82% pracodawców wymaga znajomości języka obcego podczas rekrutacji
24/7Communication
ul. Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
izabella.rzymowska|247.com.pl| |izabella.rzymowska|247.com.pl
+48 530 228 895
www.247.com.pl
Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez popularną aplikację do nauki języków Babbel, znajomość języka obcego to jeden z najważniejszych wymogów stawianych przed kandydatami ubiegającymi się o nową pracę. Już teraz angielski stanowi podstawę komunikacji w wielu firmach, dlatego coraz częściej możemy napotkać ogłoszenia o pracę właśnie w tym języku.
Trwająca od marca pandemia sprawiła, że zmieniliśmy wiele z naszych przyzwyczajeń. Część codziennych obowiązków, chociażby zakupy, przerzuciliśmy do Internetu. Jak się jednak okazuje, poszukiwanie pracy i rekrutacja, to procesy, które wskutek pandemii także niemal w całości przeniosły się do sieci. Od marca popularny portal LinkedIn zanotował znacznie wyższy ruch na stronie. Pojawiło się więcej ogłoszeń firm poszukujących nowych pracowników, a sami użytkownicy stali się bardziej aktywni - trzy razy częściej poszukiwali informacji o nowej pracy stacjonarnej lub zdalnej. Aż 81% Polaków zadeklarowało, że obecnie szuka pracy właśnie na LinkedIn[1]. Sprawdziliśmy, jakie umiejętności językowe są wymagane w przypadku indywidualnych ofert pracy na LinkedIn.
Wymóg języka obcego to obecnie standard
Badania przeprowadzone we wrześniu tego roku na zlecenie firmy Babbel* jasno wskazują, że język obcy w aktualnych ofertach pracy na portalu LinkedIn to podstawa. Analizie poddano oferty z 3 różnych sektorów: IT, marketingu oraz branży finansowej. Aż 82% z nich wymagało znajomości języka obcego, w 96% przypadkach był to język angielski. Co więcej, co trzecie ogłoszenie zostało napisane właśnie w tym języku, najwięcej było ich w sektorze marketingu i IT. W nielicznych przypadkach pracodawcy poszukiwali również osób ze znajomością zarówno języka angielskiego, jak i niemieckiego (2%) bądź samego niemieckiego lub rosyjskiego (1%).
Co ciekawe, pomimo zróżnicowania badanych sektorów, procent ofert pracy, wymagających języka obcego, jest praktycznie identyczny. Zarówno w branży marketingowej, jak i finansowej wyniósł 83%, a w branży IT 82%. Poziom znajomości języka opisywany jest różnie. Niektórzy posługują się opisowymi terminami „wystarczający, żeby czytać dokumentację”, „trzeba móc się komunikować”, inni podają nazwę poziomu (np. B1 /intermediate/średniozaawansowany).
- Spoglądając na te wyniki, nie ulega wątpliwości, że język obcy to podstawa w znalezieniu wymarzonej pracy. Coraz więcej firm wymaga od swoich pracowników komunikowania się w języku obcym nie tylko z klientami, lecz także współpracownikami i kontrahentami z całego świata. Weryfikacja znajomości języka podczas rozmów kwalifikacyjnych to standard, o którym wszyscy kandydaci doskonale wiedzą - mówi Renita Käsper, Team Lead Talent Acquisition, Babbel.
Poszerzaj swoje kompetencje, nie wychodząc z domu
Bez względu na branżę, stanowisko czy nasze wykształcenie - angielski biznesowy to podstawa. Na szczęście współczesna technologia pozwala nam na naukę języków w każdym momencie dnia i w każdym miejscu, sami możemy też wyznaczyć sobie zasady nauki. To niezwykle cenne, szczególnie w obecnej sytuacji. Nowoczesna aplikacja do nauki języków Babbel oferuje kursy językowe aż w 14 językach, w tym również kurs biznesowego angielskiego. Możemy uczyć się zarówno poprzez aplikację na telefon (Android, iOS), jak i korzystając ze strony internetowej www.babbel.com. Brak czasu nie będzie odtąd żadną wymówką, jedna lekcja trwa jedynie 15 minut, czyli krócej niż jeden odcinek naszego ulubionego serialu. Kurs biznesowego angielskiego, opracowany przez zespół dydaktyków i ekspertów językowych z całego świata, to przede wszystkim praktyczne i przydatne słownictwo. W aplikacji Babbel znajdziesz dialogi z życia wzięte, które można szybko przyswoić i wykorzystać w praktyce. Aplikacja posiada dodatkowo funkcję rozpoznawania mowy, dzięki której szlifujemy nasz język, akcent oraz szybkość formułowania pełnych wypowiedzi.
Rozszerzając swoje językowe umiejętności, dodajemy wartości do swojego CV, podnosimy kompetencje, a co za tym idzie nasza perspektywa możliwości zawodowych zdecydowanie się powiększa. Warto dać sobie szansę na sukces!
* Badanie przeprowadzone przez 247Communication na zlecenie firmy Babbel, analizie zostało poddanych 200 najbardziej aktualnych ofert pracy na polskiej wersji platformy LinkedIn (stan na dzień: 22.09.2010).
Więcej informacji na: www.babbel.com.
[1] https://hrk.pl/pl/baza-wiedzy/artykuly-eksperckie/nowy-profil-uzytkownikow-linkedin

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.