Komunikaty PR

House–Coaching. Empatyczne urządzanie wnętrz

2021-11-02  |  12:20
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Człowiek zawsze stara się dążyć do poczucia spełnienia i życiowej równowagi. Aby w pełni rozwinąć swój potencjał i możliwości, ważne jest, aby domowa przestrzeń zapewniała bezpieczeństwo. Dom powinien również wzbudzać pozytywne wibracje oraz inspirować do działania. Właśnie taka zasada przyświeca idei House-Coachingu. Więcej o tej nowoczesnej koncepcji urządzania wnętrz opowiada Aleksandra Tefelska, specjalista ds. stylizacji wnętrz Decoroom i House-Coach.

Na czym polega House-CoachingTM?

House–Coaching jest połączeniem life-coachingu i projektowania wnętrz. Duża doza empatii coacha i szczypta duńskiego Hygge sprawiają, że podczas projektowania, zmienia się  nie tylko wygląd wnętrza, ale energia w całym domu, a przez to jakość życia mieszkańców. House-Coach poprzez zadawanie właściwych pytań oraz stosowanie narzędzi coachingowych pomaga ludziom odkryć czego naprawdę potrzebują na głębszym poziomie. Dlaczego czasem czują tęsknotę za prawdziwym domem, mimo posiadania wnętrza jak z okładki magazynu. Każdy z nas doświadczył zapewne poczucia, że teoretycznie wszystko się zgadza, ale czegoś brakuje - wnętrze nie opowiada żadnej historii. W House-Coachingu chodzi o urządzanie domu w sposób budzący pozytywne odczucia, wywołujący dobre wspomnienia, inspirujący do działania. Dzięki poznaniu potrzeb i wartości domowników, powstający projekt uwzględnia ich wszystkich, tak by czuli się dobrze i mogli stawać się lepszą wersją siebie.

Czy jest to nowy trend w projektowaniu wnętrz?

Trendy bywają chwilowe, a House–Coaching jest rozwiązaniem kompleksowym. Chodzi nie tylko o stworzenie funkcjonalnych i pięknych wnętrz, ale dopasowanych do mieszkańców, ich DNA. Jest to projektowanie empatyczne, z intencją, ukierunkowane na przełożenie pozytywnych uczuć mieszkańców na aranżację przestrzeni. House-Coach jest w stanie dostrzec i odczytać jakie uczucia towarzyszą klientom, kiedy mówią o swoich domach – niepewność w wyborze kolorów, mebli, dodatków, obawa przed nieudanym wystrojem, trudność w pogodzeniu potrzeb wszystkich osób zamieszkujących dane miejsce. W pandemii, kiedy domy do których zwykle wracaliśmy dopiero wieczorem, zaczęły pełnić jednocześnie kilka, czasem trudnych do pogodzenia ról przez całą dobę, wiele osób zorientowało się, że nie czują się tam dobrze, a przecież chodzi o to, by najbliższe otoczenie dawało poczucie komfortu.

Gdzie się narodziła ta idea i kiedy?

Sama koncepcja powstała dość niedawno. Jej prekursorką jest Kirsten Steno - duńska architektka, która po 25 latach tradycyjnego projektowania wnętrz ukończyła w 2012 roku kurs life–coachingu u Marthy Beck i postanowiła połączyć projektowanie z life-coachingiem. W tym samym roku założyła Instytut House-Coachingu, opracowała narzędzia i przekazuje kolejnym rocznikom adeptów swoją wiedzę i doświadczenie.

Na jakich wartościach opiera się ta idea?

Kirsten Steno stworzyła piramidę wartości, zainspirowaną Piramidą Maslowa, odzwierciedlającą hierarchię potrzeb – od tych najbardziej podstawowych do potrzeb wyższego rzędu. W House–Coachingu piramida przedstawia funkcje domu. U podstaw jest schronienie dla ciała, następnie poczucie bezpieczeństwa, wyżej ukochane przedmioty dające wrażenie przynależności, dalej osobiste wartości i na szczycie rozwój osobisty i spokój ducha. Nasz dom jest odbiciem nas samych, a jesteśmy szczęśliwi i spełnieni kiedy zaspokojone są nasze potrzeby – na wszystkich szczeblach piramidy.

Czym różni się house-coaching od typowego aranżowania wnętrz?

Myślę, że różnica pomiędzy House–Coachingiem a projektowaniem leży w tym, że trzeba być gotowym na ten proces. Możemy w nieskończoność przemeblowywać nasze mieszkanie, kupować coraz bardziej wyszukane meble, ale bez poznania samego siebie nie poczujemy się lepiej w swoich czterech ścianach. House–Coaching i projektowanie wnętrz idealnie się uzupełniają – ten pierwszy poprzedza wykonanie projektu wnętrza. Kładzie nacisk przede wszystkim na użytkownika, nie na samą koncepcję. Za pomocą narzędzi typowych dla life-coachingu, pytań zadawanych z empatią przez House-Coacha podczas spotkań, klient może dowiedzieć się więcej o sobie. Co istotne - odkrywa nie tylko rzeczy tak podstawowe jak upodobania kolorystyczne czy związane ze stylem, ale też schematy myślowe, które dotychczas blokowały go w posiadaniu domu, który daje poczucie radości i spełnienia. Kiedy klient przepracuje swoje tzw. ograniczające przekonania, będzie mógł wyzwolić swoją kreatywność i przekazać projektantowi dużo więcej informacji. Pozwoli to przełożyć wizję na projekt wnętrza, które będzie idealnie dopasowane do mieszkańców. Dzięki temu powstaje dom, który jest bezpieczną przystanią i miejscem, w którym wszyscy domownicy czują się komfortowo i mogą naładować baterie.

A co jeśli chodzi o Twoje doświadczenia? Czy jakaś historia szczególnie utkwiła Ci w pamięci?

Każda historia w House–Coachingu jest wyjątkowa, jednak szczególnie utkwił mi w głowie przypadek klientki w średnim wieku, która mieszkała nadal w domu u swoich rodziców, nie wiedząc co zrobić ze swoim życiem. Nie wiedziała nawet, jaki jest jej ulubiony kolor, nie miała na nic siły, czuła, że nie może ruszyć z miejsca tyle lat. Dzięki pracy z House-Coachem dowiedziała się co ją blokowało i co chce zmienić w swoim pokoju, ale też w swoim życiu. Ruszyła z impetem do przodu, sama wychodziła z inicjatywą przy doborze elementów wystroju wnętrza i ma teraz przestrzeń, która inspiruje ją do kolejnych działań i rozwoju na każdym polu.

Zwykle długo mierzymy się z faktem, że „coś nas gniecie” w domu zanim postanowimy coś z tym zrobić. Do podjęcia decyzji o zmianie skłonić mogą przełomowe wydarzenia w życiu: wspólne zamieszkanie z życiowym partnerem/partnerką, rozstanie, wyprowadzenie się dzieci z domu rodzinnego, przeprowadzka do innego miasta/kraju. Takie wydarzenia dobitnie uświadamiają nam, że coś trzeba zmienić, ale jeśli nie do końca wiemy co – z pomocą przychodzi House–Coaching. Trzeba jednak pamiętać, że nie jest to rodzaj psychoterapii. Jeśli problem okaże się głębszy, wizyta u specjalisty będzie nieodzowna. House–Coaching nie ogranicza się też, co ciekawe, do prywatnych domów. Jeśli firma opracowuje swoją misję może okazać się, że jej siedziba nie odzwierciedla podstawowych wartości, nie jest z nimi spójna. Wtedy również może pomóc House-Coach.

Więcej na: https://www.decoroom.eu/

Facebook: https://www.facebook.com/decoroom.eu/

Instagram: https://www.instagram.com/decoroom_eu/

O DECOROOM

Pracownia Architektury Wnętrz DECOROOM jest obecna na rynku od 12 lat i z wieloma sukcesami na koncie pozycjonuje się jako jeden z pionierów usługi kompleksowego wykończenia mieszkania „pod klucz”. Swoich klientów zaprasza do wyjątkowego biura połączonego z showroomem w samym centrum Warszawy. Zespół DECOROOM tworzą doświadczeni architekci, zaufane ekipy wykończeniowe, działy realizacji i dział DECOROOM KITCHEN, który zajmuje się kompleksowym wykończeniem zabudowy kuchennej i meblowej. Wszyscy nieustannie dbają o to, aby dostarczać klientom jak najwyższy poziom obsługi. Firma współpracuje z czołowymi przedstawicielami branży wykończeniowej, a swój wizerunek w branży zbudowała dzięki wysokim standardom wykonywanej usługi jak i współpracy z klientem. W ofercie Decoroom znajdziemy 3 pakiety: Standard, Premium oraz Designer, które odpowiadają potrzebom najbardziej wymagających klientów.

*** DECOROOM jest laureatem European Property Awards – Best Office Interior Europe (2015-2016), firma posiada również certyfikat „Rzetelnej Firmy”.

*** Jest Członkiem Wpierającym Polskiego Związku Firm Deweloperskich.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Oko na design. Malwina Konopacka otwiera swój showroom w DOMOTECE Biuro prasowe
2024-11-05 | 10:40

Oko na design. Malwina Konopacka otwiera swój showroom w DOMOTECE

Showroom Malwiny Konopackiej otwiera się w warszawskiej DOMOTECE. Na wystawie zobaczymy szeroki wachlarz obiektów – od premierowych kolekcji „Po drugiej stronie lustra”,
Dom Nowość: drzwi PIRUE – nowoczesne rozwiązanie dla wymagających
2024-11-05 | 01:00

Nowość: drzwi PIRUE – nowoczesne rozwiązanie dla wymagających

Jednym z najbardziej prestiżowych i nowoczesnych elementów, jakie w ostatnim czasie zdobyły uznanie zarówno wśród projektantów, jak i właścicieli nieruchomości,
Dom Efektowne połączenie kolorystyczne w aranżacji wnętrz
2024-11-04 | 13:29

Efektowne połączenie kolorystyczne w aranżacji wnętrz

Posługiwanie się odcieniami jednego koloru od podłogi aż po sufit w tym samym pomieszczeniu to gorący wnętrzarski trend „color drenching”, który w tym roku skradł serca

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.