Komunikaty PR

Jak Polacy jedzą na wyjeździe urlopowym? Nowy raport

2022-06-06  |  11:16
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.01 MB )
  • Marka Cateromarket zbadała zagadnienia związane z odżywianiem się Polaków podczas urlopu. W ankiecie wzięło udział ponad 1000 osób, które wyjeżdżają na wakacje przynajmniej raz w roku na minimum tydzień.

  • Okazało się, że dla niemal ¾ z nas jedzenie stanowi ważny aspekt podróżowania.

  • Najbardziej lubimy odwiedzać lokalne knajpki i restauracje, a koszt jedzenia i picia na tygodniowym wyjeździe kształtuje się najczęściej w przedziale między 200 a 600 zł za osobę.

  • Podejście Polaków do kwestii wyżywienia różni się jednak w zależności od tego, czy spędzamy urlop w kraju, czy wyjeżdżamy za granicę.

  • Podczas wyjazdu nie zawsze przestrzegamy zasad zdrowego odżywiania, a prawie połowie z nas zdarzyło się wrócić z urlopu z uczuciem przybrania na wadze.

 

Nie ma udanych wakacji bez dobrego jedzenia – tak w skrócie można opisać podejście Polaków do odżywiania się podczas urlopu. Próbowanie nowych potraw pomaga nam lepiej poznać odwiedzane miejsca, lokalne zwyczaje i kulturę, co idealnie wpisuje się w panujący od kilku lat trend turystyki kulinarnej.

54% respondentów nie żałuje pieniędzy na jedzenie podczas urlopu. Prawie tyle samo (52%) próbuje odtworzyć w domu dania poznane na wakacjach. 43% badanych przyznaje, że przynajmniej raz stosowało dietę odchudzającą przed sezonem letnim, a niemal połowie zapytanych Polaków zdarzyło się wrócić z wakacji z wrażeniem przytycia. Więcej ciekawych danych znajdziemy w raporcie „Podróże z apetytem, czyli jak Polacy jedzą na wakacjach?”, opublikowanym przez porównywarkę diet pudełkowych Cateromarket we współpracy z Elephate. 

Co i gdzie jemy na wakacjach?

69% badanych na wakacyjny wypoczynek zazwyczaj wybiera miejsca w Polsce, a pozostali udają się za granicę. Jedni i drudzy najbardziej preferują wyżywienie w lokalnych restauracjach – średnio to 59% respondentów. Wśród turystów krajowych drugą pod względem popularności opcją jest samodzielne przygotowywanie jedzenia (27%). Z kolei osoby wyjeżdżające za granicę stawiają bardziej na wygodę, decydując się na all inclusive (36%). W obu przypadkach na trzecim miejscu znalazło się częściowe wyżywienie w hotelu (średnio wybiera je 24% respondentów).

Polacy nie oszczędzają na wakacyjnych smakołykach

Określony budżet na wyżywienie podczas wyjazdów wypoczynkowych co czwarty badany zakłada czasami, co trzeci zazwyczaj, a tylko 12% robi to zawsze. Podczas tygodniowego urlopu na jedzenie i picie (tylko dla siebie) wydajemy najczęściej 201-400 zł lub 401-600 zł – twierdzi tak odpowiednio 27% i 26% respondentów. Przejadanie kwoty 601-800 zł deklaruje 17% ankietowanych, a 801-1000 zł co dziesiąta osoba (większe pieniądze na ten cel częściej wydajemy podczas pobytu za granicą). Nieco ponad połowa respondentów twierdzi, że podczas urlopu nie żałuje pieniędzy na jedzenie, a tylko 16% stara się wtedy na nim oszczędzać.

Kuchnia śródziemnomorska zdobyła nasze serca 

Najmilsze kulinarne wspomnienia z wakacji Polacy wiążą z krajami nad Morzem Śródziemnym, w szczególności doceniając serwowane tam ryby, owoce morza czy włoską pizzę. Pozytywne skojarzenia mamy też z urlopu spędzanego w Polsce, szczególnie na wybrzeżu czy w górach. Aż 81% respondentów deklaruje, że nie boi się nowych smaków i podczas wyjazdu chętnie próbuje nieznanych wcześniej potraw (co więcej, ponad połowa stara się je odtworzyć po powrocie do domu). Częstym zwyczajem jest przywożenie do domu kulinarnych pamiątek w postaci lokalnych przysmaków czy trunków – praktykuje to 62% badanych. 

Wakacje od pracy i… zdrowego odżywiania

Wyniki badania wskazują, że na wyjeździe wakacyjnym odżywiamy się mniej zdrowo niż na co dzień. 42% Polaków przyznaje wprost, że zwraca wtedy mniejszą uwagę na to, co je. Za to często zależy nam na zrzuceniu zbędnych kilogramów przed wakacjami, bowiem 43% badanych przynajmniej raz stosowało dietę odchudzającą przed sezonem urlopowym. 

Więcej na ten temat można przeczytać w raporcie opublikowanym na stronie Cateromarket: https://cateromarket.pl/blog/jak-polacy-jedza-na-wakacjach 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Nowość w stałej ofercie marki Grześki! Biuro prasowe
2024-08-14 | 13:45

Nowość w stałej ofercie marki Grześki!

Idealnie kruche wafelki przełożone pysznym kremem o smaku kakao lub masła orzechowego, oblane po bokach mleczną czekoladą Goplana. Mowa oczywiście o dwóch nowych wariantach wafli
Żywienie Colian rozszerza podniebną ekspansję!
2024-08-14 | 13:45

Colian rozszerza podniebną ekspansję!

Wafle Grześki w formacie Mega, należące do polskiego producenta Colian, są dostępne w ofercie sprzedażowej linii WizzAir. Kultowy produkt, doskonale znany na rynku krajowym, można zakupić
Żywienie Oranżada Hellena partnerem Sopot Festiwal Top of the Top!
2024-08-14 | 13:45

Oranżada Hellena partnerem Sopot Festiwal Top of the Top!

Muzyczną ucztę sopockiego festiwalu uświetni w tym roku kultowa, wybitna i jedyna w swoim rodzaju Oranżada Hellena. Bilbordy sponsorskie, zapowiadające Sopot Festiwal Top of the Top pojawią

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Media

Ochrona środowiska

Miasta walczą z upałami. Jedną ze skutecznych metod jest malowanie dachów budynków na biało

Pomalowanie dachów budynków na biało lub pokrycie ich odblaskową powłoką może się przyczynić do schłodzenia temperatury w dużych, gęsto zaludnionych miastach o ponad 1°C. Białe dachy są pod tym względem skuteczniejsze nawet niż pokryte roślinnością zielone dachy czy panele słoneczne – pokazało badanie przeprowadzone w Londynie przez naukowców z UCL. – Pomalowanie dachu na biało jest bardzo tanie i proste, nie trzeba niczego zmieniać w strukturze budynku – wskazuje główny autor badania, dr Oscar Brousse z UCL Bartlett School Environment, Energy & Resources.

Problemy społeczne

Rządowy program refundacji in vitro może poprawić statystyki dzietności. W Polsce spadek liczby urodzeń sukcesywnie się pogłębia

W 2023 roku urodziło się 272 tys. dzieci – o 33 tys. mniej niż jeszcze rok wcześniej i zarazem najmniej od końca II wojny światowej. Wskaźnik dzietności plasuje się dużo poniżej wartości, która gwarantuje zastępowalność pokoleń, a przyrost naturalny już od lat pozostaje ujemny. W poprawie tych statystyk może pomóc działający od czerwca br. rządowy program refundacji in vitro. – Z doświadczeń międzynarodowych wiemy, że takie programy pozytywnie wpływają na dzietność i zwiększają ją w sposób znaczny – mówi Michał Modro, radca prawny zajmujący się obszarem zdrowia. Jak wskazuje, oprócz refundacji samej procedury potrzebna jest też jednak szersza edukacja społeczeństwa, bo w Polsce stygmatyzacja par, które zdecydowały się na in vitro oraz dzieci poczętych tą metodą, wciąż jest dość częstym problemem.