Komunikaty PR

HORMONY GÓRĄ. SPEKTAKL, KTÓRY PODBIŁ SERCA NASTOLATKÓW TERAZ Z AUDIODESKRYPCJĄ

2024-06-12  |  17:00
Biuro prasowe

HORMONY GÓRĄ. SPEKTAKL, KTÓRY PODBIŁ SERCA NASTOLATKÓW  OD TERAZ RÓWNIEŻ Z AUDIODESKRYPCJĄ

 

Nastoletnia publiczność Teatru Pinokio w Łodzi zaskoczyła twórców. „Wszystko źle! Najgorszy na świecie spektakl o dojrzewaniu” w reżyserii Miry Mańki od premiery w połowie kwietnia do końca sezonu zagrany miał być osiem razy. Jednak zainteresowanie tytułem jest tak duże, że zdecydowano się na kolejnych sześć pokazów. W najbliższy weekend po raz pierwszy opowieść o dojrzewaniu zostanie zaprezentowana z audiodeskrypcją.

„Wszystko źle! Najgorszy na świecie spektakl o dojrzewaniu” to historia objazdowej trupy teatralnej, która próbuje stworzyć spektakl skierowany do młodzieży. Bohaterowie spektaklu analizują emocje nastolatków i ich postrzeganie własnego ciała, tworząc scenariusz oparty na prawdziwych doświadczeniach. Pomimo starań, nic nie idzie zgodnie z planem, podobnie jak w procesie dojrzewania.

Dwutorowa opowieść o problemach, z którymi zmaga się grupa teatralna, i o trudach dojrzewania – zawstydzeniu, niekontrolowanych emocjonalnych wybuchach, nieporozumieniach, a nawet pryszczach, najwyraźniej trafiła na podatny grunt, bo zainteresowanie spektaklem przerosło oczekiwania twórców.

– Ogromna satysfakcja. Tak wiele mówi się przecież o tym, że trudno jest przyciągnąć uwagę nastolatków i wypełniać lukę między spektaklami dla najmłodszych i dorosłych. Tymczasem młodzi widzowie odnajdują się w naszej opowieści o nich samych. Tworzymy dla nich bezpieczną przestrzeń do rozmowy, o tym, co się z nimi dzieje – mówi Gabriel Gietzky, dyrektor Teatru Pinokio w Łodzi.

W najbliższy weekend spektakl zostanie po raz pierwszy zaprezentowany z wykorzystaniem nowego sprzętu do audiodeskrypcji.

– Do tej pory sprzęt wypożyczaliśmy, a od teraz mamy 50 własnych zestawów, dzięki czemu widzowie z niepełnosprawnościami narządu wzroku będą mogli uczestniczyć nie tylko w przedstawieniach dla grup zorganizowanych, ale również indywidualnie – podkreśla Bartosz Kurowski, koordynator do spraw współpracy międzynarodowej i rozwoju Teatru Pinokio w Łodzi i dodaje, że spektakl dla nastolatków to piąty tytuł teatru dostosowany do prezentowania z audiodeskrypcją.  Wcześniej w tej formie zagrane zostały: „Ciepłe pszczoły zimne jelenie albo jak pozbyć się dzieci”, „Wielki BuzzGrow”, „Dzieci z Bullerbyn” oraz „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek”.

Spektakl „Wszystko źle! Najgorszy na świecie spektakl o dojrzewaniu” po raz pierwszy z audiodeskrypcją zaprezentowany zostanie 16 czerwca o godzinie 12:00.

Na przedstawieniu 16 czerwca obecni będą też ambasadorzy akcji #Chmurka – pełnia życia, którzy testować będą siedzibę teatru pod kątem jej dostępności. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Teatr Night Fever Dinner Show w Manuarte Biuro prasowe
2024-06-27 | 11:00

Night Fever Dinner Show w Manuarte

Restauracja Manuarte w Manufakturze zaprasza w niesamowitą podróż przez świat tańca, smaku i najlepszej zabawy. W odmienionej przestrzeni klubowej na piętrze zabytkowego budynku
Teatr DOSTOSOWANI I DUMNI. TEATR PINOKIO W ŁODZI PODSUMOWUJE SEZON W NOWEJ SIEDZIBIE
2024-06-27 | 10:00

DOSTOSOWANI I DUMNI. TEATR PINOKIO W ŁODZI PODSUMOWUJE SEZON W NOWEJ SIEDZIBIE

DOSTOSOWANI I DUMNI. TEATR PINOKIO W ŁODZI PODSUMOWUJE PIERWSZY SEZON W NOWEJ SIEDZIBIE   Siedem premier, wznowienia po dostosowaniu spektakli do możliwości nowych scen,
Teatr „Mahamaya Electronic Devices” Iwana Wyrypajewa zadebiutuje w warszawskim Teatrze
2024-06-17 | 16:00

„Mahamaya Electronic Devices” Iwana Wyrypajewa zadebiutuje w warszawskim Teatrze

Już 26 czerwca na deskach warszawskiego Teatru Dramatycznego odbędzie się premiera „Mahamaya Electronic Devices”, spektaklu autorstwa uznanego dramatopisarza i laureata Paszportu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Martyna Wojciechowska: Pokolenie Z jest bardzo samotne i nie radzi sobie z codziennymi problemami. Jako mama nauczyłam się bardziej słuchać i więcej pytać, niż mówić

Dziennikarka podkreśla, że martwi się o pokolenie Z, bo z jej obserwacji i rozmów z młodymi ludźmi wynika, że czują się oni bardzo samotni i wręcz przerastają ich codzienne problemy. Sami nie potrafią sobie z nimi poradzić, a niestety często też nie mogą liczyć na wysłuchanie, wsparcie i pomoc ze strony dorosłych. Martyna Wojciechowska nie ukrywa, że ona również popełniła wiele błędów wychowawczych, bo wydawało jej się, że sama najlepiej wie, czego potrzebuje jej córka, bez pytania dziewczynki o zdanie. W porę jednak dostrzegła swój błąd i teraz już wie, że dzieci najbardziej oczekują od rodziców poświęcenia im uwagi i czasu, a także zrozumienia ich emocji.

Edukacja

Co 6,5 minuty ktoś w Polsce doznaje udaru mózgu. Edukacja dzieci może zapobiec katastrofalnym skutkom i uratować życie dorosłym

Udar mózgu to druga najczęstsza przyczyna śmierci i trzecia najczęstsza przyczyna niepełnosprawności. Niewystarczająca wiedza i brak umiejętności rozpoznawania objawów udaru mózgu sprawiają, że większość pacjentów zgłasza się do szpitali zbyt późno. W odpowiedzi na ten problem powstał program FAST Heroes skierowany do przedszkolaków i uczniów klas 1–3. – Chcemy wykorzystać entuzjazm dzieci, aby to one stały się nauczycielami dla swoich dziadków – mówi Jan van der Merwe, międzynarodowy koordynator programu FAST Heroes, lider Inicjatywy Angels.

Teatr

Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności

Aktor gra jedną z głównych ról w spektaklu „Wypiór” w Teatrze IMKA. Zaznacza, że wielkim atutem spektaklu jest tekst napisany klasycznym trzynastozgłoskowcem z zachowaną średniówką po siódmej sylabie, ale traktujący o bieżących problemach młodych ludzi i w niebanalny sposób komentujący otaczającą rzeczywistość. Mateusz Banasiuk zapewnia, że on sam bardzo lubi grać w sztukach napisanych wierszem i żałuje, że twórcy teatralni odchodzą już od tej formy. Przyznaje też, że w tym przypadku nie ma mowy o improwizacji. Trzeba się wykazać niezwykłą dokładnością, by nie zgubić żadnego słowa, bo wtedy zostanie zaburzony cały rytm.