Inteligentna kuchnia
Nowicki PR
ul. Filtrowa 68 lok. 86
02-057 Warszawa
jaroslaw.kril|nowickipr.com| |jaroslaw.kril|nowickipr.com
502 538 324
nowickipr.com
Jak funkcjonuje dom inteligentny? W jaki sposób ułatwia życie domowników? O tym najlepiej przekonać się odwiedzając apartament pokazowy ABB Living Space Experience w Warszawie. To jedyny w tej części Europy showroom, którego 170 m2 powierzchni zaaranżowane zostało jako elegancka i inteligentna przestrzeń mieszkalna.
Nie mogło zabraknąć tu kuchni, którą dostarczyła marka ZAJC. Model zaprojektowany został w prostym, ponadczasowym stylu. Króluje tu biel lakierowanych w macie frontów oraz blatu z materiału Lapitec. A jedynym kontrapunktem jest zintegrowany z wyspą stół wykończony fornirem dębowym. Połączenie subtelnych materiałów i oszczędnych form dało kuchnię ponadczasową. Za prostą elegancją modelu ZAJC kryją się zaawansowane technologie ABB, które automatyzują wiele czynności i monitorują panujące w pomieszczeniu warunki.
W kuchni najważniejsze jest bezpieczeństwo, a o to zadbają czujniki zawilgocenia, dymu i dwutlenku węgla. Sprzężone są z centralą wentylacyjną i wyciągiem, kamerami, wewnętrznymi, elektro-zaworami, a nawet elektrycznie otwieranymi oknami. Dzięki temu system może nie tylko szybko wykryć niebezpieczeństwo, ale również zareagować i zniwelować straty. Komfort gotowania zapewni odpowiednia temperatura w pomieszczeniu, którą monitorują czujniki sprzężone z CO i centralą klimatyzacyjną. W meblach znalazły się również gniazda ładujące do urządzeń mobilnych. Z kolei odpowiednią atmosferę wprowadzą sceny, będące połączeniem sterowania światłem, przesłonami w oknach, ogrzewaniem i dźwiękiem. Dobierając dowolnie ustawienia możemy jednym przyciskiem ustawić daną scenę np.: „gotowanie”, „obiad” lub „impreza”. Do magistrali automatyki całego domu mogą zostać dołączone także urządzenia Miele, które zainstalowano w tej kuchni.
Warto odwiedzić ABB Living Space Experience przy ul. Duchnickiej 3, by naocznie przekonać się jak funkcjonalności inteligentnej kuchni mogą pomóc nam na co dzień. Ale także, by zobaczyć najwyższy kunszt wykonania zabudowy marki ZAJC. Może zainspiruje to nas do wprowadzenia zmian w naszym domu.
www.zajc.pl.
https://new.abb.com/buildings/pl/livingspace/myabb-livingspace

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.