Jarmark lokalnych produktów Żuławskie Smaki w CH Osowa

Katarzyna Bagińska
Publicon Sp. z.o.o.
Świdnicka
50-066 Wrocław
k.baginska|publicon.pl| |k.baginska|publicon.pl
693260235
www.publicon.pl
W najbliższy piątek i sobotę, 3 i 4 lipca, odbędzie się pierwszy po długiej przerwie jarmark lokalnych producentów Żuławskie Smaki w CH Osowa. Wystawcy z Żuław zaprezentują swoje wyroby w letniej, świeżej odsłonie.
Po kilku miesiącach przerwy do CH Osowa wracają lokalni producenci z Żuław wraz ze swoimi znakomitymi produktami. Od samego początku inicjatywa powstania marki miała na celu pokazanie, co na Żuławach jest najsmaczniejsze i czym mogą podzielić się lokalni wytwórcy – najlepiej tym, co sami od lat z wielkim sercem tworzą w swoich domostwach lub niewielkich manufakturach. Dlatego teraz, po przerwie, będzie można w pełni docenić wszystkie ich produkty.
Od samego początku stałym uczestnikiem jarmarku w CH Osowa jest Żuławska Zagroda ze swoimi kiszonkami, zwłaszcza ogórkami, które rosną na polach Żuław. Właścicielem przedsiębiorstwa jest Adam Spirewski, który zainicjował zebranie najlepszych producentów z okolicy, aby mogli podzielić się szerzej swoimi produktami i wciąż koordynuje cały projekt.
„Pod szyldem Żuławskich Smaków postanowiliśmy sprzedawać lokalne produkty. Pomysł przyjął się bardzo szybko i obecnie jest już sporo przedsiębiorstw, które chcą dzielić się swoimi wyrobami” – opowiada Adam Spirewski.
Oprócz kiszonek na jarmarku będzie można nie tylko zakupić, ale i skosztować np. aromatycznych żuławskich serów marki Sery Witka, tegorocznych miodów z Pasieki Gustawa czy wypieków i słodkości od Słodkiego Zakątka. Dla koneserów kuchni polskiej w ofercie jarmarku są też pierogi i gołąbki pani Halinki Uzdowskiej, które od zawsze cieszą się bardzo dużym uznaniem klientów. Wśród wystawców znajdą się także naturalne produkty od Tłoczni Olejowej, które polecane są zarówno jako dodatek kulinarny i działają prozdrowotnie dla organizmu.
„Produkty oznaczone etykietą Żuławskie Smaki to zbiór wyrobów wysokiej jakości z polskich wytwórni. Od wielu lat wspieramy okolicznych producentów, doceniając płody naszych pól i hodowli. Jarmark w naszym centrum cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem co niezmiernie nas cieszy – że mieszkańcy Trójmiasta doceniają swoje rodzime produkty” – komentuje dyrektor CH Osowa, Aleksandra Słowińska.
Wystawcy lipcowej edycji Żuławskie Smaków:
– Miody Gustawa – miody z Żuław
– Żuławska Zagroda – ogórki kiszone z własnego pola
– Pierogi Halinki – pierogi i kuchnia polska– Słodki Zakątek – słodkie wypieki i pieczywo
– Sery Witka – sery i twarogi własnej produkcji
– Tłocznia Olejowa

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.