Aplikacja do nauki języków, Preply, przygotowała raport językowy
Preply to wiodąca platforma i aplikacja do nauki języków obcych, która zrzesza nauczycieli, korepetytorów i tutorów z ponad 190 krajów. Umożliwia nie tylko naukę wybranego języka obcego z native speakerem z dowolnego miejsca na świecie, ale również międzykulturową podróż i zdobycie unikatowej wiedzy na temat wybranego regionu geograficznego świata. Aplikacja Preply, na podstawie badań przeprowadzonych wśród swoich tutorów i uczniów, opracowała Raport Językowy, który pokazuje globalne trendy w zakresie nauki języków obcych. Raport to nie tylko studium wiedzy na temat kondycji i umiejętności językowych wybranych narodowości, ale również źródło kulturowych ciekawostek.
1. Jedna trzecia Latynosów w USA przyznaje, że nie zna biegle angielskiego
Preply wskazuje, że w Stanach Zjednoczonych 24,7% kursantów uczy się hiszpańskiego w stosunku do 16,7% uczących się angielskiego. Dlaczego?
Niemal jedna trzecia Latynosów w Stanach Zjednoczonych[1] uważa, że nie zna biegle angielskiego, a to sprawia, że znajomość hiszpańskiego jest niezwykle cenna i istotna wśród różnych grup zawodowych, w tym lekarzy. Profesjonaliści wielu specjalizacji i z wielu dziedzin — edukacji, służby cywilnej, organizacji non-profit, sprzedaży czy obsługi klienta — uczą się hiszpańskiego, aby lepiej świadczyć usługi hiszpańskojęzycznym klientom.
Badania Preply wskazują, że do nauki języka hiszpańskiego około 21% uczniów motywuje kariera, niemal 22% edukacja, a ponad 22% robi to z zamiłowania i zainteresowania do języka i kultury.
2. Francuski - wybór No.1 wśród studentów zorientowanych na karierę
Francuski nadal jest jednym z najczęściej studiowanych języków.
Preply wskazuje, że ponad 25% francuskojęzycznych uczniów spośród 24 języków dostępnych na platformie wybiera francuski, aby go szkolić i osiągnąć w nim biegłość.
Znaczenie języka francuskiego w światowej gospodarce nie słabnie. Kursanci, którzy najczęściej wybierają naukę tego języka na platformie Preply to głównie mieszkańcy krajów o silnych więzach historycznych i gospodarczych z Francją, czyli Algieria, Maroko czy Kanada. W Nigerii znajdującej się w sąsiedztwie krajów francuskojęzycznych, jak Benin, Niger, Czad czy Kamerun około 22% uczniów Preply wybiera francuski.
Co ciekawe, Preply zauważa duże zainteresowanie językiem francuskim w Kenii - jedną z przyczyn mogą być plany potężnych inwestycji infrastrukturalnych w Kenii, a to oznacza nowe miejsca pracy dla lokalnej ludności. Znajomość języka francuskiego z pewnością byłaby pomocna.
Preply sprawdziło główne motywacje swoich studentów do nauki francuskiego. 30% badanych wskazało na edukację, a 25,4% na karierę zawodową.
3. Niemiecki językiem nauki
Język niemiecki to zdecydowanie jeden z wiodących języków obcych, najczęściej podejmowanych przez kursantów Preply. Niemcy to kraj istotny nie tylko ze względu na światową gospodarkę, to również kraj, który przyjmuje najwięcej imigrantów, z wyjątkiem Stanów Zjednoczonych. To istna mozaika kulturowo-językowa. Dodatkowo niemiecki, tuż po języku angielskim, jest najczęściej wykorzystywanym językiem w nauce.
4. Chiński i japoński coraz bardziej popularne
Kolejne najpopularniejsze języki w aplikacji Preply to chiński mandaryński i japoński. Chiński mandaryński ma najwięcej native speakerów na świecie, około 918 milionów. Ponieważ Chiny plasują się za Stanami Zjednoczonymi jako druga co do wielkości gospodarka na świecie pod względem produktu krajowego brutto, płynna znajomość chińskiego mandaryńskiego może otworzyć możliwości biznesowe dla uczących się. Dodatkowo, Chiny są obecnie największym partnerem handlowym inwestorem w krajach afrykańskich - możliwy jest wzrost uczniów wybierających chiński mandaryński na kontynencie afrykańskim.
Chiński mandaryński ma około sześć razy więcej rodzimych użytkowników języka niż rosyjski i japoński.
Oprócz popularności mangi, anime i Pokémonów, japoński jest językiem napędzającym trzecią co do wielkości gospodarkę na świecie.
5. Angielski na czele
Raport Językowy Preply, zgodnie z oczekiwaniami, wskazuje, że najwięcej uczniów wybiera język angielski, znacznie częściej niż jakikolwiek inny język. Tym samym angielski jest TOP1 spośród 24 języków oferowanych przez aplikację.
COVID potroił liczbę osób wybierających naukę języka online, nawet po złagodzeniu ograniczeń
Pandemia COVID-19 sprawiła, że popularność nauki w trybie online odnotowała ogromny wzrost. Nie tylko wśród dzieci, ale również dorosłej części populacji świata, poszukujących alternatywy na spędzanie czasu w domowym zaciszu. Nauka języka online z prywatnym korepetytorem zaoferowała nowy wymiar codziennej rutyny, stymulację intelektualną.
Aplikacja Preply wskazuje, że w marcu 2020 r., kiedy lock-down stał nową światową rzeczywistością, liczba nowych uczniów dołączających do Preply każdego miesiąca podwoiła się w stosunku do wartości bazowej z października 2019 r., a do kwietnia 2020 zwiększyła się niemal trzykrotnie, szczyt osiągając w styczniu 2021 roku.
[1] Amerykański Departament Zdrowia i Opieki Społecznej

Czy edukacja zdalna może mieć międzynarodowy poziom?

Neuroróżnorodność to cecha, a nie problem

Weź udział w darmowych szkoleniach dla Dyrektorów przedszkoli i żłobków!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.