Komunikaty PR

Instytut LB Medical odpowiada na potrzeby Polaków! W ramach autorskiej kampanii

2021-02-02  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.13 MB )

Dlatego Instytut LB Medical, który jest inicjatorem kampanii #NASZAwtymGŁOWA, wychodzi naprzeciw potrzebom rodaków i uruchamia  portal naszawtymglowa.pl będący kompendium wiedzy na temat zdrowia psychicznego dla osób,  które interesują się profilaktyką, poszukują wsparcia oraz odpowiedzi na nurtujące pytania z zakresu zdrowia psychicznego. Ciekawe tematy znajdą także osoby, które pasjonują się psychologią

Portal naszawtymglowa.pl działa w ramach kampanii edukacyjno-społecznej #NASZAwtymGŁOWA, której celem jest budowanie świadomości i edukowanie społeczeństwa w zakresie zdrowia psychicznego. Publikowane treści tworzone są przez redakcję portalu przy współpracy z ekspertami – psychologami, psychoterapeutami czy psychiatrami i innymi specjalistami – którzy widzą skalę problemu zdrowia psychicznego, chętnie dzielą się swoją wiedzą i  doświadczeniem, aby zmienić ten negatywny trend. Przy tworzeniu materiałów nawiązujemy także współpracę z zaangażowanymi w sprawy zdrowia psychicznego dziennikarzami, dzięki którym możemy szeroko nagłaśniać problem, a co za tym idzie - dawać wsparcie oraz przełamywać tabu.

„Na przełomie roku wraz z naszym partnerem – agencją badawczą SW Research – przeprowadziliśmy badanie dotyczące źródeł wiedzy na temat zdrowia psychicznego, z którego jasno wynika, że prawie połowa Polaków (47 proc.) wyszukuje informacji z zakresu zdrowia psychicznego w Internecie. Podobny odsetek badanych (48 proc.) deklaruje, że robi to z obawy o własne zdrowie psychiczne, natomiast co czwarty z respondentów wyszukuje tego typu treści, ponieważ interesuje się tą tematyką. Był to dla nas jasny sygnał, że istnieje wyraźna potrzeba stworzenia miejsca, które będzie rzetelną pigułką wiedzy
o zróżnicowanej treści dopasowanej dla różnego typu odbiorców.  Ważne dla nas jest, aby ciekawe treści znalazła tam osoba szukająca pomocy, zrozumienia, a także ktoś, kto interesuje się psychologią bądź czytelnik, który dopiero zaczyna zgłębiać tematy związane ze zdrowiem psychicznym.” 
mówi Dorota Bieniek-Kaska, pomysłodawczyni kampanii #NASZAwtymGŁOWA, Prezes Instytutu LB Medical

 

Wywiady, podcasty, artykuły – różne formy dla szerokiego grona odbiorców

Forma publikowanych materiałów jest różnorodna. Czytelnicy znajdą tam zarówno artykuły, wyniki badań dotyczące zdrowia psychicznego, a także wywiady oraz podcasty realizowane we współpracy
z ekspertami – psychologami, psychoterapeutami, psychiatrami i badaczami opinii publicznej. Materiały przygotowywane są przez doświadczonych dziennikarzy zajmujących się tematyką zdrowia. Pomysłodawcy podkreślają, że zależy im na docieraniu do jak najszerszego grona odbiorów. Dlatego na portalu – w poszczególnych zakładkach można znaleźć m.in. tematy z zakresu samooceny i poczucia własnej wartości, wywiad z psychologiem sportu, podcasty dotyczące higieny psychicznej oraz najnowsze wyniki badań dotyczące zdrowia psychicznego Polaków w dobie pandemii koronawirusa.

Polacy obciążeni jak nigdy dotąd. Eksperci alarmują!

Według badania przeprowadzonego przez SW Research prawie 26 proc. Polaków zadeklarowało, że poziom stresu lub obciążenia psychicznego – w porównaniu do okresu przed wybuchem pandemii
COVID-19 – uległ znacznemu podwyższeniu
. To samo mogę potwierdzić jako psychoterapeuta. Pomimo tego, że mam ograniczone godziny pracy, staram się poszerzać grafik i konsultować więcej osób.
W ostatnim czasie najczęściej przychodzą do mnie pacjenci z objawami stanów lękowo-depresyjnych, zmagający się z drażliwością oraz niepokojem o byt. Ze względu na rosnącą liczbę osób cierpiących
z powodu zaburzeń psychicznych całym sercem popieram inicjatywy, takie jak portal naszawtymglowa.pl. Z pewnością każdy, kto jest zaniepokojony stanem swojego zdrowia, powinien zwrócić się do specjalisty. Warto edukować ludzi, podkreślać problem, burzyć tabu, a także dawać do zrozumienia, że nie muszą czuć się samotni, pozostawieni sami sobie. Taką rolę spełnia portal naszawtymglowa.pl – pokazuje, że schorzenia psychiczne nie są niczym wstydliwym i mogą dotknąć każdego z nas, w różnym stopniu. Jeśli sytuacja tego wymaga, warto też wiedzieć, kiedy udać się po wsparcie do specjalistów”
mówi Jagna Ambroziak, psychoterapeuta z Warszawskiego Ośrodka Psychoterapii i Psychiatrii, ekspertka kampanii #NASZAwtymGŁOWA.

Źródła wiedzy o zdrowiu psychicznym są rozproszone

Dla prawie jednej trzeciej badanych, którzy wyszukują informacje w zakresie zdrowia psychicznego, źródło wiedzy stanowią portale poświęcone zdrowiu i medycynie (31 proc.), a nieco mniejszy odsetek respondentów wpisuje dane zagadnienia w wyszukiwarkę (30 proc.). W dalszej kolejności badani wskazują na czerpanie wiedzy z artykułów naukowych (23 proc.) oraz z rozmów z lekarzem, psychoterapeutą czy innym specjalistą (21 proc). Większość badanych ocenia, że ilość informacji dotyczących zdrowia psychicznego jest duża. 44% osób wyszukujących informacji w zakresie zdrowia psychicznego uważa, że jest ich dużo, ale są rozproszone w wielu miejscach.*

Wyniki badań dają nadzieję na to, że Polacy chcą dbać o swoje zdrowie psychiczne oraz bliskich i szukają wsparcia. Jak widać, Internet stanowi bardzo częste źródło wiedzy. Ważne jest, aby publikować treści oparte na rzetelnej, zweryfikowanej wiedzy oraz porad, które pozwolą na podjęcie działań w celu poradzenia sobie z problemami. To nie tylko obowiązek jednostek, ale całego społeczeństwa. Dobrze, jeśli te informacje są zgromadzone w jednym miejscu, a oprócz artykułów naukowych, zrozumiałych porad, znajdują się tam aktywne numery telefonów i adresy, pod którymi internauta może uzyskać poradę czy pierwszą pomoc psychologiczną. Odpowiedzią na te potrzeby jest portal naszawtymglowa.pl – mówi dr n. med. Magdalena Namysłowska z Warszawskiego Ośrodka Psychoterapii i Psychiatrii, psychiatra i psychoterapeuta, ekspertka kampanii #NASZAwtymGŁOWA.

 

Portal znajduje się pod adresem www.naszawtymglowa.pl

 

* Badanie „Źródła wiedzy na temat zdrowia psychicznego” przeprowadzone na zlecenie Instytutu LB Medical. Badanie zostało zrealizowane w dniach 22-26.12.2020 przez agencję SW Research metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel.

 

Dodatkowych informacji udziela:
Wioleta Pompe, koordynator kampanii #NASZAwtymGŁOWA
tel.:  + 48 733 002 364,
email: redakcja@naszawtymglowa.pl
www.naszawtymglowa.pl

 

***

Kampania #NASZAwtymGŁOWA ma na celu budowanie świadomości i edukowanie społeczeństwa w zakresie zdrowia psychicznego. Misją kampanii jest uświadomienie społeczeństwu, że choroba nie jest problemem jednostki, ale całego społeczeństwa. Skutkiem nagłaśniania problemu jest wdrożenie go do dyskursu społecznego i przełamanie zjawiska tabu. Celem kampanii jest uświadamianie społeczeństwa, że problem może dotyczyć naszych bliskich, współpracowników, ludzi,
z którymi mamy kontakt na co dzień, a także nas samych. Pomysłodawcą i organizatorem kampanii jest Instytut LB Medical. Partnerzy kampanii: Instytut Badawczy SW Research, Warszawski Ośrodek Psychoterapii i Psychiatrii.

Misją Instytutu LB Medical jest polepszanie jakości życia pacjentów i wspieranie systemu ochrony zdrowia w Polsce poprzez prowadzenie innowacyjnych projektów społecznych i edukacyjnych opartych na badaniach naukowych evidence based. Celem instytutu jest budowanie relacji ze środowiskiem naukowym, eksperckim i pacjenckim. Konsolidacja tych środowisk jest jednym z filarów działalności Instytutu. To dzięki temu możliwy jest realny wpływ na poprawę kondycji ochrony zdrowia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Droga Basi Gołubowskiej do diagnozy ALS i nadziei na życie Biuro prasowe
2025-05-08 | 17:00

Droga Basi Gołubowskiej do diagnozy ALS i nadziei na życie

Kampania edukacyjna „Sto żyć. ALS” Stowarzyszenia Dignitas Dolentium przedstawia poruszającą historię Barbary Gołubowskiej, pacjentki z SOD1-ALS. Stwardnienie zanikowe
Zdrowie Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy
2025-03-26 | 19:00

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Strach, bóle i skurcze mięśni nie dawały Monice spać. Zaczęła długą wędrówkę po lekarzach w poszukiwaniu diagnozy. – Nie zliczę, ile było tych wizyt,
Zdrowie Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego
2025-03-12 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Z apelem o jak najszybsze uchwalenie przepisów, zgodnie z którymi Zakład Ubezpieczeń Społecznych przejąłby wypłatę zasiłku chorobowego już od pierwszego dnia

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.