Komunikaty PR

Jak urządzić home office?

2020-04-08  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Największą swobodę w aranżacji biura daje możliwość wydzielenia gabinetu. W wielu domach trzeba jednak wygospodarować kawałek miejsca w sypialni lub w salonie. Wtedy z pomocą przychodzą ergonomiczne rozwiązania.

 

Dziś pracować można zewsząd. W niektórych branżach wystarczą telefon i komputer z dostępem do sieci. Praca zdalna stała się powszechnym zjawiskiem, nie tylko wśród osób prowadzących niewielkie firmy lub pracujących na umowy zlecenie i o dzieło, ale także wśród pracowników biurowych zatrudnionych na etat. Oni najczęściej wybierają pracę z domu, tzw. home office.

Aranżując strefę do pracy w domu można zatroszczyć się o własne preferencje i upodobania. Należy pamiętać, że jej elementy muszą pobudzać kreatywność i nie mogą rozdrażniać czy dekoncentrować. – Koniecznie trzeba zachować zasady ergonomii i funkcjonalności. Warto również stosować rozwiązania, które nie zabierają miejsca i ułatwiają pracę – doradza Michał Kichler, ekspert z firmy Häfele.

 

Prywatny gabinet

W najlepszej sytuacji są osoby, które mogą pozwolić sobie na wygospodarowanie osobnego pomieszczenia na gabinet. One mają największe możliwości i pole manewru. Zmieści się duże biurko z szufladami, kanapa lub fotele ze stolikiem do przyjmowania gości, będzie także sporo miejsca na przechowywanie. – Funkcjonalne systemy szuflad, kontenery biurowe, wkłady i systemy zamknięć pozwalają łatwo porządkować dokumenty, przechowywać potrzebne przedmioty oraz chronić cenne dane – zauważa Michał Kichler.

W aspekcie rozmieszczenia mebli jest pełna dowolność. Biurko warto postawić koło okna, aby jak najdłużej wykorzystywać światło słoneczne. Podobnie jest z kolorami. Odradza się jedynie bardzo intensywne i jaskrawe, bo takie barwy mogą zaburzać koncentrację. Z drugiej strony pastele pobudzają kreatywność. Wybór zależy zatem od rodzaju wykonywanej pracy.

Kolejna dobra rada to nie przesadzać z dodatkami, bo i one potrafią zbytnio odwracać uwagę. Bardzo ważną kwestią jest także dobór odpowiednich systemów oświetleniowych, zwłaszcza w przypadku pracy po zmroku. Dzięki tym inteligentnym, takim jak LOOX LED z modułami Bluetooth możemy zdalnie sterować światłem dostosowując jego intensywność i barwę do aktualnych potrzeb. Taki system oczywiście sprawdzi się w całym domu.

 

W sypialni czy w salonie

W nieco mniej komfortowej sytuacji są osoby, które urządzają strefę do pracy w małych mieszkaniach. Wtedy trzeba ją zaaranżować w salonie lub w sypialni i przede wszystkim kierować się rozsądkiem oraz troską o komfort i zdrowie.

Można zastanowić się nad oddzieleniem strefy biurowej – regałem, kotarą lub ścianką działową. Innym pomysłem jest biuro zabudowane we wnęce. – Dobrym rozwiązaniem są systemy przesuwne, dzięki którym biuro znajduje się w szafie. Chcemy pracować, otwieramy składane fronty i chowamy je we wnęce konstrukcyjnej. W środku jest miejsce na biurko, monitor, szuflady i półki. Kiedy przestrzeń robocza nie jest potrzebna, zamykamy fronty – wymienia Michał Kichler z Häfele.

 

Najważniejsza jest jednak ergonomia. Przede wszystkich chodzi o wygodne krzesło z możliwością regulacji, odpowiedni kąt nachylenia monitora, a także o właściwą wysokość biurka. Nowoczesne rozwiązania umożliwiają nawet pracę na stojąco, co daje chwilę wytchnienia dla pleców. – Pracę w pozycji stojącej umożliwia Offices TE651 – podaje przykład ekspert. – To metalowy stelaż z elektryczną regulacją wysokości w zakresie od 600 do 1260 mm i udźwigiem do 120 kg – dodaje.

Aby maksymalnie wykorzystać wielkość biurka, warto pomyśleć o uchwycie do monitora, takim jak Ellipta, który jest wyposażony w regulowane w kilku płaszczyznach ramiona i bazę mocującą posiadającą 4 złącza USB. – Uchwyt daje możliwość niezależnej regulacji każdego monitora. To niezwykle funkcjonalne i ergonomiczne rozwiązanie zapewnia oszczędność miejsca na biurku – twierdzi Michał Kichler z Häfele.

W kwestii oświetlenia praktycznym rozwiązaniem do niewielkich biur jest elastyczna oprawa ze stacją ładowania USB (np. LOOX LED 2034), którą można przymocować do ściany tuż przy biurku.

Biuro w domu to pomocna, a dla wielu nawet konieczna rzecz. Sposób jego aranżacji zależy przede wszystkim od wielkości przestrzeni do dyspozycji. Niekiedy możliwości są ograniczone, na szczęście na rynku istnieją produkty, które pozwolą zaaranżować praktyczne, komfortowe i ergonomiczne biuro domowe.

hafele-systemy.pl/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce Biuro prasowe
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.