Internauci wybrali najpiękniejsze fasady w Europie. Polska z rekordem!
W TOP 10 wszystkich sześciu kategorii znalazły się łącznie aż 32 obiekty z naszego kraju! To precedens w całej historii konkursu. Ale to nie wszystko! Naszym łupem padło także „wyróżnienie internautów”.
Baumit Life Challenge to konkurs, który co 2 lata wyłania najładniejsze fasady w Europie –wykonane w technologii Baumit – w sześciu kategoriach: „budynek jednorodzinny”, „budynek wielorodzinny”, „budynek niemieszkalny”, „budynek po termomodernizacji”, „budynek zabytkowy po renowacji” oraz „Stunned by Texture”.
Polska dominacja
Tegoroczna edycja zgromadziła na starcie ponad 300 projektów z 25 krajów. Realizacje są oceniane niezależnie – zarówno przez internautów, jak i przez jury. Ci pierwsi dokonali już swojego wyboru, oddając za pośrednictwem oficjalnej strony konkursu blisko 200 000 głosów w okresie od 7 lutego do 15 kwietnia br. Polska ma co świętować – aż 32 z 35 naszych projektów, które zakwalifikowały się do Baumit Life Challenge 2020, zajęły miejsca w pierwszej dziesiątce! W historii plebiscytu jeszcze nigdy nie zdarzyło się, by wśród 60 najwyżej ocenionych projektów, więcej niż połowa pochodziła z jednego kraju.
Nasze obiekty zdominowały rywalizację we wszystkich kategoriach konkursowych. W TOP 10 klasyfikacji zameldowało się 5 domów jednorodzinnych, 4 budynki wielorodzinne, 6 budynków niemieszkalnych, 6 budynków po termomodernizacji, 5 budynków historycznych po renowacji oraz 6 budynków z kategorii „Stunned by Texture”, charakteryzujących się zastosowaniem ciekawej, oryginalnej strukturze na elewacji.
To jednak nie koniec. W kategorii budynków jednorodzinnych 1. miejsce – głosem internautów – zajął Forest Kuźnica – dom w Kuźnicy Kiedrzyńskiej, w powiecie częstochowskim, inspirowany otaczającym go sosnowym lasem, za którego projektem stoi Grupa Verso Deltoid.
Jak dokładnie przedstawia się końcowa klasyfikacja TOP 10 plebiscytu we wszystkich sześciu kategoriach, możecie podejrzeć na stronie: https://baumit.pl/lifechallenge2020/wybor-internautow.
Ostatnie karty do odsłonięcia
Przed nami zatem już tylko jedno rozstrzygnięcie w Baumit Life Challenge 2020 – decyzja międzynarodowego jury, które w pierwszym etapie wyłoniło 36 finalistów – po 6 w każdej z 6 kategorii. Wśród nominowanych są 4 projekty z Polski: dom w Konopiskach – Inscribed Konopiskach („budynek jednorodzinny nowy”), Przedszkole nr 43 w Zabrzu („budynek po termomodernizacji”), Muzeum Regionalne w Kozienicach („renowacja historyczna”) i krakowskie osiedle #dobrego 3 („Stunned by Texture”). Trzymajmy zatem mocno kciuki za naszych reprezentantów. Zwycięzca każdej z 6 kategorii zostanie obwołany Europejską Fasadą Roku i otrzyma bonus finansowy w wysokości 3 300 euro. Dla głównego zwycięzcy Life Challenge (najlepszej z najlepszych fasad) – oprócz prestiżowego tytułu – organizator przewidział dodatkowo nagrodę w postaci 6 600 euro. Jej wysokość, choć może wydawać się niecodzienna, nie jest przypadkowa – nawiązuje bowiem do faktu, że aż 66% każdej elewacji można stworzyć korzystając wyłącznie z produktów Baumit.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.