Komunikaty PR

Galeria Katowicka na różowo wspiera Pink Lips Project

2021-01-18  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt

Agencja PR
Open Media

Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl

W styczniu niewątpliwie najmodniejszym kolorem jest róż. Wie o tym doskonale Galeria Katowicka i w związku z tym po raz kolejny dołączyła do Pink Lips Project. Na znak poparcia akcji podświetlona została fasada obiektu. Tematyczna iluminacja będzie zdobiła budynek do 24 stycznia i przypominała o kluczowej roli profilaktyki oraz skali zachorowań na raka szyjki macicy.

Rozpoczął się Europejski Tydzień Profilaktyki Raka Szyjki Macicy, a wraz z nim wyjątkowa akcja edukacyjna, Pink Lips Project. Jej zadaniem jest budowanie świadomości na temat choroby i zachęcanie do podejmowania działań prewencyjnych, umożliwiających szybkie wykrycie zmian oraz zwiększających szansę na pełny powrót do zdrowia. Aktualnie niechlubne statystki wskazują, że tylko w naszym kraju ta podstępna choroba dotyka około 3 000 kobiet i każdego dnia jest ona przyczyną śmierci aż 5 z nich. Na całym świecie zdiagnozowanych jest niemal 1,5 miliona przypadków.

W 2020 roku z tym niezwykle ważnym przekazem organizatorom oraz partnerom wydarzenia  udało się dotrzeć łącznie do setek tysięcy rodaków. Akcję propagowały również indywidualne osoby, malując usta na różowo i udostępniając zdjęcia na swoich social mediach. Poprzednią edycję wspierała też m.in. Galeria Katowicka, która w tym roku znów chętnie włączyła się w projekt.

- Galeria Katowicka od zawsze stara się być blisko katowiczan oraz wspierać wartościowe i ważne inicjatywy. Dlatego też ponownie zaangażowaliśmy się w Pink Lips Project. Tegoroczna odsłona przedsięwzięcia jest szczególna, ze względu na panującą pandemię COVID-19, która od dłuższego czasu pozostaje tematem numer jeden na arenie międzynarodowej. Inicjatywa IFMSA-Poland to świetny sposób, by zwrócić uwagę na istnienie innego, bardzo istotnego problemu, jakim jest wciąż wysoka zachorowalność na raka szyjki macicy – mówi Anna Szczerkowska, Marketing Manager Galerii Katowickiej. Mamy nadzieję, że za sprawą strategicznej lokalizacji naszego obiektu, towarzysząca akcji idea wybrzmi jeszcze mocniej - dodaje.

Fasada Katowickiej będzie podświetlona na różowo przez cały tydzień, w dniach 18-24 stycznia. Organizatorem akcji Pink Lips Project jest Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Medycyny IFMSA-Poland.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Open Media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Droga Basi Gołubowskiej do diagnozy ALS i nadziei na życie Biuro prasowe
2025-05-08 | 17:00

Droga Basi Gołubowskiej do diagnozy ALS i nadziei na życie

Kampania edukacyjna „Sto żyć. ALS” Stowarzyszenia Dignitas Dolentium przedstawia poruszającą historię Barbary Gołubowskiej, pacjentki z SOD1-ALS. Stwardnienie zanikowe
Zdrowie Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy
2025-03-26 | 19:00

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Strach, bóle i skurcze mięśni nie dawały Monice spać. Zaczęła długą wędrówkę po lekarzach w poszukiwaniu diagnozy. – Nie zliczę, ile było tych wizyt,
Zdrowie Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego
2025-03-12 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Z apelem o jak najszybsze uchwalenie przepisów, zgodnie z którymi Zakład Ubezpieczeń Społecznych przejąłby wypłatę zasiłku chorobowego już od pierwszego dnia

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Problemy społeczne

Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.