Komunikaty PR

#GodzinaDlaOka to akcja, dzięki której znajdziesz czas dla siebie

2023-03-24  |  15:00
Biuro prasowe

Nasze oczy codziennie wykonują intensywną pracę. Mają bardzo ważną rolę w pełnieniu obowiązków zawodowych, a kiedy my już od pracy odpoczywamy, one nadal towarzyszą nam w rozrywce czy komunikacji z otoczeniem. To dzięki nim odbieramy miliony sygnałów i poznajemy świat, ale czy dajemy im czas na odpoczynek i regenerację? Śpimy coraz krócej, dużo korzystamy z ekranów, ciągle gdzieś pędzimy. A gdyby tak na chwilę się zatrzymać i znaleźć w ciągu dnia #GodzinęDlaOka? Jak zrobić to dobrze podpowie Alina Adamowicz – terapeutka i ekspertka kampanii.

Czerwona lampka dla oczu

Warto zdać sobie sprawę z konieczności codziennej ochrony narządu wzroku. W ramach przeprowadzonego badania „GodzinaDlaOka”[1] zapytano Polaków o ich codzienne zwyczaje, pojawiające się problemy związane z oczami oraz o sposoby radzenia sobie z tymi dolegliwościami. Wyniki okazały się niepokojące.

Kiedy oczy są zmęczone, czujemy się wycieńczeni, dyskomfort możemy odczuwać nawet po przebudzeniu. Jak wynika z raportu „Godzina dla Oka”[2] w dni robocze potrafimy spędzać przed ekranem komputera nawet ponad 10 godzin dziennie. Dodatkowo, często odpoczywając od pracy, wybieramy również ekran, tym razem telewizora – ten sposób na relaks wskazało 56% badanych. Taki styl życia prowadzi do tego, że nasze oczy są przemęczone. Stają się zaczerwienione, odczuwamy ich pieczenie i suchość. Wpływ na to ma także światło niebieskie, emitowane przez urządzenia elektroniczne. Ekspozycja oczu na jego działanie jest dla nich szkodliwa. Dodatkowo kiedy coś ze skupieniem oglądamy – rzadziej mrugamy – co także wpływa na odczuwanie suchości naszych oczu. Efekt? Dyskomfort. I to taki, który oddziałuje nie tylko na odczucia fizyczne, ale także na ogólne samopoczucie.

Uczucie, że jesteś w dobrej kondycji, pogoda ducha i umiejętność odpoczynku, stanowią klucz do równowagi i spokoju wewnętrznego. Aby je osiągnąć, trzeba dbać o ciało i umysł, emocje, uczucia oraz odporność psychiczną. Nauczyć opiekować się sobą całościowo i z czułością. Zdrowie psychiczne i fizyczne zależą od siebie wzajemnie. Żeby na trwałe czuć się dobrze, trzeba zadbać o jedno i drugie
– mówi Alina Adamowicz – terapeutka i ekspertka kampanii #GodzinaDlaOka. W czasie naszej podróży przez życie jesteśmy stale otoczeni niezwykłym bogactwem kolorów, kształtów i wzorów. Wzrok pozwala nam to wszystko zobaczyć. Zdrowe oczy umożliwiają doświadczanie otaczającego nas piękna oraz lepsze rozumienie świata i ludzi. Wzrok ma ogromne znaczenie dla jakości naszego życia. Zwiększa też, bez wątpienia, nasze bezpieczeństwo. Zauważamy nie tylko zdarzenia i sytuacje, które mogą nam zagrozić, ale potrafimy też odczytywać emocje i zamiary innych osób – dodaje.

Znam Godzinę dla Ziemi, ale czym jest Godzina Dla Oka?

Już od 15 lat w marcu obchodzimy Godzinę dla Ziemi, podczas której symbolicznie w ciągu 60 minut w naszych domach, firmach, miastach gaśnie światło. W ten sposób wyrażamy swoją troskę o planetę. Teraz pora, by znaleźć również przestrzeń na znalezienie godziny dla swoich oczu, najlepiej codziennie. Nie tylko zrobimy coś dobrego i zdrowego dla oczu, ale także dla siebie, bo 60 minut bez ekranów i pracy pozwoli nam się wyciszyć i w pełni zrelaksować.

W ubiegłym roku zapoczątkowaliśmy kampanię #GodzinaDlaOka, która stała się początkiem społecznej dyskusji o konieczności dania naszym oczom wytchnienia. W tym roku kontynuujemy działania, jednak do wątku medycznego dodajemy aspekt bardziej psychologiczny – dlaczego ten odpoczynek jest ważny również pod kątem mentalnym. Swoimi działaniami mobilizujemy Polaków do poświęcenia każdego dnia godziny dla zdrowia i odpoczynku oczu. To może być godzina poświęcona na taniec, słuchanie audiobooka, ugotowanie czegoś pysznego i zdrowego, sesję jogi czy po prostu spacer – mówi Marzena Rakocińska, Senior Product Manager w Bausch & Lomb Poland.

Oczy są bardzo wrażliwym organem i będą nam długo służyły w dobrym zdrowiu tylko wtedy, gdy odpowiednio o nie zadbamy. To one każdego dnia są z nami. Używamy ich codziennie – w pracy i podczas rozrywki. W oczach dostrzegamy ludzkie emocje. Wyczytujemy w nich uczucia: radość, smutek, miłość, zachwyt, zaciekawienie. Nieraz są one bardzo zmęczone i tak jak my, potrzebują wytchnienia. Dlatego ważne jest, aby pielęgnować je i pozwalać na wypoczynek. Zasługują na troskę i wdzięczność.

Afirmacja – podziękowanie dla oczu (autor: Alina Adamowicz)

Chcę wam powiedzieć:

„Dziękuję”

że mogłam/em widzieć

moją mamę, kwiaty, przyjaciół, zachody słońca, morskie fale

i motyle

za każdy zachwyt

uśmiech i radość, które widziałam/em

że dbałyście o mnie

nawet gdy ja nie dbałam/em o was

że zawsze staracie się mnie nie zawieść, choć nieraz wykorzystywałam/em was ponad wasze siły

dziękuję, że opiekujecie się mną

czuję wdzięczność

teraz ja

zaopiekuję się wami

Myślimy często, że wdzięczność jest wielkim i skomplikowanym uczuciem za jakieś duże i wyjątkowe wydarzenia, a wcale taka nie jest. Jest podziękowaniem za nawet najmniejsze sprawy. Przejawia się poprzez docenienie i troskę o to, co mamy. To również sposób na wyrażenie miłości samemu sobie. Sposobem na okazanie wdzięczności za oczy i wzrok jest zadbanie o ich zdrowie, między innymi poprzez ich regularne i odpowiednie nawilżanie, a także dawanie im zasłużonego odpoczynku.


[1] Raport „Godzina dla oka”, badanie ilościowe realizowane techniką CAWI, maj 2022 r.

[2] Tamże.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.