Komunikaty PR

Jak pory roku wpływają na sposób podróżowania?

2023-11-27  |  12:00
Biuro prasowe

Kiwi.com, firma travel-tech oraz wyszukiwarka tanich lotów, wzięła pod lupę sezonowość w podróżowaniu wśród Polaków i przyjrzała się, o jakich porach roku jesteśmy najbardziej aktywni pod względem podróżowania. Okazuje się, że choć wiosna i zima to doskonały czas na upolowanie taniego lotu i możliwość naładowania dawką słońca, to mimo wszystko na urlop wybieramy wyjazd w pełni sezonu letniego, a także jesienią, i planujemy go z dużym wyprzedzeniem. Włochy, Hiszpania i UK to trzy główne kraje, które najczęściej wybieramy na cel podróży, ale co ciekawe, zimą chętnie udajemy się do Skandynawii i Europy Zachodniej!

 

Cztery pory roku w podróżowaniu

Wedle danych Kiwi.com to właśnie latem i jesienią najczęściej planujemy swój urlop. Choć w szczycie sezonu wakacyjnego ceny biletów zwykle bywają znacznie droższe w porównaniu z pozostałymi miesiącami (średnia cena biletu na krótkich trasach w sezonie letnim to 99 EURO, podczas gdy zimą 66 EURO) to nie wahamy się udać na zagraniczne wakacje. Zwłaszcza w lipcu, który wybieramy częściej niż sierpień. Chcąc zaoszczędzić na bilecie jak najwięcej, podróż organizujemy z dużym wyprzedzeniem, średnio na 3-6 tygodni przed wylotem. Z danych Kiwi.com wynika, że ta zasada i travel-hack dotyczy wyjazdów organizowanych niemal bez względu na porę roku. Wyjątkiem jest sezon zimowy, który jest jednocześnie najtańszy (średnia cena biletu na krótkich trasach to 66 EURO), kiedy co piąty użytkownik w tym roku decydował się na rezerwację lotu na 3 dni przed planowaną podróżą.

 

Dokąd latamy najczęściej zimą, wiosną, latem i jesienią?

Włochy, Hiszpania i UK niezmiennie utrzymują się na podium bez względu na porę roku, wskazuje Kiwi.com. Ten trend jest widoczny na przestrzeni ostatnich lat. Bogata siatka połączeń i częstotliwość lotów, poza słoneczną aurą, dodatkowo zachęcają turystów z Polski do podróży w wyżej wymienione miejsca.

 

Choć zima to doskonały moment na to, by upolować bilet w bardzo konkurencyjnej cenie i zdecydowanie niższej niż latem, to w tym roku polscy użytkownicy byli mniej aktywni, stawiając na pełnię sezonu letniego. Zaskakującym może wydawać się fakt, że zimą, kiedy zwykle cierpimy z powodu braku słońca, krótkich dni czy niższej temperatury, to wielu podróżowało do krajów skandynawskich oraz w Europie Zachodniej, a także decydowało się na bardziej odległe destynacje, jak USA czy Kanada.

 

Wiosną, to Paryż, Londyn i Wiedeń były najchętniej wybierane na podróż, zwykle na city break - dane Kiwi.com wskazują, że 71% użytkowników spędziła na miejscu średnio do 3 dni.

 

Najpopularniejsze dni, tygodnie i miesiące wybierane na podróż

Dane Kiwi.com wskazują, że zimą to styczeń był najczęściej wybieranym miesiącem na podróż, z kolei wśród najpopularniejszych tygodni znalazły się:

  • 09.01.2023
  • 19.12.2023

 

Wiosną to zwłaszcza maj skusił najwięcej podróżujących, z kolei najczęściej wybieranym tygodniem na podróż był jego pierwszy tydzień.

 

W pełni sezonu letniego postawiliśmy na lipiec, zwłaszcza jego początek z kolei najpopularniejszym tygodniem na podróż w czerwcu był ten zaczynający się od 12/06.

 

Jesienią królował wrzesień, kiedy to ceny biletów lotniczych po zakończeniu sezonu, zaczynają spadać, a odwiedzane miejsca stały się zdecydowanie mniej zatłoczone i bardziej kameralne. Pierwsze dwa tygodnia września (04.09.2023 oraz 18.09.2023)  były najintensywniejsze pod kątem zagranicznych podróży.

 

 

O Kiwi.com

Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1200 osób na całym świecie. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując 2 miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Wiosenny city-break w cenie bukietu kwiatów? Biuro prasowe
2024-02-26 | 14:00

Wiosenny city-break w cenie bukietu kwiatów?

Karty podarunkowe, vouchery, niematerialne prezenty, możliwość doświadczenia czegoś nowego - to wśród Polaków jeden z trendów, który coraz wyraźniej widać.
Podróże „Złoty posiłek”, czyli tradycyjne tureckie śniadanie
2024-02-26 | 13:00

„Złoty posiłek”, czyli tradycyjne tureckie śniadanie

Türkiye (Turcja) słynie z jednej z najbardziej znanych kuchni na świecie, zwłaszcza ze względu na wyjątkową kulturę śniadaniową. Tradycyjne tureckie śniadanie, często
Podróże TOP 7 miejsc na południu Hiszpanii, które musisz odwiedzić
2024-02-26 | 12:00

TOP 7 miejsc na południu Hiszpanii, które musisz odwiedzić

Ojczyzna tańca flamenco skąpana w promieniach słońca, z dodatkiem oliwek, cytrusów i palm daktylowych. Andaluzja to najbardziej wysunięta na południe i zarazem najcieplejsza część

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Firma

Firmy w coraz większym stopniu dbają o dobre samopoczucie pracowników. Sposobem na jego poprawę może być ustanowienie dnia przyjemności w pracy

Po pandemii COVID-19 wellbeing pracowników stał się ważnym zagadnieniem dla firm, z których wiele wprowadziło w ostatnim czasie benefity i programy obejmujące m.in. opiekę psychologiczną, warsztaty z radzenia sobie ze stresem, promowanie aktywności fizycznej i profilaktyki zdrowotnej czy działania wspierające work–life balance. Pluxee zachęca z kolei firmy do ustanowienia oryginalnej inicjatywy z zakresu wellbeingu, jaką jest dzień przyjemności w pracy. – Warto pomyśleć o takim jednym dniu w roku ukierunkowanym na potrzeby i motywacje pracowników. Zachęcamy do tego, żeby organizować go zimową porą, kiedy dopada nas zmęczenie, spadek energii i nastroju. To też szansa na integrację zespołu i zachęta do powrotu do biura – mówi Arkadiusz Rochala, dyrektor generalny Pluxee Polska.

Teatr

Jerzy Stuhr: Kończę swoją karierę teatralną i pedagogiczną. Już nie wyjdę na scenę, ale jeszcze mam ciągotki filmowe

Wybitny aktor, reżyser i pedagog żegna się z teatralną sceną dramatem Tadeusza Słobodzianka zatytułowanym „Geniusz”. Artysta wyreżyserował ten spektakl, a także gra w nim jedną z głównych ról. Wciela się w niezwykle ważną dla niego postać Konstantina Stanisławskiego, mistrza metody gry aktorskiej, którą sam przez wiele lat rozpowszechniał studentom na całym świecie. To pierwsza rola Jerzego Stuhra po dłuższej przerwie i jak się okazuje – ostatnia. Tą sztuką podsumowuje bowiem swój dorobek zawodowy i kończy karierę. Przedstawienie będzie wystawiane na deskach Teatru Polonia.