82% pracodawców wymaga znajomości języka obcego podczas rekrutacji
24/7Communication
ul. Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
izabella.rzymowska|247.com.pl| |izabella.rzymowska|247.com.pl
+48 530 228 895
www.247.com.pl
Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez popularną aplikację do nauki języków Babbel, znajomość języka obcego to jeden z najważniejszych wymogów stawianych przed kandydatami ubiegającymi się o nową pracę. Już teraz angielski stanowi podstawę komunikacji w wielu firmach, dlatego coraz częściej możemy napotkać ogłoszenia o pracę właśnie w tym języku.
Trwająca od marca pandemia sprawiła, że zmieniliśmy wiele z naszych przyzwyczajeń. Część codziennych obowiązków, chociażby zakupy, przerzuciliśmy do Internetu. Jak się jednak okazuje, poszukiwanie pracy i rekrutacja, to procesy, które wskutek pandemii także niemal w całości przeniosły się do sieci. Od marca popularny portal LinkedIn zanotował znacznie wyższy ruch na stronie. Pojawiło się więcej ogłoszeń firm poszukujących nowych pracowników, a sami użytkownicy stali się bardziej aktywni - trzy razy częściej poszukiwali informacji o nowej pracy stacjonarnej lub zdalnej. Aż 81% Polaków zadeklarowało, że obecnie szuka pracy właśnie na LinkedIn[1]. Sprawdziliśmy, jakie umiejętności językowe są wymagane w przypadku indywidualnych ofert pracy na LinkedIn.
Wymóg języka obcego to obecnie standard
Badania przeprowadzone we wrześniu tego roku na zlecenie firmy Babbel* jasno wskazują, że język obcy w aktualnych ofertach pracy na portalu LinkedIn to podstawa. Analizie poddano oferty z 3 różnych sektorów: IT, marketingu oraz branży finansowej. Aż 82% z nich wymagało znajomości języka obcego, w 96% przypadkach był to język angielski. Co więcej, co trzecie ogłoszenie zostało napisane właśnie w tym języku, najwięcej było ich w sektorze marketingu i IT. W nielicznych przypadkach pracodawcy poszukiwali również osób ze znajomością zarówno języka angielskiego, jak i niemieckiego (2%) bądź samego niemieckiego lub rosyjskiego (1%).
Co ciekawe, pomimo zróżnicowania badanych sektorów, procent ofert pracy, wymagających języka obcego, jest praktycznie identyczny. Zarówno w branży marketingowej, jak i finansowej wyniósł 83%, a w branży IT 82%. Poziom znajomości języka opisywany jest różnie. Niektórzy posługują się opisowymi terminami „wystarczający, żeby czytać dokumentację”, „trzeba móc się komunikować”, inni podają nazwę poziomu (np. B1 /intermediate/średniozaawansowany).
- Spoglądając na te wyniki, nie ulega wątpliwości, że język obcy to podstawa w znalezieniu wymarzonej pracy. Coraz więcej firm wymaga od swoich pracowników komunikowania się w języku obcym nie tylko z klientami, lecz także współpracownikami i kontrahentami z całego świata. Weryfikacja znajomości języka podczas rozmów kwalifikacyjnych to standard, o którym wszyscy kandydaci doskonale wiedzą - mówi Renita Käsper, Team Lead Talent Acquisition, Babbel.
Poszerzaj swoje kompetencje, nie wychodząc z domu
Bez względu na branżę, stanowisko czy nasze wykształcenie - angielski biznesowy to podstawa. Na szczęście współczesna technologia pozwala nam na naukę języków w każdym momencie dnia i w każdym miejscu, sami możemy też wyznaczyć sobie zasady nauki. To niezwykle cenne, szczególnie w obecnej sytuacji. Nowoczesna aplikacja do nauki języków Babbel oferuje kursy językowe aż w 14 językach, w tym również kurs biznesowego angielskiego. Możemy uczyć się zarówno poprzez aplikację na telefon (Android, iOS), jak i korzystając ze strony internetowej www.babbel.com. Brak czasu nie będzie odtąd żadną wymówką, jedna lekcja trwa jedynie 15 minut, czyli krócej niż jeden odcinek naszego ulubionego serialu. Kurs biznesowego angielskiego, opracowany przez zespół dydaktyków i ekspertów językowych z całego świata, to przede wszystkim praktyczne i przydatne słownictwo. W aplikacji Babbel znajdziesz dialogi z życia wzięte, które można szybko przyswoić i wykorzystać w praktyce. Aplikacja posiada dodatkowo funkcję rozpoznawania mowy, dzięki której szlifujemy nasz język, akcent oraz szybkość formułowania pełnych wypowiedzi.
Rozszerzając swoje językowe umiejętności, dodajemy wartości do swojego CV, podnosimy kompetencje, a co za tym idzie nasza perspektywa możliwości zawodowych zdecydowanie się powiększa. Warto dać sobie szansę na sukces!
* Badanie przeprowadzone przez 247Communication na zlecenie firmy Babbel, analizie zostało poddanych 200 najbardziej aktualnych ofert pracy na polskiej wersji platformy LinkedIn (stan na dzień: 22.09.2010).
Więcej informacji na: www.babbel.com.
[1] https://hrk.pl/pl/baza-wiedzy/artykuly-eksperckie/nowy-profil-uzytkownikow-linkedin

Czy edukacja zdalna może mieć międzynarodowy poziom?

Neuroróżnorodność to cecha, a nie problem

Weź udział w darmowych szkoleniach dla Dyrektorów przedszkoli i żłobków!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.