Komunikaty PR

JOANNA SOKOŁOWSKA WYGRYWA VI KPA IM. JONASZA KOFTY. W ŁODZI

2024-04-15  |  09:00
Biuro prasowe

JOANNA SOKOŁOWSKA WYGRYWA VI KONKURS PIOSENKI AKTORSKIEJ IM. JONASZA KOFTY. W ŁODZI TRWA FESTIWAL OFF-PÓŁNOCNA

 

Szczerość wykonania i zdolność poruszenia słuchaczy przekonującą interpretacją zdecydowały o zwycięstwie Joanny Sokołowskiej w rozstrzygniętym dziś VI Konkursie Piosenki Aktorskiej im. Jonasza Kofty. Drugie miejsce zajęła Michalina Dworzaczek, trzecie – Miłosz Dutkiewicz. Nagrodę równościową przyznano Monice Łopuszyńskiej i Stanisławowi Łopuszyńskiemu. Nagroda specjalna Dyrektora Teatru Muzycznego w Łodzi trafiła do Katarzyny Hołyńskiej. Galowy występ laureatów i koncert „Konstelacje” Katarzyny Groniec zakończyły pierwszy weekend tegorocznej edycji Festiwalu
OFF-Północna w Łodzi.

W przesłuchaniach na żywo VI edycji Konkursu Piosenki Aktorskiej im. Jonasza Kofty zmierzyło się ośmioro wokalistów, duet i jeden zespół – wybranych spośród ponad stu zgłoszeń z całego kraju. Występy oceniało mistrzowskie jury w składzie: Wojciech Kościelniak, Katarzyna Groniec, Konrad Imiela, Piotr Kofta, Danuta Antoszewska, Eliza Gaust, Jakub Szydłowski oraz Krzysztof Wawrzyniak. Honorowym członkiem jury była Julia Szewczyk, laureatka poprzedniej edycji konkursu.

– Oczywiście braliśmy pod uwagę profesjonalizm wykonania, czyli te wszystkie czynniki, jak dykcja, umiejętności wokalne czy sam pomysł na piosenki. Ale najważniejsze było dla nas prawdziwe poruszenie. Szukaliśmy tych wykonań, które sprawiają, że słyszymy coś, czego jeszcze nie słyszeliśmy, że widzimy coś, czego nie widzieliśmy. Jeśli w środku, w odbiorcy, dzieje się coś szczególnego, ciepłego, miłego, to o to właśnie chodzi tak naprawdę w piosence aktorskiej – podkreśla Wojciech Kościelniak, przewodniczący jury konkursu. 

Jury zdecydowało, że nagroda główna – statuetka Jonaszka i 8 000 złotych trafią do Joanny Sokołowskiej – absolwentki Akademii Teatralnej w Warszawie, związanej gościnnie z teatrami w Łodzi, Opolu i Słupsku, laureatki nagrody aktorskiej za rolę w spektaklu „Zakonnice odchodzą po cichu” na Festiwalu Debiutantów Pierwszy Kontakt. Nagrodę główną wywalczyła wykonaniem piosenki Jonasza Kofty „Radość o poranku” z muzyką Juliusza Michala Loranca  oraz „Nie żałuję” (Agnieszka Osiecka, Cezary Reinert).

– Zawsze wychodzę z założenia, że w piosence aktorskiej najważniejszy jest przekaz. To, co czuję ja i co czuję, że może być dobre dla ludzi. A wtedy wokal gdzieś za mną podąża – mówi zwyciężczyni konkursu.

II miejsce i nagrodę w wysokości 3 000  złotych wyśpiewała Michalina Dworzaczek – studentka III roku Wydziału Aktorskiego PWSFTviT w Łodzi wykonaniem „Trzeba marzyć” (Jonasz Kofta, Janusz Strobel) oraz „Stojąc w kolejce” (Grzegorz Ciechowski, Republika).

Trzecie miejsce, z nagrodą w wysokości 2 000 złotych, zajął Miłosz Dutkiewicz – pochodzący z Gniezna student Akademii Sztuk Teatralnych we Wrocławiu. Uwagę jury przykuła jego interpretacja tekstów „To wszystko mafia” Jonasza Kofty i „Maratończyk” Włodzimierza Wysockiego w aranżacjach Marka Wincenciaka.  

Wręczono także nagrodę równościową, przyznawaną przez Pełnomocniczkę Prezydenta Miasta Łodzi ds. Równego Traktowania. Trafiła ona do Moniki Łopuszyńskiej i Stanisława Łopuszyńskiego. Sponsorem nagrody równościowej było OPG Property Professionals. Z kolei pulę nagród finansowych za zajęcie trzech pierwszych miejsc zasiliła Fundacja LodzArte.

Przyznano również pozaregulaminową nagrodę specjalną Dyrektora Teatru Muzycznego w Łodzi, która trafiła do Katarzyny Hołyńskiej za dojrzałość wykonawczą i siłę emocjonalnego przekazu występu.

Laureaci zaprezentowali się przed publicznością festiwalu OFF-Północna, w ramach którego organizowany jest konkurs. Gala Finałowa zwieńczona koncertem Katarzyny Groniec z utworami z płyty „Konstelacje” zakończyła pierwszy weekend tegorocznej edycji festiwalu.

Po dwudniowej przerwie OFF-Północna powróci w środę z propozycją dla młodzieży: spektaklem Fundacji Pomysłodalnia „Nie tylko Przemyk” w reżyserii Piotra Wyszomirskiego.

W czwartek, 18 kwietnia na scenie OFF-Północna zagości Teatr Muzyczny z Torunia ze spektaklem „Piękna Lucynda”, proponując teatralną zabawę wokół molierowskiej intrygi według Hemara.

Drugi weekend festiwalu otworzą Maciej Pawlak i Karina Komendera koncertem „Tides and Times” opartym na fragmentach uznanych amerykańskich musicali autorstwa Adama Guettela, Jasona Roberta Browna, Craiga Carnelii, Kait Kerrigan, Briana Lowdermilka czy Maury’ego Yestona.

W sobotę, Barbara Sanecka, Kamil Olczyk i Łukasz Walczak podzielą się z publicznością swoją fascynacją postacią amerykańskiego choreografa Boba Fosse'a i twórczością legendarnych artystów, takich jak Fred Astaire, Ginger Rogers, Cyd Charisse i Gene Kelly w programie „Miłość ci wszystko wypaczy. Musicalowa rewia absurdu”. Tego samego dnia w poemacie jazzowym „Bona Sforza d’Aragona” wystąpią Artur Żmijewski i Ewa Żmijewska. Wyjątkowość projektu polega na połączeniu dwóch gatunków scenicznych. Koncert, skomponowany przez jednego z najwybitniejszych polskich muzyków jazzowych – Kubę Stankiewicza, jest jednocześnie kameralną formą teatralną zbudowaną wokół tekstu Michała Zabłockiego – lekką, dowcipną, a zarazem wzruszającą opowieścią o jednej z najbardziej intrygujących postaci w naszej historii.

Wreszcie na finał – „Depesze” w  wykonaniu artystów Teatru Rampa na Targówku. Wystawiany, po raz pierwszy w festiwalowej odsłonie, spektakl poświęcony jest muzyce kultowego zespołu Depeche Mode. Publiczność usłyszy zupełnie nowe interpretacje ich utworów w aranżacji Marty Zalewskiej, a w wykonaniu m.in. Marcina Januszkiewicza.

Bilety na Festiwal OFF-Północna można kupować w kasie Teatru Muzycznego w Łodzi oraz online, w serwisie sprzedażowym teatru: www.bilety.teatr-muzyczny.lodz.pl. Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć na stronie internetowej festiwalu – offpolnocna.com.

Organizatorem OFF-Północna jest Teatr Muzyczny w Łodzi, a festiwal współfinansowany jest ze środków Miasta Łodzi.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Teatr URODZINOWE BUSZOWANIE ZA KULISAMI PINOKIA Biuro prasowe
2024-07-22 | 10:00

URODZINOWE BUSZOWANIE ZA KULISAMI PINOKIA

  URODZINOWE BUSZOWANIE ZA KULISAMI PINOKIA Jakie cuda skrywają pracownie artystyczne? Co kryje się za kulisami dwóch scen? Czym jest Pokój Spokój? Odpowiedzi na
Teatr S·PLOT – NOWY FESTIWAL TEATRU PINOKIO W ŁODZI
2024-07-11 | 01:00

S·PLOT – NOWY FESTIWAL TEATRU PINOKIO W ŁODZI

Jaki powinien być festiwal teatralny adresowany do młodego widza? Co zrobić, żeby wpisał się w kalendarz istotnych europejskich wydarzeń? Na te pytania odpowie S·PLOT Międzynarodowy
Teatr Night Fever Dinner Show w Manuarte
2024-06-27 | 11:00

Night Fever Dinner Show w Manuarte

Restauracja Manuarte w Manufakturze zaprasza w niesamowitą podróż przez świat tańca, smaku i najlepszej zabawy. W odmienionej przestrzeni klubowej na piętrze zabytkowego budynku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.