Co drugą Polkę przed założeniem firmy powstrzymuje brak pewności siebie

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Z najnowszego raportu „Bizneswoman Roku: Przedsiębiorczość Polek – stres i obawy” wynika, że połowę kobiet, które chciałyby założyć własne firmy, powstrzymuje obecna sytuacja gospodarcza, a 65 proc. przedsiębiorczyń stresuje się prowadzeniem firmy bardziej niż w poprzednich latach. Jednocześnie ¾ badanych przebywających obecnie na urlopie macierzyńskim lub wychowawczym, obawia się powrotu do pracy.
Aż 42,9 proc. Polek odkłada decyzję o założeniu firmy z powodów finansowych
Dane z najnowszego badania „Bizneswoman Roku: Przedsiębiorczość Polek – stres i obawy” wskazują, że blisko połowa respondentek deklaruje, że przed założeniem własnej firmy powstrzymują je trudności związane z aktualną sytuacją gospodarczą (49,7 proc.) oraz brak pewności siebie (49,1 proc.). Niewiele niższy odsetek ankietowanych (42,9 proc.) wskazuje także, że wstrzymuje się z decyzją o założeniu działalności ze względu na brak finansów. Blisko co trzecia badana deklaruje, że powstrzymuje ją nadmiar związanych z tym spraw organizacyjnych i biurokracji.
Kobiety mają w sobie ogromny potencjał, zasługują na wsparcie i narzędzia pomocne w rozwoju biznesu, dlatego ogromnie cieszy nas, że dołączyliśmy do grona partnerów Konkursu Bizneswoman Roku, jako Partner kategorii Startup Roku. Budujący jest fakt, że pod względem przedsiębiorczości kobiet Polska zajmuje jedno z najwyższych miejsc w Uni Europejskiej. Polki są wyjątkowo przedsiębiorcze, dlatego trzeba im umożliwić rozwój i spełnianie marzeń. W home.pl wierzymy, że Internet jest miejscem dla każdego, niezależnie od wieku, doświadczenia i płci. Wspieramy przedsiębiorczość Polek i Polaków, już od ponad 25 lat – mówi Magdalena Chudzikiewicz, członkini zarządu, Chief Commercial Officer (CCO) home.pl.
Trzy na cztery badane obawiają się trudności z pogodzeniem pracy zawodowej i opieki nad dzieckiem
Trzy na cztery badane przebywające obecnie na urlopie macierzyńskim lub wychowawczym deklarują, że obawiają się powrotu do pracy. Najczęściej jako powód wskazują możliwe trudności z pogodzeniem pracy zawodowej i opieki nad dzieckiem (74,4 proc.) oraz problem z odnalezieniem się z powrotem w obowiązkach zawodowych i pracy z zespołem (18,6 proc.). Jednocześnie 16,7 proc. ankietowanych uważa, że powrót do pracy po urlopie macierzyńskim jest trudny i nieraz niemożliwy.
Z poprzedniej części raportu „Bizneswoman Roku: Przedsiębiorczość Polek a życie rodzinne” wynika, że ponad 60 proc. ankietowanych uważa, że tryb zdalny lub hybrydowy ułatwia kobietom pracę, bo pozwala łączyć ją m.in. z opieką nad dzieckiem. Jednocześnie z najnowszego badania „Bizneswoman Roku: Przedsiębiorczość Polek – stres i obawy” wynika, że większość kobiet przebywających na urlopie macierzyńskim lub wychowawczym boi się powrotu do pracy. Umożliwienie kobietom pracy zdalnej po urlopie macierzyńskim mogłoby obniżyć stres, jaki odczuwają w kontekście powrotu do aktywności zawodowej po urodzeniu dziecka. Spore nadzieje na poprawę sytuacji matek na rynku pracy pokładam również w planowanych zmianach w Kodeksie pracy, wprowadzających dwa miesiące urlopu rodzicielskiego do wykorzystania tylko przez mężczyzn – mówi Olga Kozierowska, prezeska Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką i pomysłodawczyni konkursu Bizneswoman Roku.
Blisko dwie na trzy przedsiębiorczynie stresują się obecnie bardziej niż w ubiegłych latach
Aż 65,1 proc. badanych przedsiębiorczyń deklaruje, że odczuwa obecnie większy stres niż w poprzednich latach. Wśród powodów najczęściej wskazują niestabilną sytuację polityczno-gospodarczą w kraju i na świecie, rosnące koszta prowadzenia działalności, kryzys i związaną z nim inflację, zmniejszony popyt na usługi oraz ogólną niepewność co do przyszłości. Jedynie 21,2 proc. ankietowanym prowadzącym własną firmę nie towarzyszy większy stres.

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.