Kampania Poland Soul Travel promuje Polskę slow w Austrii i Szwajcarii
Kampania Poland Soul Travel pokazuje Austriakom i Szwajcarom możliwości odpoczynku w Polsce i zabiera ich w podróż po pięciu malowniczych regionach w stylu slow. Urokliwe pensjonaty, miasteczka uzdrowiskowe, zapierająca dech w piersiach natura - to tylko niektóre elementy kampanii Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu.
Beskid Niski, Sudety, Podlasie, Górny Śląsk i Kaszuby - właśnie te regiony promuje w Austrii i Szwajcarii kampania Poland Soul Travel. Projekt tworzy nowy obraz naszego kraju w duchu slow, podkreślając jego gościnność, przyrodę, wyjątkowe zabytki, wyśmienite jedzenie, a także przypominając, że Polska to po prostu bezpieczne miejsce na urlop. Zachęca również odbiorców z krajów alpejskich do aktywnego wypoczynku w Polsce, prezentując rekomendacje dla miłośników kolarstwa, kajakarstwa, windsurfingu, kitesurfingu czy jazdy konnej.
W realizacji kampanii pomogli pełni pasji właściciele gospodarstw agroturystycznych i lokalnych pensjonatów, którzy zostali przewodnikami po wybranych regionach, jak nikt inny znając ich tradycje, historię oraz kulturę. Wszystkie miejsca i atrakcje przedstawione zostały zgodnie z ideą turystyki slow. - Zmęczenie życiem na pełnych obrotach sprawia, że ludzie chcą odpocząć w miejscach cichych, spokojnych, pośród natury. Kampania Poland Soul Travel ma pokazać, że Polska jest miejscem, w którym można się zresetować, a przy tym - podziwiać piękno tutejszych regionów. Bo w Polsce też jest pięknie! - mówi dyrektor Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu, Marcin Płachno.
Realizowany projekt jest szczególnie ważny dla właścicieli niewielkich ośrodków wypoczynkowych, które ze względu na pandemię, kryzys ekonomiczny oraz sytuację w Ukrainie ucierpiały najbardziej. - Taki projekt był bardzo potrzebny, zważywszy na obecną sytuację. Należy jak najszybciej „odczarować” turystykę we wschodniej Polsce pod kątem bezpieczeństwa. Stykamy się z odmowami przyjazdu ze strony gości zagranicznych, którzy boją się wojny w Ukrainie i sytuacji z uchodźcami przy granicy z Białorusią. A u nas miło i spokojnie, zapraszamy - tłumaczy Agnieszka Piotrowska, właścicielka Zagrody Kuwasy na Podlasiu, jednego z miejsc wyróżnionych w ramach kampanii.
Podróż szlakami slow turystyki w kampanii Poland Soul Travel rozpoczyna się od łagodnych wzniesień Beskidu Niskiego, z jego naturalnymi lasami bukowymi, unikatową architekturą drewnianych cerkwi i dziedzictwem kultury Łemków oraz obezwładniającym… świętym spokojem. Po drodze w te strony na podróżnych czekają potężne sztolnie kopalni soli w Wieliczce i malownicza, malowana wieś Zalipie. Przybliżone są też zimowe atrakcje regionu, takie jak rozbudowana sieć narciarskich tras biegowych w rejonie Magury Małastowskiej. Nie obyło się też bez krótkiej wizyty w Krakowie - “wiecznym mieście” Polski.
Pozostając na południu, kampania zachęca do odkrywania niezwykłych szlaków w Górach Izerskich i Sudetach. To nie tylko destynacja dla wielbicieli wędrówek wśród natury, ale również miłośników historii, pragnących zwiedzić wyjątkową w skali europejskiej krainę zamków i pałaców, m.in. Zamku Czocha czy w Wojanowie czy doświadczyć surowego piękna sudeckiej przyrody na szlakach Gór Izerskich czy Karkonoszy. Uzupełnieniem dla pobytu w regionie są wybrane atrakcje Wrocławia - stolicy Dolnego Śląska.
Odbiorcom z Austrii i Szwajcarii przybliżone zostały też unikalne przyrodnicze i kulturowe walory Podlasia i Suwalszczyzny - krainy niezliczonych parków krajobrazowych i rezerwatów przyrody, w której znajduje się m.in. Biebrzański Park Narodowy. W malowniczych Wodziłkach na Suwalszczyźnie obcokrajowcy mogą zobaczyć historyczną molennę starowierców, a w podlaskich Kruszynianach - unikatowy meczet tatarski. W poznawaniu tego przepięknego zakątka Polski pomagają propozycje tras rowerowych, w tym fragmentów szlaku Green Velo i pomysły na spływy kajakowe. Po drodze na Podlasie odbiorcom kampanii rekomendowany jest krótki pobyt w pełnej nieoczywistych atrakcji, niezwykłych kontrastów i młodej energii Warszawie.
Kampania Poland Soul Travel odczarowuje również skojarzenia Górnego Śląska z przemysłem i prezentuje ten region jako atrakcyjny dla turystów. Zachęca do odbycia lekcji historii w Muzeum Śląskim, odwiedzenia kopalni srebra w Górach Tarnowskich, wizyty w malowniczym Cieszynie czy odwiedzenia Wisły - miasta rodzinnego Adama Małysza.
Kaszuby przedstawione zostały w kampanii jako idealny region do uprawiania sportów wodnych. Poland Soul Travel koncentruje uwagę odbiorców na malowniczym krajobrazie polodowcowym Szwajcarii Kaszubskiej oraz najbardziej niezwykłych atrakcjach regionu Pomorza, takich jak Słowiński Park Narodowy czy zamek w Malborku. Zwiedzanie odmiennych od siebie, ale uzupełniających się ośrodków Trójmiasta wieńczy sugestia odwiedzin popularnego Open’er Festival w Gdyni. Na obszarze Kaszub Austriacy i Szwajcarzy zwiedzą także Kaszubski Park Etnograficzny czy kamienne kręgi w Węsiorach.
Za realizację kampanii odpowiada Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej z siedzibą w Wiedniu pod przewodnictwem dyrektora Marcina Płachno. Współautorem koncepcji i jej kuratorem jest Krzysztof Żwirski, koordynacją projektu zajęła się Agnieszka Kiewicz. Za media społecznościowe i działania Public Relations odpowiada agencja Olive Media, a za kampanię digitalową agencja Orange Juice.
Pozytywny odbiór kampanii sprawił, że pomysłodawcy projektu zdecydowali się na jego kontynuację. W 2023 roku “Poland Soul Travel” zaprezentuje mieszkańcom Austrii i Szwajcarii kolejne magiczne miejsca Polski - kraju z duszą.
Nowy najemca w Magnolia Park. Jego oferta spodoba się aktywnym klientom
Spokojny wypoczynek w najpiękniejszych miastach sieci Cittaslow w Türkiye
Inteligentna turystyka, czyli jak nowe technologie zmieniają podróże
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nie żyje Bogumiła Wander
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Media
Agnieszka Hyży i Maciej Rock: W tym roku nie wyjeżdżamy na wakacje, od świtu do nocy ciężko pracujemy. Chcemy, żeby poranki „Halo tu Polsat” były najlepsze na rynku
Już tylko chwile dzielą nas od startu nowego porannego formatu „Halo tu Polsat”. Przygotowania idą pełną parą, a prowadzący program wakacje spędzają w studiu. Agnieszka Hyży i Maciej Rock w tym roku nie mogą sobie pozwolić na dłuższy urlop, bo muszą być do dyspozycji producentów, tym bardziej że jednocześnie trwają nagrania do kolejnej edycji „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, gdzie również będą gospodarzami.
Media
Tomasz Jacyków: Bardzo modny tego lata jest nurt bieliźniany. Hitem są spodenki udające męskie bokserki
Zdaniem Tomasza Jacykowa w letnich stylizacjach możemy sobie pozwolić na więcej, ale trzeba pamiętać, że szorty, koszulki bez ramiączek, mocno wycięte topy i zwiewne spódniczki zamiast podkreślać atuty sylwetki, mogą tylko uwypuklić jej mankamenty i niedoskonałości. W konsekwencji źle dobrane wakacyjne zestawienia zamiast zachwycać, budzą niesmak. Poza tym coś, co idealnie pasuje na plażę, niekoniecznie musi dobrze wyglądać na ulicy. Stylista z uwagą śledzi bieżące trendy i jak przyznaje, bardzo podoba mu się chociażby eksponowanie bielizny i czynienie jej ważnym elementem codziennych stylizacji.
Prawo
Ostatni moment na przyjęcie standardów ochrony małoletnich w placówkach pracujących z dziećmi. Przepisy mają pomóc walczyć ze zjawiskiem przemocy wobec najmłodszych
15 sierpnia mija termin wprowadzenia standardów ochrony małoletnich (SOM) we wszystkich instytucjach pracujących z dziećmi. Poza oczywistymi placówkami, takimi jak szkoły, przedszkola czy kluby sportowe, obowiązek ten dotyczy także np. hoteli czy szpitali. Wdrożenie przez te instytucje odpowiednich procedur zapobiegawczych i interwencyjnych ma doprowadzić docelowo do zmniejszenia skali przemocy i nadużyć wobec najmłodszych. – Standardy ochrony małoletnich przez to, że są obowiązkowe i dotyczą tak wielu organizacji i instytucji, będą prawdziwą zmianą społeczną, o ile świadomie podejdziemy do ich przygotowania i wdrażania – podkreśla Agata Sotomska z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.