Już dziś rusza kolejna edycja Wielkanocnej Zbiórki Żywności
MADE IN PR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
bartosz.rzepa@madeinpr.pl
663272666
https://madeinpr.pl/
Dziś rozpoczyna się kolejna edycja Wielkanocnej Zbiórki Żywności. Stacjonarna zbiórka odbędzie się w dniach 24-25 marca w blisko 1 500 sklepach lokalnych i największych sieciach handlowych w ponad 300 miejscowościach w Polsce przy wsparciu ponad 5 000 wolontariuszy. Udział w akcji możliwy jest również za pośrednictwem strony internetowej https://zbiorkazywnosci.pl/.
Banki Żywności poza aktywną działalnością polegającą na ratowaniu żywności i przekazywaniu jej osobom potrzebującym, regularnie organizują coroczne zbiórki świąteczne. Akcje przeprowadzane są, aby nieść pomoc najbardziej potrzebującym. Do specjalnych koszy, rozstawionych w sklepach w całej Polsce, można przekazywać produkty o długim terminie przydatności – mąka, makaron, ryż, kasza, konserwy, przetwory, słodycze. Pełna lista sklepów biorących udział w edycji Wielkanocnej znajduje się na stronie https://zbiorkazywnosci.pl/zbiorka-w-sklepach.
Poza możliwością stacjonarnego wsparcia Zbiórki, udział możliwy jest również poprzez przekazanie darowizny na rzecz wybranego, lokalnego Banku Żywności, na oficjalnej stronie https://zbiorkazywnosci.pl/. Zebrane pieniądze zostaną następnie przeznaczone na zakup najpotrzebniejszych produktów dla osób w trudnej sytuacji.
Każdy może pomóc
Trudna sytuacja gospodarcza przyczynia się do pogorszenia poziomu życia wielu osób. Szczególnie jest ona dotkliwa dla Polaków żyjących w skrajnym ubóstwie, których jest w naszym kraju aż 1,6 miliona.
- Przekazanie nawet pojedynczego produktu ma znaczenie. Działając razem, możemy osiągnąć naprawdę bardzo dużo. W zeszłym roku udało nam się zebrać aż 110 000 kilogramów żywności. Dlatego robiąc świąteczne zakupy, pamiętajmy też o innych. Każdy drobny gest ma swoją wagę. – mówi Beata Ciepła, Prezes Federacji Polskich Banków Żywności.
Dzięki zaangażowaniu sieci handlowych, lokalnych sklepów i tysięcy wolontariuszy w całym kraju, doroczne akcje Banków Żywności skutecznie poprawiają jakość życia najuboższych.
*******
O Federacji Polskich Banków Żywności
Federacja Polskich Banków Żywności to organizacja pożytku publicznego zrzeszająca 32 Banki Żywności w całej Polsce. Każdy z nich codziennie odbiera ze sklepów i od producentów niesprzedane, dobre jakościowo produkty, które następnie trafiają do organizacji pomocowych, np. jadłodajni, świetlic środowiskowych, hospicjów, domów dziecka czy ośrodków wsparcia dla samotnych matek. Banki prowadzą także Program Operacyjny Pomoc Żywnościowa, współfinansowany ze środków UE. Tylko w 2021 r. do osób potrzebujących udało się przekazać 58 tysięcy ton artykułów spożywczych. Federacja Polskich Banków Żywności zajmuje się również edukacją i działaniami mającymi na celu wzrost społecznej świadomości nt. konsekwencji marnowania żywności i sposobów zapobiegania temu zjawisku.

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.