Komunikaty PR

Flexform – bezprecedensowe klasyki marki

2020-02-27  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Jarosław Kril
Nowicki PR

ul. Filtrowa 68 lok. 86
02-057 Warszawa
jaroslaw.kril|nowickipr.com| |jaroslaw.kril|nowickipr.com
502 538 324
nowickipr.com

Flexform – bezprecedensowe klasyki marki  

Firma Flexform ma rzemieślnicze korzenie. Dziś trzecia już generacja tej samej rodziny prowadzi markę. Jednak cały czas pamiętają o dziedzictwie swoich poprzedników – braci Galimberti, meblarzy, którzy pod koniec lat 50. zaczęli produkować sofy i fotele w warsztacie mieszczącym się w regionie Brianza. Mieszanka talentu, niecodziennego na skalę światową otoczenia (serce Lombardii jest prawdziwym „zagłębiem włoskiego designu”) oraz pomysłowości i wyczucia dało efekt w postaci marki, która dziś zyskuje status kultowej. Meble tej włoskiej firmy to materializacja bezkompromisowego postulatu modernistów  – „less is more”. 

Flexform, oferuje meble do salonu, jadalni i sypialni, ale „spécialités de la maison” cały czas pozostają sofy. Wybór materiałów, nienaganne wykonanie i ten łatwo wyczuwalny „włoski duch” powodują, że to jedna z naszych ulubionych marek. Tworząc nowe wnętrze i pracując dla najbardziej wymagających klientów nigdy nie wahamy się włączyć tych mebli do projektu. I nigdy nie zdarzyło się, aby nie spotkały się one z ich zachwytem. Szczególnie, że design spod znaku Flexform jest ponadczasowy i uniwersalny. To po prostu bezbłędny wybór na całe lata – komentuje Karina Snuszka, warszawska architektka z pracowni projektowej Mood Works. Propozycje Flexform szybko stają się klasykami, nadają ton współczesnemu meblarstwu. Przyjrzyjmy się więc kilku z nich, tym które przygotowane zostały przez dyrektora artystycznego marki, uznanego projektanta Antonio Citterio.

Sofa Groundpiece – bez wątpienia prawdziwy klasyk, mimo, że jej pierwsze egzemplarze pojawiły się na rynku niespełna dwadzieścia lat temu. Od 2001 roku jest bestselerem. Przede wszystkim dlatego, że projekt okazał się nadążać za zmianami stylu życia. Na dzisiejszych sofach ludzie odpoczywają, oglądają telewizję, czytają, a często także pracują czy jedzą kolację. Dlatego Citterio, zdecydował się zdekonstruować linię i proporcje mebla. Graundpiece jest wyjątkowo niska i głęboka. Włoch przeprojektował również podłokietniki. Twarde, ale tapicerowane skórą, mogą służyć jako podręczny stolik lub miejsce przechowywania i ekspozycji akcesoriów. 

Kolejny wart uwagi mebel Flexform to fotel A.B.C.D. To reedycja i rozwinięcie modelu A.B.C z roku 1996. W wersji anno domini 2014 zrezygnowano z metalowych podłokietników, a dwa masywne kubiki oparcia i siedziska umieszczono na metalowej ramie z nowoczesnym mechanizmem odchylania. To, plus wzbogacenie o dodatkowy regulowany zagłówek, sprawiło, że model jest jeszcze wygodniejszy. Inwencja projektowa Antonio Citterio zapewniła fotelowi prestiżowe wyróżnienie ADI (Associazione per il Disegno Industriale) Compasso d'oro Award.

Klasykiem ma szansę stać się również sofa ADDA. Ujrzała ona światło dzienne w 2017 r. Sofa pomimo swoich sporych rozmiarów sprawia wrażenie bardzo lekkiej. A to dzięki umieszczeniu siedziska na delikatnych metalowych nóżkach oraz dodającym powietrza prześwitom pomiędzy oparciem a podłokietnikiem –  aby jeszcze wzmocnić ten efekt oba elementy delikatnie odchylają się do tyłu. Horyzontalność sofy podkreślono dodatkowo wzdłużnymi przeszyciami na miękkich poduszkach oraz subtelnym detalem w postaci lamówek. 

Z kolei Guscioalto to cała rodzina foteli o bardzo wyrazistym kształcie. W nowoczesnym fotelu wyczuwalne są subtelne nawiązania do form znanych z historii meblarstwa. Miękka, bardzo kobieca linia foteli może przywoływać na myśl rokoko. Całość stworzona jest na planie koła a wysokie oparcie łagodnymi, falującymi liniami przechodzi w podłokietniki. Aby zapewnić komfort, wersja Guscioalto Soft wyposażona jest w dodatkową wyściółkę w oparciu siedzenia, a Guscioalto Light ma unikalny profilowany element tapicerowany – z łatwo wyjmowaną i dającą się prać tapicerką –  który mocuje się do oparcia za pomocą rzepów. Fotele Guscioalto są wyposażone w lekką – obrotową lub nieobrotową – podstawę na niskich, delikatnych nóżkach. www.mood-design.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Nowicki PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Proste przyjemności na zimowe wieczory Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:40

Proste przyjemności na zimowe wieczory

Zima to idealna pora na spędzanie długich wieczorów w domu w „przytulny” sposób. Wygodne ubranie, pyszny rozgrzewający napój, nieskomplikowana rozrywka - to
Dom Sylwester poza domem? Sprawdź, czy twój dom jest przygotowany na włamanie
2024-12-27 | 01:00

Sylwester poza domem? Sprawdź, czy twój dom jest przygotowany na włamanie

Zbliża się Sylwester – czas zabawy, podróży i odpoczynku. Jednak podczas naszej nieobecności dom i posesja mogą stać się łatwym celem dla złodziei. Jak skutecznie
Dom Łazienka inspirowana kolorem roku 2025 – jak ją urządzić?
2024-12-24 | 00:21

Łazienka inspirowana kolorem roku 2025 – jak ją urządzić?

Czy łazienka może być modna i ponadczasowa jednocześnie? Kluczem do takiego efektu jest odpowiednia paleta barw, która łączy w sobie harmonię, elegancję i przytulność - element

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.

Problemy społeczne

Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją

Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.