#homeoffice na piątkę, czyli 5 sposobów na organizację domowego biura
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Podczas pracy zdalnej szczególnie ważne jest odpowiednie zaaranżowanie przestrzeni w domu, która ma bezpośredni wpływ na naszą kreatywność, efektywność i możliwość koncentracji. Jak przeorganizować wnętrze, aby w #homeoffice profesjonalnie wykonywać wszystkie swoje służbowe obowiązki? Z tym wyzwaniem pomogą architekci Decoroom, którzy podzielą się swoimi sposobami na pracę z domowego biura.
W naszych prywatnych przestrzeniach trudniej zachować dyscyplinę i skupić się na pracy – niezwykle łatwo rozproszy nas niewygodne krzesło, hałas, bałagan na biurku czy źle dobrane oświetlenie. Dobrze zorganizowane miejsce pracy, nawet w domu, pozwoli zachować maksymalny komfort, obniżyć poziom stresu i z pewnością ułatwi uporządkowanie myśli, by wykonać założone zadania sprawnie i na czas.
Na co zwrócić uwagę przy aranżacji domowego biura?
1. ORGANIZACJA STANOWISKA PRACY
W pierwszej kolejności zadbaj, by wszystkie niezbędne do wykonywania pracy sprzęty były pod ręką. Jeśli korzystasz z telefonu i laptopa nie zapomnij o ładowarkach, by ograniczyć czas na ich poszukiwania w ciągu dnia. Zgromadź notesy, długopisy i markery, ale pamiętaj, że im mniej przedmiotów w zasięgu wzroku, tym mniej rozpraszających bodźców. Kluczowym elementem będzie wygodne krzesło, które pozwoli Ci pracować we właściwej pozycji – zadbaj o swój kręgosłup, to ważne!
2. WYZNACZENIE PRZESTRZENI DO PRACY ZDALNEJ
Praca z ulubionej sofy, a może z sypialni? Choć dla niektórych brzmi to jak marzenie, to zapewniamy, że na dłuższą metę to rozwiązanie się nie sprawdzi. Długotrwałe przebywanie w pomieszczeniach wypoczynkowych zamiast w miejscu przypisanym pracy zdalnej znacznie obniży naszą wydajność i komfort pracy. Warunki #homeoffice powinny być jak najbardziej zbliżone do tych panujących w prawdziwym biurze, więc należy ją wydzielić, choćby symbolicznie, by uniknąć ciągłego rozpraszania przez domowników czy inne czynniki. Jeśli nowa rzeczywistość zakłada wideokonferencje, to miejmy na uwadze, by zachować porządek i neutralne tło, które nie odwróci uwagi od celu rozmowy.
3. ŚWIATŁO DZIENNE NA WAGĘ ZŁOTA
W domowym biurze nie może zabraknąć dostępu do dziennego światła! Działa ono pobudzająco na poziom naszej energii, a promienie słońca wpadające do pomieszczenia z pewnością pomogą w zachowaniu dobrego nastroju i działaniu na wysokich obrotach. Praca przy naturalnym świetle jest korzystniejsza dla całego organizmu. Sztuczne oświetlenie oczywiście pomaga, jednak zimna tonacja światła może obniżyć nasze samopoczucie, a tym samym i wpłynąć na jakość pracy.
4. ŻYWA ZIELEŃ MA MOC
Funkcjonalność to podstawa przy organizacji domowego biura, jednak warto mieć na uwadze również względy estetyczne. W tej przestrzeni będziemy spędzać kilka godzin dziennie, więc powinna być przyjazna i komfortowa. Najprostszym sposobem na miłą oku aranżację są… rośliny! Wiele badań wskazuje jednoznacznie, że żywa zieleń poprawia nastrój, pomaga walczyć ze stresem, a przy tym oczyszcza jeszcze powietrze. Każdy, nawet symboliczny kontakt z naturą, będzie generował pozytywną reakcję naszego organizmu, więc niech w waszym otoczeniu zagości np. paprotka czy egzotyczna monstera, na zdrowie!
5. ZORGANIZUJ SIĘ!
Praca w domu może niektórym kojarzyć się z wyrabianiem nadgodzin, które zwykle są wynikiem złego przygotowania domowego biura i czynników, którym pozwalamy się rozpraszać w ciągu dnia. Jak pracować wydajnie i zachować niezbędny work-life balance? Polecamy wyznaczyć sobie plan dnia i rozkład przerw, łącznie z planem posiłków oraz początkiem i końcem działań w #homeoffice. Choć może się to okazać trudne, to konieczne będzie oddzielenie obowiązków domowych od pracy, bowiem czasochłonne czynności mogą odciągnąć nas od obowiązków służbowych.
Więcej na: https://www.decoroom.eu/

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Julia Kamińska: Elektrośmieci to duży problem. Sama mam w piwnicy zepsutą pralkę i muszę zorganizować jej wywóz
Piotr Zelt, Julia Kamińska i Klaudia Zioberczyk zauważają, że mimo wielu akcji informacyjnych i edukacyjnych nadal nie wszyscy Polacy zdają sobie sprawę z tego, że elektrośmieci, które nie są w odpowiedni sposób zutylizowane, stanowią ogromne zagrożenie dla środowiska. I choć istnieją różne możliwości przekazania zużytych, nieużywanych lub uszkodzonych urządzeń elektrycznych i elektronicznych do punktów zbiórki czy firm zajmujących się recyklingiem, to nie brakuje osób, które lekceważą wszelkie wytyczne i idą na łatwiznę. Wyrzucają takie sprzęty do zwykłych śmietników albo wywożą na przykład do lasu.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Problemy społeczne
Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.