Komunikaty PR

JAK SKUTECZNIE ZORGANIZOWAĆ PRACĘ ZDALNĄ

2020-03-16  |  14:00
Kontakt
Dorota Zadroga
PMM

ul. Batorego 2/30
31-135 Kraków
dorota.zadroga|pmm.org.pl| |dorota.zadroga|pmm.org.pl
698989141
pmm.org.pl
Do pobrania HO ( 0.04 MB )

W obliczu ciągle zmieniającej się sytuacji, warto jest zwrócić uwagę, jak wpływa ona na sposób wykonywanej przez nas pracy. Dla wielu osób praca zdalna to rutyna, ale dla niektórych coś nowego, co wymaga wypracowania planu dnia, dotychczas regulowanego przez rytm życia biura.

Kilka inspiracji, na co warto zwrócić uwagę przy pracy zdalnej:

- Uzgodnienie ze swoim pracodawcą, że będziemy pracować zdalnie, w jakich godzinach będziemy pracować, jakich narzędzi komunikacyjnych będziemy używać (poczty elektronicznej, komunikatorów audio/video).

- Przygotowanie sobie przestrzeni do pracy w domu - miejsce gdzie można rozłożyć komputer, dokumenty papierowe, które sprzyja skupieniu.

- Odcięcie niepotrzebnych boźdzców, żeby jak najlepiej skoncentrować się na zadaniach.

- Opracowanie planu - najlepiej jest uzgodnić konkretne zadania i umówić się kto je robi, na kiedy i w jakiej formie mają być wykonane.

- Wyznaczenie sobie sztywnych godziny, kiedy skupiamy sie tylko na pracy, a kiedy załatwiamy inne sprawy.

Praca zdalna to dobre ćwiczenie z samodyscypliny i koncentracji. Dobrze jest starać się nie rozpraszać uwagi na sprawy domowe i urzędowe w godzinach, które wyznaczymy sobie na pracę.

Niestety nie wszystkie zadania można wykonywać zdalnie. Jeżeli praca polega na świadczeniu usług dla innych ludzi np. edukacja i zajęcia są odwołane, pracodawca może poprosić pracowników o wykonanie innych zdań zamiast normalnej rutyny, a które wnoszą wartość do firmy np. opracowanie założeń nowego projektu, przygotowanie planów, rozliczeń. Często te czynności nie są wykonywane na bieżąco z powodu braku czasu i można wykorzystać nietypowy okres, w którym sie znaleźliśmy na nadrobienie zaległości.

Obecna sytuacja uczy nas uważności, trzymania ręki na pulsie tu i teraz, refleksji nad tym co jest dla nas naprawdę ważne w życiu i w pracy oraz elastyczności. Wszystkie trzy elementy warto ćwiczyć, bo wspierają one nasze dobre samopoczucie zarówno w czasach awaryjnych jak i po unormowaniu sytuacji.

 

Renata Kałużnapomysłodawczyni i założycielka Powermeetings.eu, promotorka zarządzania szczęściem pracowników jako jednym z filarów budowania kreatywnego i profesjonalnego zespołu.

Powermeetings.eu – organizacja specjalizująca się w doradztwie oraz organizacji konferencji i szkoleń dla różnych sektorów gospodarki, m.in. energetyki, przemysłu i nieruchomości.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMM
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kariera Capital.com
2025-07-30 | 16:00

Capital.com z tytułem najlepszego pracodawcy 2025 r. w Wielkiej Brytanii, Bułgarii i Polsce

Capital.com, dynamicznie rozwijająca się firma na rynku fintech, otrzymała tytuł najlepszego pracodawcy 2025 r. (2025 Top Employer) w Wielkiej Brytanii, Bułgarii i Polsce.
Kariera Spawacz, elektryk, księgowy czy specjalista DevOps i Cloud – kogo brakuje do pracy? Regiony i stawki
2025-07-29 | 05:00

Spawacz, elektryk, księgowy czy specjalista DevOps i Cloud – kogo brakuje do pracy? Regiony i stawki

Największym wyzwaniem rynku pracy w 2025 roku jest brak ludzi – nie technologii. Pracodawcy mierzą się z deficytem kompetencji i potrzebą elastyczności,
Kariera Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców
2025-06-24 | 18:00

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

W Sejmie Rzeczypospolitej Polskiej odbyła się uroczysta inauguracja wystawy i premiera raportu podsumowującego ogólnopolski projekt Związku Przedsiębiorców

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Problemy społeczne

W 2030 roku zetki będą stanowić jedną trzecią globalnej siły roboczej. Ich odmienne od starszej generacji oczekiwania zmienią podejście firm

Wśród kluczowych kryteriów, którymi przedstawiciele pokolenia Z kierują się przy wyborze pracodawcy, są: atrakcyjne wynagrodzenie, atmosfera w firmie i zachowanie równowagi między życiem zawodowym i prywatnym. Trzy czwarte managerów nie jest zadowolonych z młodych absolwentów szkół wyższych, wskazując na ich słabą motywację, brak profesjonalizmu i niskie umiejętności organizacyjne. Analitycy rynku pracy podnoszą, że aby przyciągnąć do siebie młode talenty i utrzymać je w strukturach firmy, pracodawcy muszą wprowadzić szereg zmian, szczególnie w zakresie kultury organizacyjnej.

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.