Komunikaty PR

Firmy szukają pracowników ze znajomością języka niemieckiego

2020-10-12  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.04 MB )

Firmy Volkswagen, thyssenkrupp Group Services czy CSP Customer Services Polska, będącą częścią międzynarodowego koncernu Adecco, to zaledwie kilka przedsiębiorstw, poszukujących do współpracy osób władających językiem niemieckim. Zapotrzebowanie na takich pracowników w naszym kraju stale rośnie. W rodzimych szkołach nacisk stawiany jest głównie na naukę angielskiego, ale zwykle już na drugim miejscu plasuje się niemiecki. Z przyczyn geograficznych i biznesowych, znajomość właśnie tego języka często otwiera furtkę do rozwijania kariery w niemieckich i międzynarodowych organizacjach.

Z roku na rok coraz więcej firm, również niemieckich, decyduje się na lokowanie swoich filii w naszym kraju, a – według raportów i badań – ponad 2/3 przedsiębiorstw z niemieckim kapitałem wymaga od pracowników znajomości języka w stopniu zaawansowanym[1]. Często zatem biegłe lub komunikatywne posługiwanie się niemieckim, nawet bez większego doświadczenia zawodowego, otwiera pracownikom drzwi do kariery i wysokich zarobków.

W CSP Customer Services Polska świadczymy usługi outsorcingowe dla dużych niemieckich przedsiębiorstw, specjalizujemy się w bezpośredniej obsłudze klienta w języku niemieckim, jak również wspieramy procesy Back Office. Zatrudniamy obecnie ponad 400 osób. Ze względu na szeroki wachlarz działalności, oferujemy naszym pracownikom możliwość pracy w wielu ciekawych branżach, m.in. energetycznej, bankowej, motoryzacyjnej czy logistycznej. To, czego oczekujemy od naszych kandydatów to przede wszystkim chęć do pracy i znajomość języka niemieckiego. Nie oczekujemy dużego doświadczenia, ponieważ wiedzę niezbędną do wykonywania pracy, zapewniamy oferując kompleksowe szkolenie wdrażające – mówi Urszula Podobińska-Malcherek, Koordynator ds. Rekrutacji i Employer Brandingu w CSP Customer Services Polska.

Międzynarodowe organizacje często kojarzone są z innowacjami, nowoczesnym podejściem do pracownika, kreatywnością w działaniach czy stabilizacją zatrudnienia. To głównie dlatego specjaliści, stojąc przed wyborem firmy o rodzimych lub zagranicznych korzeniach, niejednokrotnie decydują się na tę drugą opcję, która oferuje szereg możliwości i pracę w międzynarodowym środowisku. Pracowników władających niemieckim szuka również gdański oddział firmy thyssenkrupp Group Services, który za tą umiejętność gwarantuje dodatki do pensji w wysokości nawet kilkuset złotych.

Jesteśmy firmą należącą do niemieckiego koncernu, więc od pracowników zajmujących się obsługą klientów z Niemiec czy Austrii wymagamy znajomości języka, którym władał Goethe. Chęć uczenia się tej mowy wzmacniamy wśród pracowników choćby poprzez zapewnianie im dostępu do bezpłatnych lekcji niemieckiego prowadzonych przez naszego wewnętrznego lektora. Ponadto, nasi pracownicy władający niemieckim na poziomie min. B2 każdego miesiąca otrzymują dodatek do pensji w wysokości kilkuset złotych, co jest potwierdzeniem tego, że znajomość języków po prostu się opłaca. W tym roku dodatkowo planujemy organizację egzaminu Goethe-Institut na terenie naszej firmy dla naszych pracowników – dowiadujemy się od Joanny Osińskiej, Head of HR and Development w thyssenkrupp Group Services.

Możliwości stojące za niemieckimi firmami

Język niemiecki jest na pewno trudniejszy od angielskiego, ale też bardziej pożądany na rynku pracy. Mniej osób nim włada. Dużo spółek z Niemiec inwestuje swój kapitał w Polsce i szuka właśnie takich osób. W codziennej pracy znajomość niemieckiego pomaga mi najbardziej podczas kontaktu z firmami zewnętrznymi – mówi Ludwik Piaskowski, 24-letni absolwent szkoły zawodowej, który dzięki nauce języka niemieckiego i swoim zdolnościom, stał się kluczową postacią w poznańskiej fabryce Volkswagena i może pochwalić się 7-letnim doświadczeniem w zawodzie automatyka.

Trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że znajomość języków obcych jest obecnie jedną z najbardziej pożądanych kwalifikacji na rynku pracy. Poza wspomnianymi wcześniej korzyściami, umiejętność ta staje się niezwykle przydatna w ramach reprezentowania firmy za granicą czy podczas wyjazdów służbowych. Ma również znaczący wpływ na kontakty między pracownikami.

W dzisiejszym zglobalizowanym świecie znajomość języków obcych odgrywa coraz ważniejszą rolę. Szczególnie ceni się znajomość języka zawodowego i specjalistycznego w określonej branży. Umiejętność porozumiewania się w języku obcym sprzyja rozwojowi osobistemu i zawodowemu, jak również umożliwia swobodną wymianę doświadczeń z fachowcami z zagranicy oraz daje możliwość pracy w wielojęzycznym środowisku. Dobre kwalifikacje zawodowe plus znajomość języka obcego zwiększają szanse na rynku pracy, stwarzają nowe perspektywy zawodowe i ułatwiają awans – komentuje Iwona Kuczkowska, Koordynator projektów edukacyjnych z Goethe-Institut.

Język Twojej Pasji

Umiejętności miękkie, możliwość zdobycia praktycznej wiedzy o danym rynku czy zwiększenie zdolności komunikacyjnych i interpersonalnych niezaprzeczalnie stanowią ważne zalety stojące za pracą w międzynarodowych przedsiębiorstwach. Wybór firmy o zagranicznym korzeniach to idealne wyjście dla osób energicznych, ciekawych świata i otwartych na inne kultury i narodowości. To właśnie m.in. do takich osób kierowana jest kampania Język Twojej Pasji, promująca naukę niemieckiego i atrakcyjne możliwości zawodowe otwierające się wraz z poznaniem tego języka. Na www.jezyktwojejpasji.pl można znaleźć ważne informacje i ścieżki rozwoju dla fanów muzyki, technologii, mody czy branży kosmetycznej. Inicjatorem akcji są – oprócz Ambasady Republiki Federalnej Niemiec – Goethe-Institut w Warszawie i Krakowie, Niemiecka Centrala Wymiany Akademickiej (DAAD), Zentralstelle für das Auslandsschulwesen (Centralny Wydział Szkolnictwa Za Granicą) oraz Polsko-Niemiecka Szkoła Spotkań i Dialogu im. Willy’ego Brandta w Warszawie.

___

Kampania Język Twojej Pasji realizowana jest wspólnie przez Ambasadę̨ Republiki Federalnej Niemiec, Goethe-Institut w Warszawie i Krakowie, Niemiecką Centralę Wymiany Akademickiej (DAAD), Zentralstelle für das Auslandsschulwesen (Centralny Wydział Szkolnictwa Za Granicą), Polsko-Niemiecką Szkołę Spotkań i Dialogu im. Willy’ego Brandta w Warszawie. Przedsięwzięcie w imieniu partnerów koordynuje Goethe-Institut w Warszawie.

Ambasada Niemiec reprezentuje Republikę Federalną Niemiec w Polsce i realizuje liczne projekty, mające na celu pielęgnowanie dobrych relacji między dwoma krajami. Goethe-Institut e.V. jest instytutem kultury Republiki Federalnej Niemiec działającym na całym świecie. Promuje on znajomość języka niemieckiego za granicą, wspiera międzynarodową współpracę kulturalną i upowszechnia całościowy wizerunek Niemiec, informując o ich życiu kulturalnym, społecznym i politycznym. Niemiecka Centrala Wymiany Akademickiej (DAAD) to stowarzyszenie niemieckich uczelni, które wspiera proces internacjonalizacji szkolnictwa wyższego w Niemczech oraz współpracę pomiędzy niemieckimi i zagranicznymi instytucjami nauki. DAAD przyznaje stypendia wybitnym studentom
i naukowcom oraz udziela informacji nt. studiów i badań naukowych w Niemczech. Polsko-Niemiecka Szkoła Spotkań i Dialogu im. Willy’ego Brandta w Warszawie jest jedną z ponad 140 szkół niemieckich za granicą. Jej celem jest kształtowanie osobowości uczniów w środowisku wielonarodowościowym
i wielokulturowym. Centralny Wydział Szkolnictwa za Granicą (ZfA) wspiera szkoły za granicą Niemiec. Jego doradcy opiekują się prawie 100 szkołami w Polsce realizującymi program DSD, który przygotowuje do uzyskania dyplomu językowego Konferencji Ministrów Kultury (DSD).

 

Kontakt:

Paulina Makuch

paulina.makuch@grayling.com

tel.601 092 042

 

 


[1] „Nauczanie języka niemieckiego i zapotrzebowanie na osoby niemieckojęzyczne na rynku pracy” - Pro Progressio (2019).

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kariera Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli Biuro prasowe
2025-06-12 | 03:00

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Sztuczna inteligencja stała się elementem codziennego życia i nie omija edukacji. Dlatego ważny jest rozwój wiedzy i kompetencji nauczycieli i nauczycielek w tym
Kariera Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
2025-05-22 | 10:00

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli

Sprawdzone źródła wiedzy, nowoczesne narzędzia edukacyjne i nieodpłatny wstęp na spektakle w teatrze ekologicznym. Powraca program dla wyróżniających się
Kariera Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?
2025-05-21 | 08:00

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Aż 67% pracowników sezonowych to kobiety – wbrew stereotypom o „męskiej pracy fizycznej”. Drugą największą grupę stanowią osoby w wieku 18-24 lata –

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne

Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Prawo

Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.