Inteligentna kuchnia
Nowicki PR
ul. Filtrowa 68 lok. 86
02-057 Warszawa
jaroslaw.kril|nowickipr.com| |jaroslaw.kril|nowickipr.com
502 538 324
nowickipr.com
Jak funkcjonuje dom inteligentny? W jaki sposób ułatwia życie domowników? O tym najlepiej przekonać się odwiedzając apartament pokazowy ABB Living Space Experience w Warszawie. To jedyny w tej części Europy showroom, którego 170 m2 powierzchni zaaranżowane zostało jako elegancka i inteligentna przestrzeń mieszkalna.
Nie mogło zabraknąć tu kuchni, którą dostarczyła marka ZAJC. Model zaprojektowany został w prostym, ponadczasowym stylu. Króluje tu biel lakierowanych w macie frontów oraz blatu z materiału Lapitec. A jedynym kontrapunktem jest zintegrowany z wyspą stół wykończony fornirem dębowym. Połączenie subtelnych materiałów i oszczędnych form dało kuchnię ponadczasową. Za prostą elegancją modelu ZAJC kryją się zaawansowane technologie ABB, które automatyzują wiele czynności i monitorują panujące w pomieszczeniu warunki.
W kuchni najważniejsze jest bezpieczeństwo, a o to zadbają czujniki zawilgocenia, dymu i dwutlenku węgla. Sprzężone są z centralą wentylacyjną i wyciągiem, kamerami, wewnętrznymi, elektro-zaworami, a nawet elektrycznie otwieranymi oknami. Dzięki temu system może nie tylko szybko wykryć niebezpieczeństwo, ale również zareagować i zniwelować straty. Komfort gotowania zapewni odpowiednia temperatura w pomieszczeniu, którą monitorują czujniki sprzężone z CO i centralą klimatyzacyjną. W meblach znalazły się również gniazda ładujące do urządzeń mobilnych. Z kolei odpowiednią atmosferę wprowadzą sceny, będące połączeniem sterowania światłem, przesłonami w oknach, ogrzewaniem i dźwiękiem. Dobierając dowolnie ustawienia możemy jednym przyciskiem ustawić daną scenę np.: „gotowanie”, „obiad” lub „impreza”. Do magistrali automatyki całego domu mogą zostać dołączone także urządzenia Miele, które zainstalowano w tej kuchni.
Warto odwiedzić ABB Living Space Experience przy ul. Duchnickiej 3, by naocznie przekonać się jak funkcjonalności inteligentnej kuchni mogą pomóc nam na co dzień. Ale także, by zobaczyć najwyższy kunszt wykonania zabudowy marki ZAJC. Może zainspiruje to nas do wprowadzenia zmian w naszym domu.
www.zajc.pl.
https://new.abb.com/buildings/pl/livingspace/myabb-livingspace

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.