Komunikaty PR

Jak najtaniej kupić walutę na wakacje

2022-06-24  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Tu liczy się i pieniądz, i wygoda. Gdzie i jak wymieniać walutę, gdy wybieramy się lub już jesteśmy na wakacjach?

Kiedyś do wyboru były tylko kantor stacjonarny lub bank, przy czym wiadomo było, że banki lepiej  omijać szerokim łukiem. Teraz można też skorzystać z kantorów lub platform wymiany walut w Internecie. Wybór jest więc szerszy niż kiedykolwiek. A gdzie najbardziej opłaca się dokonać takiej wymiany?

Załóżmy, że mamy 4000 tys. zł, które chcemy wymienić na euro. W bankach dostaniemy za tę sumę od ok. 830 do 847 euro (według kursów z 9 czerwca 2022). Różnica w bankowej ofercie jest więc spora. Z czego to wynika? Kurs złotego ustala NBP, ale każdy bank stosuje własny spread. Co to jest? W uproszczeniu można powiedzieć, że spread to po prostu marża podmiotu, który skupuje i sprzedaje waluty. Dokładniej, jest to różnica pomiędzy ceną kupna a ceną sprzedaży. Obrazowo mówi się, że to „widełki cenowe”. Im wyższy jest więc spread, tym więcej taki podmiot zarabia na każdej transakcji.

Spread w bankach waha się zwykle w przedziale 2-8%. A trzeba do tego doliczyć jeszcze inne koszty transakcji – informacji na ten temat trzeba szukać w tabeli opłat i prowizji każdego banku.

A jak jest w kantorach stacjonarnych? Może być taniej, ale może też być drożej. W tych podmiotach spread waha się między 1,5 a 10%. Stąd właśnie wynikają stosunkowo duże różnice pomiędzy ofertą takich kantorów. Kto chce porównać warunki proponowane przez tego rodzaju podmioty, musi wybrać się na spacer, najlepiej w miejsca nieuczęszczane przez turystów. Natomiast koszty wymiany waluty w kantorach zagranicą są bardzo zróżnicowane, a poza tym nie zawsze jest to w ogóle możliwe. 

W przypadku wymiany w internecie sprawa jest prostsza, bo dużo łatwiej i szybciej można porównać różne oferty. Poza tym, takie podmioty są cały czas dostępne. Za nasze 4000 tys. zł dostaniemy tu na pewno wyraźnie więcej niż w bankach, raczej wszędzie powyżej 860 euro. A np. na platformie Amronet otrzymamy za tę sumę blisko 869 euro. Jak to możliwe?

My nie stosujemy spreadu, a tylko prowizję utrzymaną na bardzo niskim poziomie od 0,02 do 0,22%. Natomiast kurs jest ustalany na podstawie bieżących ofert użytkowników. Wszystko to powoduje, że jesteśmy bardzo konkurencyjni – Jakub Balcerzak, doradca biznesowy Amronet.pl.

Przewalutowania można dokonać w dowolnym czasie i miejscu. To znaczy, że można to zrobić również już będąc zagranicą na wakacjach. Wystarczy dostęp do Internetu. Wygląda to tak, że waluta kupiona poprzez platformę Amronet jest przelewana na wskazane przez siebie konto, w dowolnym miejscu na świecie. Co ważne, taki transfer jest bezpłatny.

To o tyle wygodne, że przewalutowania można dokonywać w miarę potrzeb, bo transakcje u nas nie są obarczone żadnymi dodatkowymi kosztami, a przelewy realizujemy w ciągu kilku minut. Dotyczy to również stosunkowo niewielkich sum, jakich czasem korzysta się podczas wakacyjnych wyjazdów – podsumowuje Jakub Balcerzak.

O Amronet.pl

Amronet.pl to platforma łącząca w innowacyjny sposób kantor internetowy i serwis społecznościowej wymiany walut w jednym miejscu. Dzięki takiemu rozwiązaniu jej klienci mogą zdecydować się zarówno na wymianę po kursie ustalanym przez portal, jak i na transakcje między użytkownikami. Amronet.pl posiada wszystkie cechy, które są cenione na rynku finansowym – czyli bezpieczeństwo i szybkość działania, a co najważniejsze ma wpływ na dużą oszczędność pieniędzy. Amronet jest częścią grupy Payholding International Sp. z o.o. wiodącej firmy w systemie kantorowym oraz innowatora technologii systemów giełdowych do obsługi wszelkiego rodzaju transakcji, funkcjonującej od 2013 roku. To pierwsza technologiczna firma w Polsce, która stworzyła aż 3 kantory do internetowej wymiany walut.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Podróże Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Podróże Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Nauka

MNiSW reaguje na problemy psychiczne w środowisku akademickim. Specjalny zespół ma opracować skuteczne rozwiązania

W środowisku naukowym rośnie świadomość znaczenia dobrostanu psychicznego i potrzeby budowania bezpiecznego miejsca – zarówno dla studentów, jak i kadry akademickiej. Z badania SWPS wynika, że wiele osób w tym środowisku zmaga się z silnym stresem, wypaleniem zawodowym oraz zaburzeniami lękowymi i depresyjnymi. Do tego dochodzi także coraz częściej występujący problem mobbingu i dyskryminacji. Tematem zajmuje się MNiSW, powołując specjalny międzyresortowy zespół, ale też same uczelnie.

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.