HIV na obcasach
Alfa Communications
ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Jak podaje NIZP PZH – PIB, po okresie spadków liczba zakażeń HIV w województwie dolnośląskim znów rośnie. W roku 2021 odnotowano w województwie 177 nowo wykrytych przypadków HIV. Stanowiło to 15% zakażeń w całym kraju. Najbardziej narażeni są ludzie młodzi. Dlatego to właśnie do nich skierowana jest akcja „HIV na obcasach” realizowana w mediach społecznościowych przez 22 młode osoby – studentów medycyny z Zielonej Góry oraz starszych uczniów liceum Aslan z Głogowa. Kampanię prowadzi Polska Fundacja Pomocy Humanitarnej Res Humanae, jeden z laureatów konkursu Pozytywnie Otwarci 2021.
Młodzi ludzie są bezpośrednio zaangażowani w proces tworzenia publikowanych treści: krótkich materiałów filmowych na TikToku i YouTube, podcastów na platformie Spotify oraz wpisów i zdjęć na Facebooku i Instagramie.
Jak mówi Kacper Łuszczki, koordynator projektu i student medycyny zrzeszony w Międzynarodowym Stowarzyszeniu Studentów Medycyny IFMSA P oland, „To, że to my – młodzi – współtworzymy ten projekt sprawia, że ma on szansę lepiej trafić do odbiorców, bo większa będzie przystępność przekazywanych informacji. O to, żeby były one rzetelne dba dr Joanna Dec-Pietrowska, adiunkt w Katedrze Seksuologii, Poradnictwa i Resocjalizacji Uniwersytetu Zielonogórskiego, certyfikowana trenerka edukatorów seksualnych oraz certyfikowana edukatorka w zakresie psychospołecznych aspektów epidemii HIV/AIDS”.
Treści ukazujące się w mediach społecznościowych do końca listopada tego roku będą obalać mity na temat HIV, wyjaśniać różnice między HIV i AIDS oraz walczyć z dyskryminacją osób seropozytywnych. Poruszony też zostanie temat zdrowia psychicznego oraz tego, gdzie osoby żyjące z HIV, albo obawiające się, że są zakażone mogą znaleźć pomoc.
„Obcasy są synonimem dorosłości. Program ma uświadomić młodym ludziom, jakie zagrożenia czekają na niech w procesie dojrzewania, pokazać, jak je identyfikować, jak ich unikać i jak reagować. Krótko mówiąc, jak wejść w dorosłe życie pewnie, nie łamiąc obcasów” – mówi o akcji jej pomysłodawczyni, Alina Ostrowska-Jarzyna z Res Humanae.
„Prawie co szósty Polak, u którego w 2021 roku wykryto HIV był diagnozowany na Dolnym Śląsku. To duży odsetek. Dlatego tak ważna jest akcja prowadzona przez młodych ludzi w ramach projektu „HIV na obcasach”. Młodzież wie najlepiej, jak dotrzeć do swoich rówieśników, a właśnie wśród osób młodych HIV wykrywany jest ostatnio najczęściej. Kluczem do walki z tym wirusem jest edukacja i profilaktyka” – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.

Wpływ stosowania pestycydów na zdrowie ludzi i środowisko

Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej

Zrób sercu przysługę tego lata
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.