Jak wołowina z USA zmieniała rynek kulinarny nad Wisłą

Maria Woźniak
Tender Meat sp. z o.o.
Wolności 21
09-100 Płońsk
biuro|tendermeat.pl| |biuro|tendermeat.pl
+23 662 69 20
www.tendermeat.pl
Budowanie rynku wołowiny premium w Polsce to proces, który rozpoczął się niemal dwie dekady temu, kiedy steki były jeszcze egzotycznym rarytasem. Obecnie Polacy coraz chętniej sięgają po najwyższej jakości mięso na steki, a sprzedaż tego rodzaju produktów notuje znaczące wzrosty z roku na rok. W dużej mierze jest to zasługa firmy Tender Meat sp. z o.o., która w 2001 roku wprowadziła na polski rynek amerykańską wołowinę o najwyższych standardach jakości.
Na początku lat dwutysięcznych termin kulinarna wołowina stekowa był praktycznie nieznany. Wołowina kojarzyła się głównie z mięsem do rosołu, pieczeni, bitek czy zrazów, ewentualnie na tatar. Sytuacja ta zmieniała się stopniowo wraz z rosnącą świadomością kulinarną Polaków i systematycznym budowaniem mody na steki z wyższej półki przez dystrybutorów mięsa premium. Dzisiaj Tender Meat sp. z o.o. z dumą oferuje szeroki wybór steków restauracyjnej klasy nie tylko w segmencie HoReCa, ale także w detalu za pośrednictwem swojego internetowego butiku mięsnego BBQ.PL oraz dostarczając steki do specjalistycznych sklepów mięsnych, a nawet sieci detalicznych.
„Kiedy rozpoczynaliśmy tę przygodę, to właśnie od amerykańskich hodowców i producentów mięsa uczyliśmy się wszystkiego o kulinarnej wołowinie – od klasyfikacji jakości po najdrobniejsze szczegóły procesu hodowli,” wspomina właściciel firmy. „Organizowaliśmy wyjazdy studyjne do USA, gdzie razem z szefami kuchni poznawaliśmy tajniki produkcji steków, doskonaląc wiedzę o tym, co wyróżnia wołowinę premium. Dziś jesteśmy dumni, że możemy tę wiedzę przekazywać dalej i kreować nowe standardy jakości na polskim rynku.”
Internetowy butik BBQ.PL jest miejscem, gdzie klienci mogą wybierać spośród bogatego asortymentu mięs, w tym słynnych amerykańskich steków: Ribeye, T-Bone, New York Strip czy Porterhouse. Wysokie standardy, wieloletnie doświadczenie oraz inspiracja najlepszymi praktykami z USA pozwalają firmie dostarczać mięso, które zachwyca nawet najbardziej wymagających konsumentów.
„Naszym celem jest oferowanie mięsa, które gwarantuje powtarzalność i pewność, że za każdym razem klient otrzyma produkt wysokiej jakości za jaką zapłacił,” dodaje właściciel. „Amerykańska wołowina, która od lat dominuje w naszej ofercie, stanowi fundament tego podejścia – jej popularność jest najlepszym dowodem na to, że Polacy nie boją się już wyższych cen, jeśli w zamian otrzymują produkt najwyższej klasy.”
Ten sukces to wynik długoletniej edukacji rynku oraz budowania świadomości jakości premium w segmencie mięsa wołowego. Tender Meat sp. z o.o. nadal zamierza rozwijać ofertę, odpowiadając na rosnące potrzeby konsumentów oraz przyczyniając się do dalszego rozwoju kultury kulinarnej w Polsce. A wszystko po to, by jak najwięcej Polaków mogło cieszyć się doskonałymi stekami zarówno w restauracjach, jak również w zaciszu własnego domu.

NDP i brak wzajemności standardów –pięta Achillesa unijnej polityki handlowej

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.