Komunikaty PR

Jak walczyć z nałogiem palenia papierosów i wyrobów powiązanych?

2020-06-02  |  10:03

Palacz myśli, że palenie jest fajne oraz że pali, bo lubi. W rzeczywistości jest uzależniony od nikotyny. A uważa, że lubi palić, bo w ten sposób racjonalizuje swoje zachowanie. Jest bezradny wobec nałogu - dlatego szansą dla niego jest program “Nie palę, bo…” realizowany przez Pracodawców RP. Uderza on w przyczyny palenia dając palaczowi sposób i motywację do zerwania z nałogiem.

 

Dym tytoniowy to cichy zabójca. Składa się z ok. 7000 związków chemicznych, w tym ponad 70 substancji o działaniu rakotwórczym. Ich działanie nie jest ograniczone jedynie do palaczy tytoniu, ale obejmuje także wszystkie osoby, które przebywają w pomieszczeniach, gdzie pali się papierosy. Przenika do układu oddechowego, ale także przewodu pokarmowego poprzez połykanie śliny. Toksyczne składniki dymu tytoniowego dostają się w ten sposób do krwiobiegu i rozprowadzane są po całym organizmie. Dlatego też negatywne skutki dotyczą nie tylko samej jamy ustnej czy płuc, ale także wszystkich innych narządów, np. pęcherza moczowego, trzustki, narządów rodnych itp. Ma to również znaczenie dla funkcjonowania narządu wzroku czy uszkodzenia formującego się płodu oraz mózgu palących.

 

Wyroby tytoniowe oraz wyroby odtytoniowe skracają życie, powodują choroby, zmniejszają atrakcyjność, pochłaniają pieniądze, wpływają negatywnie na otoczenie oraz spalają nasz czas. Dlaczego zatem tak ciężko pozbyć się nałogu?

 

Nałóg nikotynowy to w przeważającej mierze problem mentalny, ponieważ myśli palacza niemal cały czas są skupione wokół palenia. Głód nikotynowy da się przezwyciężyć wtedy, gdy zlikwidujemy pozytywne skojarzenia związane z papierosami i uwolnimy nasze myśli od chęci zapalenia. Dostępnych jest wiele metod, które pomogą poradzić sobie z fizyczną i psychiczną potrzebą palenia. Chcąc przestać palić trzeba zmienić zupełnie podejście do palenia. Można to zrobić dzięki zdobytej wiedzy, która pomoże wpłynąć na zmianę swojego zachowania. Dzięki pracy i zrozumieniu na czym polega uzależnienie od nikotyny, możliwa jest zmiana nastawienia i opanowanie pokusy do palenia.

 

W ramach projektu „Nie palę, bo…” skierowanego do pracodawców i pracowników w całej Polsce przekazujemy im informacje dotyczące palenia wyrobów tytoniowych i wyrobów odtytoniowych. Palenie, jako zjawisko to wspólny problem, dotyczący firmy jako całości. I wspólnie należy się za niego zabrać. Jak? Zacząć od początku. Znaleźć źródło nałogu. Palenie może być spowodowane wieloma czynnikami, niektóre z nich są trudniejsze do wyeliminowania, inne łatwiejsze. Przykładowo – częstą przyczyną palenia w pracy jest stres. Dlatego zaplanowaliśmy również przedstawienie lepszych, zdrowszych metod radzenia sobie z nim – mówi Andrzej Mądrala, Wiceprezydent Pracodawców RP, którzy realizują projekt „Nie palę, bo…”.

Najważniejsze w rzucaniu palenia jest nieodkładanie tej decyzji na później. Na początku trzeba zastanowić się, dlaczego pozbycie się tego nałogu jest ważne. Potem należy przeanalizować swoje codzienne nawyki związane z paleniem. Kiedy to zrozumiemy możemy przygotować się w do rozpoczęcia procesu rzucania nikotyny.

W wyznaczonym przez siebie dniu odstawiamy wyroby tytoniowe i powiązane. W tym czasie pozwólmy sobie na słabszą kondycję psychofizyczną, nie oceniajmy się zbyt surowo. Dbajmy natomiast przy tym o sen, jedzenie i odpoczynek. Kluczowe jest natomiast docenianie swoich sukcesów i koncentracja na korzyściach jakie przyniosło rzucenie palenia. To daje najwięcej powodów do dumy. W najbardziej stresujących momentach np. w pracy zamiast wyjść na „dymek” warto wybrać coś innego jak np. krótki spacer do sklepu, zdrową przekąskę lub wypić wieloowocowy sok wspólnie z kolegami z biurka obok.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Powrót do formy. Sztuka łączenia aktywności fizycznej z treningiem umysłowym Biuro prasowe
2024-03-27 | 17:10

Powrót do formy. Sztuka łączenia aktywności fizycznej z treningiem umysłowym

Powrót do aktywnego trybu życia po zimowym letargu, może wydawać się dla niektórych przytłaczający. Aby ułatwić ten proces i uczynić go bardziej efektywnym, warto łączyć
Zdrowie W kwietniu Fundacja Avalon obchodzi Światowy Dzień Świadomości Autyzmu!
2024-03-27 | 14:00

W kwietniu Fundacja Avalon obchodzi Światowy Dzień Świadomości Autyzmu!

W tym roku Fundacja Avalon, w szczególny sposób, uczci Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Wraz z firmą KABAK podjęła się kolejnej współpracy przy projektowaniu
Zdrowie Zadbaj o piersi z Promenadą! Bezpłatne badania dla warszawianek!
2024-03-25 | 13:00

Zadbaj o piersi z Promenadą! Bezpłatne badania dla warszawianek!

Zrób badanie USG piersi – bez skierowań, bez ubezpieczenia NFZ, bez kosztów, bez bólu. Taką możliwość będziesz miała 5 i 6 kwietnia, odwiedzając centrum handlowe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Partner Serwisu Zdrowie

Viatris

Żywienie

Gwiazdy

Enej: Wielkanoc musi być w rodzinnym gronie. Nie jesteśmy fanami wyjazdów do hoteli, żeby spędzać święta z obcymi ludźmi

Muzycy zespołu Enej przyznają, że lubią i celebrują święta, dlatego cieszą się na nadchodzącą Wielkanoc. Zamierzają wtedy zwolnić tempo, odłożyć na bok pracę i poświęcić czas rodzinie. Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha zdradzają, że ich popisowym, a jednocześnie ulubionym świątecznym przysmakiem jest sałatka jarzynowa. Sami też z przyjemnością ją przygotowują.

Konsument

Poczucie bycia autentycznym w mediach społecznościowych wpływa pozytywnie na zdrowie psychiczne młodych ludzi. Autentyczność w prawdziwym życiu nie ma takiego znaczenia

Studenci, którzy postrzegają siebie jako autentycznych w mediach społecznościowych, są mniej zestresowani i cieszą się lepszym zdrowiem psychicznym, niż ci, którzy na platformach posługują się wizerunkiem wykreowanym. Autentyczność w rzeczywistym świecie nie ma jednak takiego wpływu na dobrostan psychiczny. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez naukowców z USA we współpracy z polskimi i niemieckimi kolegami. Badacze przyjrzeli się też różnicom między tymi zależnościami badanymi u pokolenia Z i pokoleń wcześniejszych. Z ich obserwacji wynika, że „zetki” uważają siebie za bardziej autentycznych w mediach społecznościowych niż starsi uczestnicy badania.