Jubileuszowy Lexus RX dla poszukiwaczy przygód
Lexus prezentuje limitowaną wersję modelu RX – Experience Edition. Przeznaczone na kanadyjski rynek auto otrzymało wyjątkowy lakier oraz bogate wyposażenie, którego szczególnym elementem jest wideorejestrator. Specjalny SUV powstał z okazji 30 lat obecności Lexusa w Kanadzie i właśnie tam jest produkowany.
Zielony i bogato wyposażony
Lexus RX Experience Edition wyróżnia się przede wszystkim specjalnym zielonym lakierem Nori Green, znanym chociażby ze sportowego coupé LC. Nadwozie SUV-a osadzono na 20-calowych kołach. W środku auto jest wykończone białą, skórzaną tapicerką, która pokrywa siedzenia, podłokietnik oraz boczki drzwi. Experience Edition to też bogate wyposażenie. Specjalny Lexus w standardzie otrzymuje wyświetlacz HUD, multimedia z Apple CarPlay i Android Auto, 15-głośnikowy system audio Mark Levinson czy szeroki pakiet układów bezpieczeństwa czynnego z systemem ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z funkcją hamowania.
SUV do nagrywania przygód
Wyjątkowym elementem na liście standardowego wyposażenia Lexusa RX Experience Edition jest wideorejestrator Lexus Genuine DashCam. Kamera przydaje się nie tylko w przypadku stłuczki, ale pozwala również na rejestrowanie wartych zapamiętania przygód. Z myślą o nich kanadyjski oddział Lexusa dorzuca do auta też roczną przepustkę Parks Canada Discovery Pass dla całej rodziny, która pozwala na zwiedzanie parków narodowych i obiektów historycznych na terenie całego kraju.
Dwa napędy do wyboru
Lexus RX Experience Edition jest dostępny na kanadyjskim rynku w dwóch wersjach – 350 z silnikiem V6 3.5 oraz hybrydowym wariancie 450h, wyposażonym w taki sam motor. W obu przypadkach napęd jest przekazywany na obie osie. Cena modelu RX 350 Experience Edition startuje od 69 850 dolarów kanadyjskich (ok. 210 tys. zł), a wersja RX 450h kosztuje od 72 600 (niespełna 220 tys. zł). Samochód jest produkowany w fabryce Toyota Motor Manufacturing Canada w prowincji Ontario.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.