Komunikaty PR

Greige i kawaii – gorące kolorystyczne trendy w aranżacji łazienek

2022-03-18  |  12:30

Pierwszy reprezentuje spokój, ciepło, równowagę, drugi słodycz, radość, odwagę. Oba zaś łączą w sobie dążenie do umiaru i zachwycają prostotą oraz delikatną urodą. Oto greige i kawaii – kolorystyczne i niezwykle atrakcyjne kierunki w aranżacji wnętrz, które w ostatnich miesiącach zdobywają licznych fanów na Instagramie. Odkrywamy ich prawdziwy urok i podpowiadamy, jak wprowadzić je do naszych łazienek.

Mariaż szarości z beżem

Greige to jeden najpopularniejszych kolorów nie tylko w aranżacji wnętrz, ale także w stylizacjach modowych. Powstał z połączenia dwóch popularnych barw – szarości oraz beżu, stając się dla nich oryginalną, a zarazem wyważoną alternatywą. Greige może występować w wielu odcieniach, niczym kawa o różnych proporcjach mleka – od mocnych po jasne i subtelne. Barwa ta nadaje wnętrzom przytulny charakter, optycznie je powiększa, a także zachęca do odpoczynku i relaksu. Choć nieoczywista – może stanowić doskonałe tło lub grać główne skrzypce. Greige docenią osoby, które pragną osiągnąć we wnętrzu harmonię i równowagę. Barwa ta dobrze komponuje się zarówno z chłodnymi, jak i ciepłymi odcieniami. W łazience może pokrywać całe ściany lub występować w postaci detali.

Ciekawą propozycją dla pomieszczeń sanitarnych są przyciski spłukujące w kolorze greige z satynowym wykończeniem. Idealnie komponują się z zabudową stelaża i okładziną ścienną wykonaną z materiału, jakim jest FENIX NTM® w tym samym odcieniu, a także z białą ceramiką. Greige dobrze czuje się w towarzystwie drewna i jego motywów, a także naturalnych dodatków i kolorów ziemi. Dla osiągnięcia bardziej wyrafinowanej kompozycji możemy zestawić go ze złotą lub miedzianą armaturą – mówi Aleksandra Drozdalska, ekspert marki TECE.

Decydując się na ten kolor i wprowadzając go do aranżacji łazienki możemy być pewni naturalnego, a zarazem oryginalnego efektu. Jasne, przytulne otoczenie pozwoli nam zregenerować siły po ciężkim dniu i nabrać energii do dalszego działania.

Słodkie wspomnienia

Poszukując inspiracji wnętrzarskich odbywamy podróż do Japonii. Przywozimy z niej pomysł na aranżację pomieszczeń sanitarnych w stylu kawaii, który opisać możemy w takich słowach jak „słodki”, „uroczy”, „śliczny”.

Łazienka urządzona w tym duchu jest subtelna, jasna, lekka, wypełniona geometrycznymi formami. W palecie dominują pastelowe odcienie – róże, błękity i miętowa zieleń. Ciepłe, wręcz cukierkowe barwy wypełniają wnętrze, wprowadzając do niego kojący, sprzyjający relaksowi klimat. Nie brakuje tu także energii i designerskich rozwiązań. Minimalizm w takiej aranżacji nie ma jednak nic wspólnego z surowością znaną np. ze stylu skandynawskiego. To przyjazny azyl, w którym z łatwością można przenieść się w bajkowy świat marzeń.

Łazienka w stylu kawaii zachwyca delikatną urodą. Przywodzi na myśl chwile dzieciństwa, smak mlecznych landrynek, słodkich pianek i owocowych lodów. Nie znajdziemy tu mocnych barw, ale prostotę i minimalizm. Decydując się na ten styl warto rozważyć wybór jednego lub dwóch pastelowych odcieni. Kolorystyka wnętrza powinna być bowiem wyważona. Dla przykładu - mozaikę ścienną w różowej lub błękitnej barwie możemy zestawić z białą ceramiką i elementami wyposażenia wnętrz o holograficznym lub metalicznym wykończeniu. Dzięki temu podbijemy dodatkowo charakter aranżacji i wprowadzimy do niej świeżość oraz oryginalny urok – dodaje ekspert marki TECE.

Styl kawaii wyróżnia się nie tylko pastelową kolorystyką, ale także obłymi kształtami. Meble oraz ceramika są oszczędne – przypominają figury geometryczne o często zaokrąglonych narożnikach i owalnych akcentach. Proste formy – charakterystyczne dla tego nurtu – podkreślają minimalizm współczesnych aranżacji.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Finaliści konkursu Young Design 2024 – teraz w DOMOTECE! Biuro prasowe
2024-10-04 | 15:00

Finaliści konkursu Young Design 2024 – teraz w DOMOTECE!

Young Design 2024 to wyjątkowa inicjatywa, której celem jest wsparcie młodych projektantów na ich drodze do sukcesu zawodowego. Tegoroczni finaliści zaprezentowali niezwykle
Dom 25-lecie sofy Indivi
2024-10-04 | 10:30

25-lecie sofy Indivi

Pierwsza w historii sofa modułowa BoConcept cieszy się nieustającą popularnością już od 25 lat. Odkryj historię tego klasycznego projektu i dowiedz się, jak został on udoskonalony w 2024
Dom Targi Nieruchomości w Galerii Jurajskiej
2024-10-03 | 13:00

Targi Nieruchomości w Galerii Jurajskiej

Kupno wymarzonego mieszkania to nie lada wyzwanie. Jeszcze większym może być znalezienie dobrej ekipy remontowej, która wykona pracę na czas, lub urządzenie swojego "M". Z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Moda

Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać

Aktorka jest zwolenniczką recyklingu, dawania garderobie drugiego życia i korzystania z opakowań biodegradowalnych. Jak zauważa, kupując sobie często nowe ubrania i dodatki, czy to dla przyjemności, czy też podążając za trendami, zapominamy, że proces produkcji odzieży pochłania duże ilości wody i prądu, a transport jej do sklepów generuje ślad węglowy. Monika Miller przekonuje, że nie chce się przyczyniać do obciążania środowiska, dlatego kupuje z głową. Ma więc w szafie niewiele rzeczy, ale są one dobrej jakości i służą przez długi czas.

Edukacja

Nowotwór wykryty na wczesnym etapie może być całkowicie wyleczalny. Tylko co trzeci Polak wykonuje jednak regularne badania profilaktyczne

Polacy najbardziej boją się chorób nowotworowych, ale nie doceniają roli profilaktyki, która ma największe znaczenie dla skutecznego leczenia raka – wynika z badania „Polki i Polacy a choroby i zdrowie”. Dane Ministerstwa Zdrowia i Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego,, wskazują, że problem niskiego uczestnictwa w badaniach przesiewowych związany jest raczej z przekonaniami oraz poziomem wiedzy na ich temat, a nie wydolnością systemu czy brakiem dostępu do badań. Zmianie tej sytuacji ma służyć kampania „Nie gadaj, tylko się zbadaj” uruchomiona przez PZU. Eksperci chcą zachęcać nie tylko do regularnych badań, ale też zmiany stylu życia na zdrowszy.