Komunikaty PR

Gdańska fundacja pisze petycję do Donalda Tuska

2024-05-27  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Długokęcka
Ecol Group

Marynarki Polskiej 163
80-868 Gdańsk
olga.dlugokecka|ecol-group.com| |olga.dlugokecka|ecol-group.com
+48605721555
https://ecol-group.com/

Wisła, najdłuższa i najważniejsza rzeka, od wieków stanowi serce Polski. Jest symbolem naszej historii, kultury i tożsamości narodowej, a także kluczowym elementem naszego ekosystemu. Polskie rzeki są jedną  z najbardziej zdegradowanych części środowiska, a 99% z nich nie spełnia standardów środowiskowych. Czas na szeroką i merytoryczną dyskusję ale również na podjęcie konkretnych i natychmiastowych działań. Fundacja Biznes dla Klimatu uruchomiła petycję do Premiera Rzeczypospolitej Polskiej „Ochrońmy naszą Wisłę. Nadajmy jej prawa, by mogła się bronić!”

„Wzywamy do nadania rzece Wiśle osobowości prawnej, aby zagwarantować jej skuteczną ochronę i zrównoważone zarządzanie. Nadanie Wiśle osobowości prawnej ma na celu uznanie jej za podmiot prawny z własnymi prawami i obowiązkami. Oznacza to, że rzeka mogłaby być reprezentowana przez specjalną jednostkę zarządzającą, która dbałaby o jej interesy i podejmowała decyzje w jej imieniu. Taki krok jest niezbędny, aby skutecznie chronić Wisłę przed degradacją i zanieczyszczeniami, które zagrażają jej zdrowiu ekologicznemu. Wisła jest domem dla wielu gatunków roślin i zwierząt, a także kluczowym zasobem wodnym dla rolnictwa, przemysłu oraz dostarczania wody pitnej. Jej zdrowie ma bezpośredni wpływ na jakość życia mieszkańców regionów przez które przepływa. Nadanie jej osobowości prawnej umożliwiłoby wdrażanie długoterminowych strategii ochrony, które uwzględniają potrzeby ekologiczne, gospodarcze i społeczne” – to fragment petycji.

Fundacja Biznes dla Klimatu zaprasza wszystkich, którym los środowiska naturalnego leży głęboko na sercu do złożenia podpisu pod petycją.

Link: https://bit.ly/3R450nM

 

Poprzez akcję Wspólnie dla Wisły chcemy zwrócić uwagę na pilną potrzebę podjęcia efektywnych działań ograniczających zrzuty zanieczyszczeń do rzek. Przygotowujemy projekt ustawy o nadanie osobowości prawnej Wiśle, który wraz z petycją, do której podpisania będziemy zachęcać w trakcie akcji, złożymy na ręce Prezesa Rady Ministrów Rzeczpospolitej Polskiej” – zapowiada Sylwia Molewska, prezeska fundacji Biznes dla Klimatu.

Za akcją Wspólnie dla Wisły kryje się coś jeszcze. Po raz pierwszy zostanie zorganizowany spływ smoczą łodzią z Krakowa aż do Gdańska. Wszystko, by zwrócić uwagę opinii publicznej na konieczność zadbania o jakość polskich rzek i ochronę ich bioróżnorodności.

Ponad tysiąc kilometrów do przepłynięcia królową polskich rzek to ogromne wyzwanie, zwłaszcza, że załoga smoczej łodzi ma na to… OSIEM DNI. Zanim jednak zawodnicy wsiądą na łódź, będą mieli do pokonania odwrócony triathlon od źródeł Wisły w Baraniej Górze do Krakowa. Uczestnicy zaczną w Baraniej Górze 23 czerwca a finał akcji przewidziany jest w Gdańsku na wyspie Ołowianka 30 czerwca.

Niewątpliwie jest to ogromna sportowa przygoda, w której udział wezmą zarówno zawodowi sportowcy, jak i amatorzy. Temu wyzwaniu towarzyszyć będą imprezy edukacyjne organizowane dla lokalnych społeczności na trasie spływu – w Warszawie i Gdańsku przewidziano otwarty pokaz filmu Ewy Ewart „Do ostatniej kropli”.

 

Organizatorzy akcji: Fundacja Biznes dla Klimatu, Do Mety.pl

Patronat Honorowy: Izba Gospodarcza Wodociągi Polskie

Partnerzy: Ecol-Group, Ecol-Unicon, Retencja.pl, ACO

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Ecol Group
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta

Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.

Moda

Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.

Infrastruktura

Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.