Komunikaty PR

JAK SKUTECZNIE ZORGANIZOWAĆ PRACĘ ZDALNĄ

2020-03-16  |  14:00
Kontakt
Dorota Zadroga
PMM

ul. Batorego 2/30
31-135 Kraków
dorota.zadroga|pmm.org.pl| |dorota.zadroga|pmm.org.pl
698989141
pmm.org.pl
Do pobrania HO ( 0.04 MB )

W obliczu ciągle zmieniającej się sytuacji, warto jest zwrócić uwagę, jak wpływa ona na sposób wykonywanej przez nas pracy. Dla wielu osób praca zdalna to rutyna, ale dla niektórych coś nowego, co wymaga wypracowania planu dnia, dotychczas regulowanego przez rytm życia biura.

Kilka inspiracji, na co warto zwrócić uwagę przy pracy zdalnej:

- Uzgodnienie ze swoim pracodawcą, że będziemy pracować zdalnie, w jakich godzinach będziemy pracować, jakich narzędzi komunikacyjnych będziemy używać (poczty elektronicznej, komunikatorów audio/video).

- Przygotowanie sobie przestrzeni do pracy w domu - miejsce gdzie można rozłożyć komputer, dokumenty papierowe, które sprzyja skupieniu.

- Odcięcie niepotrzebnych boźdzców, żeby jak najlepiej skoncentrować się na zadaniach.

- Opracowanie planu - najlepiej jest uzgodnić konkretne zadania i umówić się kto je robi, na kiedy i w jakiej formie mają być wykonane.

- Wyznaczenie sobie sztywnych godziny, kiedy skupiamy sie tylko na pracy, a kiedy załatwiamy inne sprawy.

Praca zdalna to dobre ćwiczenie z samodyscypliny i koncentracji. Dobrze jest starać się nie rozpraszać uwagi na sprawy domowe i urzędowe w godzinach, które wyznaczymy sobie na pracę.

Niestety nie wszystkie zadania można wykonywać zdalnie. Jeżeli praca polega na świadczeniu usług dla innych ludzi np. edukacja i zajęcia są odwołane, pracodawca może poprosić pracowników o wykonanie innych zdań zamiast normalnej rutyny, a które wnoszą wartość do firmy np. opracowanie założeń nowego projektu, przygotowanie planów, rozliczeń. Często te czynności nie są wykonywane na bieżąco z powodu braku czasu i można wykorzystać nietypowy okres, w którym sie znaleźliśmy na nadrobienie zaległości.

Obecna sytuacja uczy nas uważności, trzymania ręki na pulsie tu i teraz, refleksji nad tym co jest dla nas naprawdę ważne w życiu i w pracy oraz elastyczności. Wszystkie trzy elementy warto ćwiczyć, bo wspierają one nasze dobre samopoczucie zarówno w czasach awaryjnych jak i po unormowaniu sytuacji.

 

Renata Kałużnapomysłodawczyni i założycielka Powermeetings.eu, promotorka zarządzania szczęściem pracowników jako jednym z filarów budowania kreatywnego i profesjonalnego zespołu.

Powermeetings.eu – organizacja specjalizująca się w doradztwie oraz organizacji konferencji i szkoleń dla różnych sektorów gospodarki, m.in. energetyki, przemysłu i nieruchomości.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMM
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kariera Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli Biuro prasowe
2025-05-22 | 10:00

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli

Sprawdzone źródła wiedzy, nowoczesne narzędzia edukacyjne i nieodpłatny wstęp na spektakle w teatrze ekologicznym. Powraca program dla wyróżniających się
Kariera Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?
2025-05-21 | 08:00

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Aż 67% pracowników sezonowych to kobiety – wbrew stereotypom o „męskiej pracy fizycznej”. Drugą największą grupę stanowią osoby w wieku 18-24 lata –
Kariera Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków
2025-04-14 | 06:00

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Według danych World Economic Forum [1] do 2030 roku aż 39 proc. obecnych kompetencji zawodowych będzie wymagało aktualizacji lub stanie się zbędne. Przyszłość rynku pracy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Konsument

Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Gwiazdy

Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.