Komunikaty PR

Jak urządzić home office?

2020-04-08  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Największą swobodę w aranżacji biura daje możliwość wydzielenia gabinetu. W wielu domach trzeba jednak wygospodarować kawałek miejsca w sypialni lub w salonie. Wtedy z pomocą przychodzą ergonomiczne rozwiązania.

 

Dziś pracować można zewsząd. W niektórych branżach wystarczą telefon i komputer z dostępem do sieci. Praca zdalna stała się powszechnym zjawiskiem, nie tylko wśród osób prowadzących niewielkie firmy lub pracujących na umowy zlecenie i o dzieło, ale także wśród pracowników biurowych zatrudnionych na etat. Oni najczęściej wybierają pracę z domu, tzw. home office.

Aranżując strefę do pracy w domu można zatroszczyć się o własne preferencje i upodobania. Należy pamiętać, że jej elementy muszą pobudzać kreatywność i nie mogą rozdrażniać czy dekoncentrować. – Koniecznie trzeba zachować zasady ergonomii i funkcjonalności. Warto również stosować rozwiązania, które nie zabierają miejsca i ułatwiają pracę – doradza Michał Kichler, ekspert z firmy Häfele.

 

Prywatny gabinet

W najlepszej sytuacji są osoby, które mogą pozwolić sobie na wygospodarowanie osobnego pomieszczenia na gabinet. One mają największe możliwości i pole manewru. Zmieści się duże biurko z szufladami, kanapa lub fotele ze stolikiem do przyjmowania gości, będzie także sporo miejsca na przechowywanie. – Funkcjonalne systemy szuflad, kontenery biurowe, wkłady i systemy zamknięć pozwalają łatwo porządkować dokumenty, przechowywać potrzebne przedmioty oraz chronić cenne dane – zauważa Michał Kichler.

W aspekcie rozmieszczenia mebli jest pełna dowolność. Biurko warto postawić koło okna, aby jak najdłużej wykorzystywać światło słoneczne. Podobnie jest z kolorami. Odradza się jedynie bardzo intensywne i jaskrawe, bo takie barwy mogą zaburzać koncentrację. Z drugiej strony pastele pobudzają kreatywność. Wybór zależy zatem od rodzaju wykonywanej pracy.

Kolejna dobra rada to nie przesadzać z dodatkami, bo i one potrafią zbytnio odwracać uwagę. Bardzo ważną kwestią jest także dobór odpowiednich systemów oświetleniowych, zwłaszcza w przypadku pracy po zmroku. Dzięki tym inteligentnym, takim jak LOOX LED z modułami Bluetooth możemy zdalnie sterować światłem dostosowując jego intensywność i barwę do aktualnych potrzeb. Taki system oczywiście sprawdzi się w całym domu.

 

W sypialni czy w salonie

W nieco mniej komfortowej sytuacji są osoby, które urządzają strefę do pracy w małych mieszkaniach. Wtedy trzeba ją zaaranżować w salonie lub w sypialni i przede wszystkim kierować się rozsądkiem oraz troską o komfort i zdrowie.

Można zastanowić się nad oddzieleniem strefy biurowej – regałem, kotarą lub ścianką działową. Innym pomysłem jest biuro zabudowane we wnęce. – Dobrym rozwiązaniem są systemy przesuwne, dzięki którym biuro znajduje się w szafie. Chcemy pracować, otwieramy składane fronty i chowamy je we wnęce konstrukcyjnej. W środku jest miejsce na biurko, monitor, szuflady i półki. Kiedy przestrzeń robocza nie jest potrzebna, zamykamy fronty – wymienia Michał Kichler z Häfele.

 

Najważniejsza jest jednak ergonomia. Przede wszystkich chodzi o wygodne krzesło z możliwością regulacji, odpowiedni kąt nachylenia monitora, a także o właściwą wysokość biurka. Nowoczesne rozwiązania umożliwiają nawet pracę na stojąco, co daje chwilę wytchnienia dla pleców. – Pracę w pozycji stojącej umożliwia Offices TE651 – podaje przykład ekspert. – To metalowy stelaż z elektryczną regulacją wysokości w zakresie od 600 do 1260 mm i udźwigiem do 120 kg – dodaje.

Aby maksymalnie wykorzystać wielkość biurka, warto pomyśleć o uchwycie do monitora, takim jak Ellipta, który jest wyposażony w regulowane w kilku płaszczyznach ramiona i bazę mocującą posiadającą 4 złącza USB. – Uchwyt daje możliwość niezależnej regulacji każdego monitora. To niezwykle funkcjonalne i ergonomiczne rozwiązanie zapewnia oszczędność miejsca na biurku – twierdzi Michał Kichler z Häfele.

W kwestii oświetlenia praktycznym rozwiązaniem do niewielkich biur jest elastyczna oprawa ze stacją ładowania USB (np. LOOX LED 2034), którą można przymocować do ściany tuż przy biurku.

Biuro w domu to pomocna, a dla wielu nawet konieczna rzecz. Sposób jego aranżacji zależy przede wszystkim od wielkości przestrzeni do dyspozycji. Niekiedy możliwości są ograniczone, na szczęście na rynku istnieją produkty, które pozwolą zaaranżować praktyczne, komfortowe i ergonomiczne biuro domowe.

hafele-systemy.pl/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Proste przyjemności na zimowe wieczory Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:40

Proste przyjemności na zimowe wieczory

Zima to idealna pora na spędzanie długich wieczorów w domu w „przytulny” sposób. Wygodne ubranie, pyszny rozgrzewający napój, nieskomplikowana rozrywka - to
Dom Sylwester poza domem? Sprawdź, czy twój dom jest przygotowany na włamanie
2024-12-27 | 01:00

Sylwester poza domem? Sprawdź, czy twój dom jest przygotowany na włamanie

Zbliża się Sylwester – czas zabawy, podróży i odpoczynku. Jednak podczas naszej nieobecności dom i posesja mogą stać się łatwym celem dla złodziei. Jak skutecznie
Dom Łazienka inspirowana kolorem roku 2025 – jak ją urządzić?
2024-12-24 | 00:21

Łazienka inspirowana kolorem roku 2025 – jak ją urządzić?

Czy łazienka może być modna i ponadczasowa jednocześnie? Kluczem do takiego efektu jest odpowiednia paleta barw, która łączy w sobie harmonię, elegancję i przytulność - element

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Regionalne – Mazowieckie

Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku

Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.

Problemy społeczne

Czas oczekiwania na usługi opieki długoterminowej jest zbyt długi. Pacjenci i ich rodziny gubią się w skomplikowanym systemie

Zarządzanie opieką długoterminową w Polsce funkcjonuje w rozbiciu na dwa sektory: ochrony zdrowia i pomocy społecznej. Brak koordynacji między nimi powoduje, że opieka jest udzielana fragmentarycznie i nie zawsze efektywnie – wynika z raportu Banku Światowego. Co roku tego typu usług potrzebuje co najmniej pół miliona osób, a czas oczekiwania na nie jest zbyt długi. To efekt m.in. niedofinansowania sektora i braku kadr.