Komunikaty PR

Kampania Poland Soul Travel promuje Polskę slow w Austrii i Szwajcarii

2022-09-14  |  08:00
Biuro prasowe

Kampania Poland Soul Travel pokazuje Austriakom i Szwajcarom możliwości odpoczynku w Polsce i zabiera ich w podróż po pięciu malowniczych regionach w stylu slow. Urokliwe pensjonaty, miasteczka uzdrowiskowe, zapierająca dech w piersiach natura - to tylko niektóre elementy kampanii Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu.

 

Beskid Niski, Sudety, Podlasie, Górny Śląsk i Kaszuby - właśnie te regiony promuje w Austrii i Szwajcarii kampania Poland Soul Travel. Projekt tworzy nowy obraz naszego kraju w duchu slow, podkreślając jego gościnność, przyrodę, wyjątkowe zabytki, wyśmienite jedzenie, a także przypominając, że Polska to po prostu bezpieczne miejsce na urlop. Zachęca również odbiorców z krajów alpejskich do aktywnego wypoczynku w Polsce, prezentując rekomendacje dla miłośników kolarstwa, kajakarstwa, windsurfingu, kitesurfingu czy jazdy konnej.

 

W realizacji kampanii pomogli pełni pasji właściciele gospodarstw agroturystycznych i lokalnych pensjonatów, którzy zostali przewodnikami po wybranych regionach, jak nikt inny znając ich tradycje, historię oraz kulturę. Wszystkie miejsca i atrakcje przedstawione zostały zgodnie z ideą turystyki slow. - Zmęczenie życiem na pełnych obrotach sprawia, że ludzie chcą odpocząć w miejscach cichych, spokojnych, pośród natury. Kampania Poland Soul Travel ma pokazać, że Polska jest miejscem, w którym można się zresetować, a przy tym - podziwiać piękno tutejszych regionów. Bo w Polsce też jest pięknie! - mówi dyrektor Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu, Marcin Płachno.

 

Realizowany projekt jest szczególnie ważny dla właścicieli niewielkich ośrodków wypoczynkowych, które ze względu na pandemię, kryzys ekonomiczny oraz sytuację w Ukrainie ucierpiały najbardziej. - Taki projekt był bardzo potrzebny, zważywszy na obecną sytuację. Należy jak najszybciej „odczarować” turystykę we wschodniej Polsce pod kątem bezpieczeństwa. Stykamy się z odmowami przyjazdu ze strony gości zagranicznych, którzy boją się wojny w Ukrainie i sytuacji z uchodźcami przy granicy z Białorusią. A u nas miło i spokojnie, zapraszamy - tłumaczy Agnieszka Piotrowska, właścicielka Zagrody Kuwasy na Podlasiu, jednego z miejsc wyróżnionych w ramach kampanii.

 

Podróż szlakami slow turystyki w kampanii Poland Soul Travel rozpoczyna się od łagodnych wzniesień Beskidu Niskiego, z jego naturalnymi lasami bukowymi, unikatową architekturą drewnianych cerkwi i dziedzictwem kultury Łemków oraz obezwładniającym… świętym spokojem. Po drodze w te strony na podróżnych czekają potężne sztolnie kopalni soli w Wieliczce i malownicza, malowana wieś Zalipie. Przybliżone są też zimowe atrakcje regionu, takie jak rozbudowana sieć narciarskich tras biegowych w rejonie Magury Małastowskiej. Nie obyło się też bez krótkiej wizyty w Krakowie - “wiecznym mieście” Polski.

 

Pozostając na południu, kampania zachęca do odkrywania niezwykłych szlaków w Górach Izerskich i Sudetach. To nie tylko destynacja dla wielbicieli wędrówek wśród natury, ale również miłośników historii, pragnących zwiedzić wyjątkową w skali europejskiej krainę zamków i pałaców, m.in. Zamku Czocha czy w Wojanowie czy doświadczyć surowego piękna sudeckiej przyrody na szlakach Gór Izerskich czy Karkonoszy. Uzupełnieniem dla pobytu w regionie są wybrane atrakcje Wrocławia - stolicy Dolnego Śląska.

 

Odbiorcom z Austrii i Szwajcarii przybliżone zostały też unikalne przyrodnicze i kulturowe walory Podlasia i Suwalszczyzny - krainy niezliczonych parków krajobrazowych i rezerwatów przyrody, w której znajduje się m.in. Biebrzański Park Narodowy. W malowniczych Wodziłkach na Suwalszczyźnie obcokrajowcy mogą zobaczyć historyczną molennę starowierców, a w podlaskich Kruszynianach - unikatowy meczet tatarski. W poznawaniu tego przepięknego zakątka Polski pomagają propozycje tras rowerowych, w tym fragmentów szlaku Green Velo i pomysły na spływy kajakowe. Po drodze na Podlasie odbiorcom kampanii rekomendowany jest krótki pobyt w pełnej nieoczywistych atrakcji, niezwykłych kontrastów i młodej energii Warszawie.

 

Kampania Poland Soul Travel odczarowuje również skojarzenia Górnego Śląska z przemysłem i prezentuje ten region jako atrakcyjny dla turystów. Zachęca do odbycia lekcji historii w Muzeum Śląskim, odwiedzenia kopalni srebra w Górach Tarnowskich, wizyty w malowniczym Cieszynie czy odwiedzenia Wisły - miasta rodzinnego Adama Małysza.

 

Kaszuby przedstawione zostały w kampanii jako idealny region do uprawiania sportów wodnych. Poland Soul Travel koncentruje uwagę odbiorców na malowniczym krajobrazie polodowcowym Szwajcarii Kaszubskiej oraz najbardziej niezwykłych atrakcjach regionu Pomorza, takich jak Słowiński Park Narodowy czy zamek w Malborku. Zwiedzanie odmiennych od siebie, ale uzupełniających się ośrodków Trójmiasta wieńczy sugestia odwiedzin popularnego Open’er Festival w Gdyni. Na obszarze Kaszub Austriacy i Szwajcarzy zwiedzą także Kaszubski Park Etnograficzny czy kamienne kręgi w Węsiorach.

 

Za realizację kampanii odpowiada Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej z siedzibą w Wiedniu pod przewodnictwem dyrektora Marcina Płachno. Współautorem koncepcji i jej kuratorem jest Krzysztof Żwirski, koordynacją projektu zajęła się Agnieszka Kiewicz. Za media społecznościowe i działania Public Relations odpowiada agencja Olive Media, a za kampanię digitalową agencja Orange Juice.

 

Pozytywny odbiór kampanii sprawił, że pomysłodawcy projektu zdecydowali się na jego kontynuację. W 2023 roku “Poland Soul Travel” zaprezentuje mieszkańcom Austrii i Szwajcarii kolejne magiczne miejsca Polski - kraju z duszą.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Podróże Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Podróże Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Dorota Szelągowska: Tęsknię za Darkiem „Stolarzem” przed kamerą. Ale mamy ze sobą kontakt i będziemy razem robić jakieś rzeczy youtube’owe

Prezenterka zaznacza, że wraz z ostatnim klapsem na planie zdjęciowym programu, który wcześniej realizowała z Darkiem „Stolarzem”, nie zakończyła się ich znajomość. Nadal utrzymują ze sobą kontakt i planują kolejne wspólne przedsięwzięcia. Dorota Szelągowska uważa, że każdy powinien maksymalnie wykorzystywać swój potencjał, dlatego nie można siedzieć bezczynnie, tylko trzeba podejmować nowe wyzwania, korzystać z dostępnych propozycji i szans. Teraz co prawda obydwoje pracują dla konkurencyjnych stacji, ale nie rywalizują ze sobą, tylko nadal się wspierają.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Robotyka i SI

Za 90 proc. wypadków drogowych odpowiada człowiek. Rozwój autonomicznych pojazdów może to ryzyko ograniczyć

Z analiz Polskiego Obserwatorium Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ITS wynika, że w ok. 90 proc. wypadków drogowych decydującą rolę odgrywa czynnik ludzki. Dzięki inteligentnym pojazdom liczba wypadków może się zmniejszyć o ok. 30 proc. Stopniowe udoskonalanie czujników i algorytmów ma kluczowe znaczenia dla poprawy bezpieczeństwa na drogach. Obecnie samochody osiągają drugi i trzeci​ poziom autonomii w sześciostopniowej skali SAE.