WOŚP - za pośrednictwem rozwiązań PolCard from Fiserv zebrano aż 6 223 240 zł
PolCard from Fiserv już od 29 lat wspiera coroczny Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W tym roku za pośrednictwem terminali oraz bramki płatniczej tego agenta rozliczeniowego udało się zebrać rekordową sumę 6 223 240 zł. Kwota średniej transakcji to 164 zł.
Fiserv Polska S.A., właściciel marki PolCard from Fiserv został partnerem technologicznym Finału WOŚP już po raz 29 z rzędu. Celem tegorocznej zbiórki był zakup sprzętu do diagnozowania, monitorowania i rehabilitacji chorób płuc pacjentów na oddziałach pulmonologicznych dla dzieci i dorosłych pod hasłem: "Płuca po pandemii. Gramy dla dzieci i dorosłych!". Bezgotówkowe wpłaty realizowano za pomocą terminali od firmy Ingenico oraz bramki płatniczej PolCard from Fiserv. Darczyńcy przekazali 38 009 datków na średnią kwotę 164 zł. W obu przypadkach to wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem (w 2023 r. średnia kwota pojedynczej transakcji wyniosła 137,65 zł.).
- Bardzo cieszy nas kolejny rekord na rzecz Finału WOŚP oraz to, że nasze bezgotówkowe rozwiązania uczestniczą w rozwoju kultury pomagania w Polsce. W tym roku kwota jest aż o ponad milion wyższa niż w roku ubiegłym, co pokazuje, że Polacy pomagają coraz chętniej, a w dodatku chcą korzystać z nowoczesnych technologii. To dla nas ogromna radość i motywacja do dalszej pracy - mówi Krzysztof Polończyk, prezes zarządu Fiserv Polska S.A.
- Polacy coraz częściej płacą bezgotówkowo, co pokazuje stale zwiększająca się liczba wpłat online oraz za pomocą kart płatniczych na rzecz naszych finałowych zbiórek. Jako Orkiestra chcemy iść naprzód z duchem czasu, bo widzimy jak bardzo nowe technologie mają wpływ również na sposoby pomagania - dodaje Jurek Owsiak, prezes zarządu Fundacji WOŚP.
W tym roku PolCard from Fiserv przekazał 590 sztuk terminali POS do sztabów 32. Finału WOŚP oraz 268 bezpośrednio do oddziałów mBank, w których również można było realizować transakcje kartami płatniczymi Visa i Mastercard oraz BLIKIEM. Datki za pomocą bramki internetowej PolCard from Fiserv można wpłacać przez okrągły rok bezpośrednio na stronie fundacji: https://www.wosp.org.pl/fundacja/jak-wspierac-wosp/wesprzyj-online.

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

Ponad 60% kobiet prowadzących biznes doświadczyło kryzysu psychicznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Prawo
Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.