Jonaszek wzywa! Zostało 10 dni na zgłoszenie do KPA im. Jonasza Kofty
Jonaszek wzywa! Zostało 10 dni na zgłoszenie do Konkursu Piosenki Aktorskiej im. Jonasza Kofty
W tym konkursie chodzi o prawdę, która wybrzmiewa dzięki talentowi i wrażliwości młodych artystów. Już po raz szósty aktorzy i wokaliści z całej Polski zmierzą się w Konkursie Piosenki Aktorskiej im. Jonasza Kofty, organizowanym przez Teatr Muzyczny w Łodzi w ramach festiwalu OFF-Północna. Na zwycięzcę czeka statuetka Jonaszka i 8000 złotych. Zgłoszenia można nadsyłać już tylko do 17 marca.
Z roku na rok każda kolejna edycja konkursu przyciąga coraz większe grono aktorów i wokalistów, którzy pragną zaprezentować swoje umiejętności przed doświadczonym jury i podzielić się pasją do piosenki aktorskiej. Organizatorzy czekają na zgłoszenia artystów w wieku od 20 do 40 lat.
– Jestem bardzo ciekawa uczestników konkursu. Mam nadzieję, że przyjadą młodzi, utalentowani, wspaniali ludzie, którzy dostarczą nam wielu wzruszeń – mówi Katarzyna Groniec, piosenkarka i aktorka i członkini jury tegorocznej edycji.
Nabór zgłoszeń trwa do 17 marca. Osoby chętne do wzięcia udziału w Konkursie proszone są o przesłanie formularza zgłoszeniowego i nagrań wideo dwóch piosenek: jednej autorstwa Jonasza Kofty – patrona konkursu – i drugiej dowolnej, która mieści się w szeroko rozumianym spektrum piosenki aktorskiej. Piosenki muszą być wykonane w języku polskim, dopuszczalne są również tłumaczenia utworów zagranicznych. Jury doceni także wykonania własnych utworów, które spełniają warunki zawarte w regulaminie. W kolejnym etapie konkursu dziesiątka wykonawców wybrana na podstawie nadesłanych zgłoszeń wystąpi przed jury w składzie: Wojciech Kościelniak – uznany reżyser spektakli muzycznych; Katarzyna Groniec – piosenkarka i aktorka, członkini Akademii Fonograficznej ZPAV; Konrad Imiela – aktor i reżyser; Piotr Kofta – pisarz; Danuta Antoszewska – instrumentalistka współpracująca z mistrzami wokalistyki, reprezentującymi różne gatunki muzyczne, wykładowca Szkoły Filmowej w Łodzi; Eliza Gaust – Pełnomocniczka Prezydenta Miasta Łodzi ds. Równego Traktowania; Jakub Szydłowski – aktor musicalowy, reżyser, dyrektor artystyczny Teatru Muzycznego w Łodzi oraz Krzysztof Wawrzyniak – pomysłodawca i koordynator Festiwalu OFF-Północna. Honorowym członkiem jury będzie Julia Szewczyk, laureatka poprzedniej edycji konkursu.
Konkursowe przesłuchania odbędą się 14 kwietnia i będą otwarte dla publiczności, a laureaci wystąpią w czasie gali przed koncertem „Konstelacje” Katarzyny Groniec.
Oprócz uznania jury i festiwalowej publiczności laureaci mogą zdobyć także nagrody pieniężne: zwycięzca otrzyma 8 000 złotych, zdobywcy drugiego i trzeciego miejsca odpowiednio 3 000 i 2 000 złotych. Zwiększenie puli nagród było możliwe dzięki wsparciu łódzkich przedsiębiorców, zrzeszonych w Fundacji LodzArte.
Szczegółowe informacje, regulamin konkursu, a także program festiwalu można znaleźć na stronie www.offpolnocna.com.

W Dzień Dziecka wyruszcie razem do krainy Calineczki

ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI

SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.