniosku i wydanie decyzji kredytowej, dzięki automatyzacji całego procesu, zajmuje w nim niespełna osiem sekund.
Wydruki historii kredytowej, wyszukiwanie, pobieranie danych i udostępnianie ich online to już przeszłość. Dzięki rozwiązaniom z zakresu open banking, banki mogą mieć dostęp do wszystkich niezbędnych informacji w sposób automatyczny. Oczywiście za zgodą klienta, który oszczędza czas. Zalety otwartej bankowości to m.in. uproszczenie procesu kredytowego oraz zarządzanie przez klienta środkami własnymi z różnych banków w jednym miejscu.
Finanse firmowe lub osobiste w jednym miejscu
„Otwarta bankowość to szybki i bardziej kompleksowy wgląd w sytuację finansową firmy lub klienta indywidualnego, bez konieczności logowania się do wielu kont. Z punktu widzenia banku, takie usprawnienia i automatyzacje procedur sprawiają, że manualna ocena wiarygodności klienta ubiegającego się o kredyt niebawem będzie należała u nas do rzadkości” - tłumaczy Tomasz Rzeski, Country Sales Manager Oddziału Inbank w Polsce.
Idea otwartej bankowości została wprowadzona przez unijną dyrektywę PSD2. Zakłada ona możliwość udostępnienia podmiotom trzecim z różnych branż, jak bankowość, ubezpieczenia, fintech, ecommerce czy telekomunikacja, wglądu do danych klienta. Daje to możliwość błyskawicznego skorzystania z dostępu do potrzebnych informacji przez instytucje finansowe, w tym przede wszystkim banki. Wszystko dzieje się wyłącznie w określonych celach, np. w przypadku wnioskowania o kredyt, debet, czy kartę kredytową. Wspomniany proces kredytowy staje się dzięki temu efektywny i bezpieczny, mniej narażony na ludzkie błędy.
Automatyzacja procedur oszczędza czas
Otwarta bankowość oszczędza nasz czas i znacznie upraszcza oraz skraca procedury, co szczególnie w kontekście biznesowym ma niebagatelne znaczenie. Z wagi wykorzystywania technologii zdaje sobie sprawę Inbank, który na polskim rynku jest liderem wdrażania wielu najnowocześniejszych rozwiązań z obszaru fintech. Grupa Inbank tworzy własną technologię, a ponad 1/3 pracowników stanowią właśnie specjaliści z obszaru IT. „Inkorporacja najnowszych rozwiązań IT również od wiodących zewnętrznych dostawców w procesy biznesowe Inbanku pozwala na jeszcze większa automatyzację, na której korzystają obie strony, przede wszystkim nasi kontrahenci i partnerzy” - dodaje Tomasz Rzeski.
Prostota i szybkość procesów ratalnych w Inbanku ma kluczowe znaczenie zarówno dla klienta biznesowego, jak i indywidualnego (np. rozłożenie „od ręki” na raty kosztów zabiegu u stomatologa). W odróżnieniu od konkurencji, Inbank przenosi efektywne procedury i narzędzia z online’u również do offline’u w sytuacjach, gdy klient zawiera umowę w placówce merchanta w bardziej tradycyjnej formule (m.in. standardem jest umowa paperless i podpis elektroniczny).
Elastyczni technologicznie i proceduralnie
Zastosowane rozwiązania biznesowe oraz technologiczne wspierają doświadczenie użytkownika na każdym kroku, czyniąc z systemu ratalnego Inbanku rozwiązanie pierwszego wyboru wśród reprezentantów współpracujących z bankiem merchantów. Najszybszy wniosek ratalny, intuicyjna aplikacja ratalna, podpis elektroniczny, paperless, czy wniosek generowany z linku lub QR kodu to tylko niektóre udogodnienia, tak cenione przez partnerów biznesowych.
„Jesteśmy elastyczni technologicznie i proceduralnie wobec kontrahentów. A lokalna decyzyjność wpływa na krótszy czas reagowania na potrzeby zgłaszane przez merchantów. Za sprawą takiego podejścia, zmiany procedur czy procesów biznesowych zamiast trwać miesiącami, zajmują zaledwie kilka godzin, co jest szczególnie istotne w bardzo dynamicznie rozwijającym się sektorze ecommerce. Można wspomnieć tu choćby zmiany okresu kredytowania, karencji w spłatach, czy umieszczenie logotypu partnera we wzorniku umowy ratalnej. Wszystkie proponowane przez nas rozwiązania mają na celu wsparcie efektywności procesów sprzedażowych naszych partnerów biznesowych” - podsumowuje Tomasz Rzeski.
Członkowie Zarządu Toyota Bank Polska S.A. wyróżnieni medalami Prezydenta RP
Toyota Bank podwyższa oprocentowanie Lokaty Plus na okres 6 i 9 miesięcy
3 sposoby na wysoką dopłatę do PIT
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Film
Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach
Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.
Gwiazdy
Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami
Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.