Flexform – bezprecedensowe klasyki marki

Nowicki PR
ul. Filtrowa 68 lok. 86
02-057 Warszawa
jaroslaw.kril|nowickipr.com| |jaroslaw.kril|nowickipr.com
502 538 324
nowickipr.com
Flexform – bezprecedensowe klasyki marki
Firma Flexform ma rzemieślnicze korzenie. Dziś trzecia już generacja tej samej rodziny prowadzi markę. Jednak cały czas pamiętają o dziedzictwie swoich poprzedników – braci Galimberti, meblarzy, którzy pod koniec lat 50. zaczęli produkować sofy i fotele w warsztacie mieszczącym się w regionie Brianza. Mieszanka talentu, niecodziennego na skalę światową otoczenia (serce Lombardii jest prawdziwym „zagłębiem włoskiego designu”) oraz pomysłowości i wyczucia dało efekt w postaci marki, która dziś zyskuje status kultowej. Meble tej włoskiej firmy to materializacja bezkompromisowego postulatu modernistów – „less is more”.
Flexform, oferuje meble do salonu, jadalni i sypialni, ale „spécialités de la maison” cały czas pozostają sofy. Wybór materiałów, nienaganne wykonanie i ten łatwo wyczuwalny „włoski duch” powodują, że to jedna z naszych ulubionych marek. Tworząc nowe wnętrze i pracując dla najbardziej wymagających klientów nigdy nie wahamy się włączyć tych mebli do projektu. I nigdy nie zdarzyło się, aby nie spotkały się one z ich zachwytem. Szczególnie, że design spod znaku Flexform jest ponadczasowy i uniwersalny. To po prostu bezbłędny wybór na całe lata – komentuje Karina Snuszka, warszawska architektka z pracowni projektowej Mood Works. Propozycje Flexform szybko stają się klasykami, nadają ton współczesnemu meblarstwu. Przyjrzyjmy się więc kilku z nich, tym które przygotowane zostały przez dyrektora artystycznego marki, uznanego projektanta Antonio Citterio.
Sofa Groundpiece – bez wątpienia prawdziwy klasyk, mimo, że jej pierwsze egzemplarze pojawiły się na rynku niespełna dwadzieścia lat temu. Od 2001 roku jest bestselerem. Przede wszystkim dlatego, że projekt okazał się nadążać za zmianami stylu życia. Na dzisiejszych sofach ludzie odpoczywają, oglądają telewizję, czytają, a często także pracują czy jedzą kolację. Dlatego Citterio, zdecydował się zdekonstruować linię i proporcje mebla. Graundpiece jest wyjątkowo niska i głęboka. Włoch przeprojektował również podłokietniki. Twarde, ale tapicerowane skórą, mogą służyć jako podręczny stolik lub miejsce przechowywania i ekspozycji akcesoriów.
Kolejny wart uwagi mebel Flexform to fotel A.B.C.D. To reedycja i rozwinięcie modelu A.B.C z roku 1996. W wersji anno domini 2014 zrezygnowano z metalowych podłokietników, a dwa masywne kubiki oparcia i siedziska umieszczono na metalowej ramie z nowoczesnym mechanizmem odchylania. To, plus wzbogacenie o dodatkowy regulowany zagłówek, sprawiło, że model jest jeszcze wygodniejszy. Inwencja projektowa Antonio Citterio zapewniła fotelowi prestiżowe wyróżnienie ADI (Associazione per il Disegno Industriale) Compasso d'oro Award.
Klasykiem ma szansę stać się również sofa ADDA. Ujrzała ona światło dzienne w 2017 r. Sofa pomimo swoich sporych rozmiarów sprawia wrażenie bardzo lekkiej. A to dzięki umieszczeniu siedziska na delikatnych metalowych nóżkach oraz dodającym powietrza prześwitom pomiędzy oparciem a podłokietnikiem – aby jeszcze wzmocnić ten efekt oba elementy delikatnie odchylają się do tyłu. Horyzontalność sofy podkreślono dodatkowo wzdłużnymi przeszyciami na miękkich poduszkach oraz subtelnym detalem w postaci lamówek.
Z kolei Guscioalto to cała rodzina foteli o bardzo wyrazistym kształcie. W nowoczesnym fotelu wyczuwalne są subtelne nawiązania do form znanych z historii meblarstwa. Miękka, bardzo kobieca linia foteli może przywoływać na myśl rokoko. Całość stworzona jest na planie koła a wysokie oparcie łagodnymi, falującymi liniami przechodzi w podłokietniki. Aby zapewnić komfort, wersja Guscioalto Soft wyposażona jest w dodatkową wyściółkę w oparciu siedzenia, a Guscioalto Light ma unikalny profilowany element tapicerowany – z łatwo wyjmowaną i dającą się prać tapicerką – który mocuje się do oparcia za pomocą rzepów. Fotele Guscioalto są wyposażone w lekką – obrotową lub nieobrotową – podstawę na niskich, delikatnych nóżkach. www.mood-design.pl

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.