Funkcjonalna estetyka, czyli projekt doskonały
Home Sweet Home PR
Łowicka 51 lok. 207
02-353 Warszawa
ola|hshpr.pl| |ola|hshpr.pl
880 320 909
hshpr.pl
Zmiana planów
Pierwszym zamiarem inwestorów było urządzenie mieszkania na wynajem. Jednak z czasem, gdy mieszkanko stawało się coraz piękniejsze i bardziej funkcjonalne stopniowo zmieniali zdanie. W efekcie postanowili zostawić je dla siebie. Sprawdza się jako drugie lokum właścicieli często podróżujących między Warszawą a Krakowem.
Na tropie koloru
Prace nad projektem zaczęły się od wspólnego poszukiwania stylistycznych i kolorystycznych inspiracji. Zarówno architekt, jak i inwestorzy zgadzali się, że nowoczesność i funkcjonalność powinno złagodzić się we wnętrzu klasycznym detalem, który nawiązywać będzie do starej tkanki dzielnicy. Chociaż subtelny (w postaci sztukaterii marki Orac wybranych w salonie Dekorian Home), podkreślony kolorem decyduje o klimacie niewielkiego apartamentu. Kolorystyka poszczególnych elementów architektury wnętrza jest istotna. Prowadzi nas przez kolejne pomieszczenia i spaja całość. W salonie, sypialni i łazience architekt zaproponował wykorzystanie koloru na ścianie oraz suficie. Nie pojawia się on ot tak, akcentuje wnęki, znak rozpoznawczy projektu. Na uwagę zasługuje zabieg zastosowany przez Lurvig Design. Szary wykusz w salonie doświetla taśma led zainstalowana za sztukaterią. Wieczorem, gdy pozostaje zapalona, efekt jest naprawdę spektakularny! Cały apartament pomalowany został farbami firmy Para Paints, także z oferty Dekorian Home. Farby te słyną ze znakomitej jakości, bezpieczeństwa dla alergików, wielu stopni wykończenia i bardzo bogatej biblioteki proponowanych odcieni. We wnętrzu niewątpliwie zwraca uwagę łososiowa kuchnia ujęta w jasną ramę zabudowy. Szarość w aneksie wypoczynkowym sprzyja relaksowi, a pełen wdzięku odcień zieleni w sypialni uspokaja i nastraja pozytywnie. W łazience kolorem niebieskim zaakcentowano natomiast prysznic typu walk in.
Relaks wygospodarowany
Jako że salon połączony z aneksem kuchennym w pierwotnym projekcie był naprawdę niewielki, nie było w nim miejsca na kącik wypoczynkowo-telewizyjny. To główny powód przesunięcia o 60 cm ściany dzielącej sypialnię ze strefą dzienną. Dzięki temu zabiegowi sypialnia nadal może pełnić swoją funkcję, a w salonie udało się wygospodarować przestrzeń do wypoczynku przed telewizorem.
Zabawa w chowanego
W tak niewielkim mieszkaniu kwestia przechowywania jest naprawdę istotnym problemem do rozwiązania. Architekt poradził sobie z tym wprost brawurowo. Szafy i schowki są wszechobecne, jednocześnie nie zmniejszają optycznie pomieszczenia. Zabudowy zlicowane ze ścianami zauważy jedynie wprawne oko.
Miejsca do przechowywania wygospodarowane zostały już od progu, w holu. W strefie dziennej pojemne szafy zajmują całą jedną ścianę sąsiadującą z aneksem kuchennym, także telewizor powieszony został nie bezpośrednio na ścianie, lecz wkomponowany w jasną bryłę zabudowy.
Sztuka iluzji
W krakowskim mieszkaniu zastosowano triki, które miały na celu optyczne powiększenie powierzchni. To przede wszystkim wykorzystanie jasnej kolorystyki mebli i ścian. W sypialni wnętrze przegląda się w dużym lustrze powieszonym na osi przesuwnych drzwi. By nie rozbijać harmonii i nie dzielić powierzchni, architekt zdecydował się na taką samą podłogę w salonie i sypialni.
W ofercie sieci sklepów z wyposażeniem wnętrz Dekorian Home wybrał winylowe panele brytyjskiej marki z czterdziestoletnią tradycją – Designflooring. O wyborze tym zadecydowały względy praktyczne i estetyczne. Panele są ciche pod stopami i idealnie odwzorowują rysunek naturalnego drewna, a co najistotniejsze — są odporne na wilgoć, uszkodzenia i zabrudzenia, co w aneksie kuchennym jest szczególnie istotne.
Krakowskie oświecenie
Również oświetlenie wnętrza sprzyja optycznemu powiększeniu mieszkania. Zrezygnowano z dużych, dekoracyjnych opraw (wyjątkiem jest tu prosta lampa nad stołem) na rzecz dyskretnych opraw technicznych, które dając znakomity komfort widzenia, akcentują poszczególne elementy architektury. Oprawy użyte w realizacji pochodzą z dwóch firm: Astro oraz Azzardo wybranych z katalogu Dekorian Home.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.