Hity cenowe świątecznych wyjazdów
Coraz więcej Polaków rezygnuje ze spędzania świąt w tradycyjny sposób: w rodzinnym gronie, z wigilijnymi potrawami i siedzeniem przy stole. Część zamienia polską, nieprzewidywalną pogodę na ciepło i plażowanie pod palmami, inni zamiast stołów zastawionych pierogami wybierają obiad na wysokich szczytach, z widokiem na górskie stoki. A które kierunki są najpopularniejszymi celami świątecznych podróży rodaków?
Choć święta Bożego Narodzenia w Polsce są nadal głęboko zakorzenione w tradycji, to ich obchody stają się w mniejszym stopniu powiązane z dawnymi zwyczajami. Coraz częściej okres ten traktowany jest nie jako czas refleksji i rodzinnych spotkań, lecz okazja do odpoczynku i ucieczki od codziennych obowiązków. Skłania to wielu Polaków do wyjazdów na urlop. W efekcie Boże Narodzenie zyskuje nowe oblicze i staje się przede wszystkim momentem wytchnienia na koniec roku.
Zapewne potwierdziliby to klienci Fru.pl, którzy już zawczasu kupili bilety na świąteczne loty. Wcześniejsze zakupy zdecydowanie się opłacały – wystarczy spojrzeć na kilka hitów sprzedażowych z okresu Black Friday: loty do Bolonii dostępne były już od 74 zł, Lyonu – od 88 zł, a Nicei – od 88 zł (wylot z Krakowa). Również bilety lotnicze z Warszawy można było upolować w bardzo atrakcyjnych cenach, jak np. do Tirany – od 74 zł, Katanii – od 88 zł czy Sewilli i Marrakeszu – od 137 zł[1].
W pogoni za słońcem – najpopularniejsze świąteczne kierunki
– Podróżujący z Fru.pl częściej wybierają na grudniowe wyprawy miejsca, w których panuje śródziemnomorski lub tropikalny klimat, co raczej w naszej szerokości geograficznej nikogo nie dziwi – tęsknimy za słońcem, światłem i ciepłem – zauważa Marta Gałuszka, brand managerka Fru.pl. – Nasi klienci wykorzystują wolne świąteczne dni, a czasami wydłużają pobyt o ostatnie dostępne dni urlopu – ponad połowa z nich, czyli 56 proc., wyjeżdża w tym okresie średnio na 3–5 dni – dodaje Gałuszka.
Wśród 5 najpopularniejszych tegorocznych bardziej egzotycznych kierunków podróży znalazły się: Teneryfa słynąca z imponujących wulkanicznych krajobrazów, Fuerteventura, która jest rajem dla miłośników plaż i sportów wodnych; oferujący wiele wrażeń i tętniący życiem Bangkok, nowoczesny Dubaj wypełniony futurystyczną architekturą i modnymi sklepami oraz popularna turecka Antalya znana ze wspaniałych plaż i z malowniczych wodospadów.
Średnie ceny biletów lotniczych z Warszawy do powyższych miejsc wyglądają następująco: na Teneryfę można dolecieć za 1338 zł, Fuerteventurę – 1334 zł, do Bangkoku – 5843 zł, Dubaju – 2937 zł, Antalyi – 798 zł.
Kierunki wybierane przez miłośników zimy
Nie brakuje jednak tych, którzy decydują się na wyjazdy w chłodniejsze rejony w poszukiwaniu zimowego klimatu. Dla miłośników śnieżnych krajobrazów, nart i snowboardu święta to doskonały moment, by udać się w miejsca, gdzie zima ukazuje swoje najpiękniejsze oblicze. Góry pokryte grubą warstwą śniegu, malownicze wioski i możliwość aktywnego wypoczynku na stokach przyciągają podróżnych spragnionych zarówno relaksu w białej scenerii, jak i adrenaliny towarzyszącej sportom zimowym.
Najczęściej wybierane przez podróżnych zimowe kierunki na Fru.pl w grudniu to: Oslo, które przyciąga licznymi atrakcjami, jak stok narciarski na Holmenkollen, lodowisko w centrum miasta czy rejsy po zamarzniętych fiordach, Zurych – doskonałe miejsce dla miłośników sportów zimowych, mogących skorzystać z licznych ośrodków narciarskich w pobliskich Alpach, gruzińskie Kutaisi charakteryzujące się spokojem i malowniczymi krajobrazami, z majestatycznymi górami pokrytymi śniegiem, Lyon z urokliwą atmosferą w okolicach Bazyliki Notre-Dame de Fourvière, z której roztacza się widok na ośnieżone miasto, i wreszcie Rovaniemi, czyli zimowa stolica Laponii, gdzie można poczuć prawdziwą magię świąt – odwiedzić wioskę Świętego Mikołaja, poszukać zorzy polarnej czy spróbować swoich sił w narciarstwie biegowym.
Średnie ceny za lot do śnieżnych miejsc są zdecydowanie niższe i kształtują się następująco: bilety do Oslo z Gdańska to koszt 237 zł, a z Krakowa – 330 zł. Za podróż do Zurychu trzeba średnio zapłacić 730 zł, a do Kutaisi – 807 zł, podane ceny dotyczą wylotów z Warszawy. Opłata za bilet na trasie Kraków–Lyon wynosi średnio 263 zł, a z Warszawy do Rovaniemi – 1676 zł.
[1] Cena za lot w jedną stronę
Źródło danych:
Analiza platformy do rezerwacji biletów Fru.pl na podstawie danych własnych.
Okres rezerwacji pomiędzy 1.01 – 29.11.2024 r.
Fru.pl to założona w 2007 roku internetowa platforma rezerwacji biletów lotniczych. Od początku swojego istnienia, Fru.pl koncentruje się na odpowiadaniu na potrzeby klientów, którzy często mają konkretne plany dotyczące podróży i różne obawy z nią związane. Fru.pl oferuje szeroki wybór lotów w konkurencyjnych cenach, którym towarzyszy profesjonalna i sprawna obsługa klienta świadczona przez zespół polskojęzycznych oraz angielskojęzycznych specjalistów.
Wraz z rozwojem platformy wprowadzono innowacyjne usługi fintech, które są odpowiedzią na częste obawy klientów związane z podróżą i zapewniające większą elastyczność planowania lotów. Usługi te mają na celu sprostanie wyjątkowym wyzwaniom i niepewnościom, które podróżni mogą napotkać podczas podróży, zapewniając im większy spokój ducha.
Mając na celu zadowolenie klientów i wprowadzanie ciągłych innowacji, Fru.pl z zaangażowaniem usprawnia proces rezerwacji podróży oraz zapewnia swoim klientom wsparcie posprzedażowe.
Badania agencji Yotta z kwietnia 2024 roku przeprowadzone metodą CAWI pokazują, że co trzeci Polak zna FRU.pl, a 75% osób, które znają markę, skorzystało z niej przynajmniej raz. 42% osób korzysta z serwisu regularnie, przynajmniej raz na 2 miesiące i częściej.
Fru.pl w swojej ofercie posiada szeroką gamę produktów, jak:
- FRU Flex - możliwość odwołania lub zmiany terminu lotu bez podania przyczyny
- FRU Fast Refund - zwrot środków za odwołany lot w ciągu 24 godzin
- FRU Automatyczna Odprawa - automatyczna odprawa online dokonywana przez konsultantów FRU
- FRU Medical - ubezpieczenie podróżne
- FRU Trip Protect - bezpłatne alternatywy w przypadku opóźnienia, odwołania lub zmiany lotu

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.