Komunikaty PR

Jakimi kierowcami są Polacy? Niemal 70% z nich przyznaje sobie najwyższą notę

2024-10-09  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt

Według wyników najnowszej ankiety BlaBlaCar niemal 70% kierowców korzystających z platformy ocenia swoje umiejętności jazdy na 5 w pięciostopniowej skali. Wśród podróżujących z platformą, także 63% pasażerów przyznaje kierowcom najwyższą ocenę. Badani zapytani o najważniejsze cechy idealnego kierowcy wskazują szybkość reakcji i umiejętność przewidywania wydarzeń na drodze.

Polacy o sobie: za kierownicą jesteśmy mistrzami

Już w 2022 roku polscy kierowcy wysoko ocenili swoje umiejętności jazdy samochodem. Według badania Polskiej Izby Ubezpieczeniowej aż 96% respondentów postrzega siebie jako dobrych kierowców, a 82% twierdzi, że zawsze trafnie ocenia sytuacje na drodze. Dodatkowo 59% ocenia swoje umiejętności wyżej niż przeciętny kierowcy w Polsce.

Tegoroczne badanie BlaBlaCar potwierdza dobrą samoocenę Polaków za kierownicą. Pasażerowie korzystający z platformy oceniają umiejętności kierowców tak samo wysoko, jak oceniają je sami kierowcy. Wśród pasażerów, aż 63% oceniło umiejętności kierowców, z którymi podróżowali, na najwyższą możliwą ocenę – 5 w skali od 1 do 5. Dodatkowe 29% przyznało ocenę 4, co potwierdza, że zdecydowana większość użytkowników BlaBlaCar czuje się bezpiecznie i pewnie podczas wspólnych podróży. Kierowcy oferujący przejazdy na platformie również mają wysokie poczucie własnych umiejętności – 68% z nich oceniło swoje umiejętności na 5, a 28% na 4.

Wyniki badania potwierdza liczba kierowców, którzy otrzymali status Super Driver wśród społeczności BlaBlaCar. W Polsce jest 251 tys. aktywnych kierowców używających platformy BlaBlaCar. Status Super Driver został wprowadzony w 2023 roku i do tej pory otrzymało go już ponad 13 tysięcy użytkowników. Musieli spełnić kilka istotnych warunków: utrzymywać niską liczbę anulacji rezerwacji, szybko odpowiadać na zapytania i dbać o wysokie oceny od pasażerów - także poprzez bezpieczną i komfortową jazdę.

- Mówiąc wprost, niektórzy są przykładnymi kierowcami. W ramach podziękowania przyznajemy tym wyjątkowym użytkownikom status Super Drivera. Co 6 miesięcy sprawdzamy, które osoby spełniają kryteria świadczące o tym, że są świetnymi kierowcami. Pasażerowie lubią wiedzieć, z kim będą podróżować, a bezpieczeństwo użytkowników jest dla nas priorytetem. Dlatego tak ważne jest, by kierowcy mieli zweryfikowany profil - to warunek konieczny do wyróżnienia odznaką Super Driver - komentuje Olgierd Szyłejko, Regional General Manager CEE BlaBlaCar.

Cechy idealnego kierowcy – bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

Pasażerowie biorący udział w badaniu podkreślili, że najważniejsze cechy idealnego kierowcy to przede wszystkim:

  • Umiejętność szybkiego reagowania na nagłe sytuacje (68%),
  • Zdolność do przewidywania zachowań innych uczestników ruchu (56%),
  • Pełne skupienie na prowadzeniu pojazdu (51%).

Z kolei kierowcy uważają, że najważniejsze jest: przewidywanie zachowań innych uczestników ruchu (80%) oraz szybkie reagowanie w nagłych sytuacjach (71%).

Dla pasażerów kluczową rolę w wyborze przejazdu na platformie odgrywają oceny wcześniejszych przejazdów kierowcy – aż 80% respondentów wskazało, że to główny czynnik, na który zwracają uwagę. Ważne są także informacje o preferencjach podczas podróży np. nastawienie do rozmów czy muzyki (42%) oraz ilość opublikowanych wcześniej przejazdów (40%).

Preferowane towarzystwo – rozmowność i poczucie humoru

Pasażerowie BlaBlaCar preferują towarzystwo osób rozmownych, towarzyskich oraz z poczuciem humoru. Aż 67% respondentów wskazało, że lubi podróżować z gadatliwymi współpasażerami, a kolejne 67% ceni sobie poczucie humoru. Prawie połowa (49%) pasażerów przyznała, że lubi słuchać ciekawych historii i anegdot podczas podróży.

Wśród odpowiedzi na otwarte pytanie do pasażerów i kierowców pojawiły się liczne inspirujące i zabawne historie. Jeden z pasażerów opowiedział o kierowcy, który okazał się pasjonatem historii Dywizjonu 303 i przeprowadził towarzyszy podróży przez historyczny wykład, inny wspominał o podróży z kierowcą, który na co dzień zawodowo otwiera sejfy. Zdarzyły się także niezwykłe przypadki – jedna z pasażerek spotkała podczas podróży koleżankę z przedszkola po wielu latach braku kontaktu.

*Badanie BlaBlaCar zostało przeprowadzone w sierpniu 2024 r. na bazie użytkowników platformy. W ankiecie wzięło udział 815 kierowców, którzy oferują wspólne przejazdy poprzez BlaBlaCar oraz 675 pasażerów, którzy korzystają z platformy. Ankieta dla obu grup respondentów składała się z 4 pytań (jednokrotnego i wielokrotnego wyboru).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów Biuro prasowe
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy
2024-12-30 | 12:00

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Jazda rowerem w sezonie zimowym stawia przed rowerzystami nie lada wyzwania, zwłaszcza gdy korzystają z jednośladów ze wspomaganiem elektrycznym. Klasyczne baterie litowo-jonowe w takich

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Medycyna

Diagnostyka zaburzeń snu może być łatwiejsza. Inteligentna piżama monitoruje bruksizm i bezdech senny

Naukowcy z Uniwersytetu Cambridge opracowali inteligentną piżamę, której zadaniem jest monitorowanie w warunkach domowych wzorców oddechu podczas snu i wykrywanie jego zaburzeń takich jak bezdech senny, chrapanie czy bruksizm. Jest to możliwe dzięki znajdującym się w materiale zaawansowanym grafenowym czujnikom tensometrycznym. Urządzenie może stać się alternatywą dla często niekomfortowej dla pacjentów diagnostyki w warunkach szpitalnych lub z wykorzystaniem nieporęcznego sprzętu.

Gwiazdy

Julia Kamińska: Elektrośmieci to duży problem. Sama mam w piwnicy zepsutą pralkę i muszę zorganizować jej wywóz

Piotr Zelt, Julia Kamińska i Klaudia Zioberczyk zauważają, że mimo wielu akcji informacyjnych i edukacyjnych nadal nie wszyscy Polacy zdają sobie sprawę z tego, że elektrośmieci, które nie są w odpowiedni sposób zutylizowane, stanowią ogromne zagrożenie dla środowiska. I choć istnieją różne możliwości przekazania zużytych, nieużywanych lub uszkodzonych urządzeń elektrycznych i elektronicznych do punktów zbiórki czy firm zajmujących się recyklingiem, to nie brakuje osób, które lekceważą wszelkie wytyczne i idą na łatwiznę. Wyrzucają takie sprzęty do zwykłych śmietników albo wywożą na przykład do lasu.