Gwiazdy Toyota Gazoo Racing w Virtual Le Mans 24 Hours
W weekend 13-14 czerwca odbędzie się pierwsza wirtualna edycja 24-godzinnego wyścigu w Le Mans. Zespół Toyota Gazoo Racing, który zwyciężał w dwóch ostatnich edycjach prawdziwego wyścigu, na zmagania w symulatorach wystawi gwiazdorską obsadę.
Sezon w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych (FIA WEC) został wstrzymany z powodu pandemii koronawirusa. Przynajmniej do sierpnia ściganie na torach nie wróci. Przełożyć trzeba było nawet legendarny wyścig Le Mans 24 Hours, który kierowcy w Toyotach wygrywali w dwóch ostatnich latach. Organizatorzy postanowili jednak czerwcową datę wypełnić ściganiem online – w dniach 13-14 czerwca zmierzą się w pierwszej edycji Virtual Le Mans 24 Hours.
W rywalizacji weźmie udział 50 czteroosobowych zespołów w dwóch kategoriach. W każdym z nich musi być przynajmniej dwóch prawdziwych kierowców wyścigowych oraz nie więcej niż dwóch simracerów, czyli specjalistów od wyścigów wirtualnych. Toyota Gazoo Racing postawiła na swoje największe gwiazdy, które wesprą czołowi simracerzy.
Samochodem z numerem 7. pojadą liderzy klasyfikacji generalnej FIA WEC Mike Conway, Kamui Kobayashi oraz José María López, a dołączy do nich Maxime Brient, 23-letni simracer z Le Mans. W aucie z numerem 8. za kierownicą zmieniać się będą etatowi zawodnicy Sébastien Buemi i Brendon Hartley, a także Yuri Kasdorp, 23-letni simracer z Holandii, oraz Kenta Yamashita w zastępstwie Kazukiego Nakajimy – reprezentant programu Toyota Gazoo Racing WEC Challenge.
Kierowców z bazy w Kolonii będą wspierać inżynierowie Toyota Gazoo Racing. Simracerzy pomogą w dobraniu odpowiednich ustawień i strategii na wyścig, bo platformę rFactor2 znają doskonale. Z racji tego, że hybrydowe prototypy LMP1 nie są dopuszczone w Virtual Le Mans 24 Hours, reprezentanci Toyota Gazoo Racing, podobnie jak inni uczestnicy, będą się ścigać za kierownicą aut kategorii LMP2 (model Oreca 07) w oklejeniu nawiązującym do TS050 Hybrid.
„E-motorsport jest dla nas nowym doświadczeniem. Do Virtual Le Mans 24 Hours podchodzimy z równie wielką pokorą jak entuzjazmem. Chcemy, by fani wyścigów długodystansowych mieli się czym ekscytować. Cieszymy się, że znów będziemy rywalizować, a lista zgłoszeń robi naprawdę duże wrażenie” – powiedział Hisatake Murata, szef Toyota Gazoo Racing.
Stawka wyścigu jest piekielnie mocna. W rywalizacji wezmą udział zespoły z serii IMSA, Indycar i FIA WEC, a także topowe simracingowe składy. Przed ekranami symulatorów usiądą gwiazdy F1 z Charlesem Leclerkiem, Maxem Verstappenem i Lando Norrisem na czele, a także topowi simracerzy z Polski – Nikodem Wiśniewski, Kuba Brzeziński, Dawid Mroczek, Tomek Poradzisz i Zbigniew Siara.
Od 9 do 11 czerwca zawodnicy będą mogli trenować podczas 12-godzinnych sesji. Kwalifikacje odbędą się 12 czerwca. Wyścig ruszy 13 czerwca o godz. 15.

Enej z napisem LOVE. To nowa trasa zespołu

BNDK wspiera Oasis w powrocie na scenę...

"Święta cały rok" - Czadoman w duecie z Ciocią Agą
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Qczaj: Na drogach szybkiego ruchu lubię mocniej wcisnąć pedał gazu. Niebawem planuję też zrobić prawo jazdy na motocykl
Trener podkreśla, że decyzja o zrobieniu prawa jazdy była jedną z najlepszych w jego życiu. Teraz, kiedy odpowiedni dokument ma już w kieszeni, z ogromną przyjemnością wsiada za kierownicę i mknie przed siebie. Najbardziej lubi drogi szybkiego ruchu, bo tam może mocniej wcisnąć pedał gazu. W innych okolicznościach jednak jeździ z dużą rozwagą, dostosowując prędkość do warunków panujących na jezdni. Qczaj zdradza też, że kolejnym krokiem będzie kurs na prawo jazdy na motocykl.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Edukacja
Polki coraz bardziej świadomie podchodzą do profilaktyki nowotworów piersi. Wciąż jednak blisko połowa się nie bada

Profilaktyka raka piersi przestaje być dla Polek źródłem lęku i tematem tabu. Coraz częściej motywacją do wykonania badań jest odpowiedzialność za siebie i bliskich – wynika z najnowszego badania Maison & Partners dla Henkel Polska. 36 proc. kobiet jako motywację wskazało rekomendacje lekarskie, a 30 proc. – potrzebę dbania o swój organizm. Mimo że około 40 proc. kobiet w wieku 20–60 lat bada się regularnie, wykonując badania palpacyjne czy USG, podobny odsetek nie bada się wcale, a co piąta deklaruje, że w ogóle nie interesuje się tym tematem.