Komunikaty PR

Co drugą Polkę przed założeniem firmy powstrzymuje brak pewności siebie

2023-02-06  |  13:35
Biuro prasowe
Kontakt

Karolina Krzeska
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
biuro|rocketscience.com.pl| |biuro|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Z najnowszego raportu „Bizneswoman Roku: Przedsiębiorczość Polek – stres i obawy” wynika, że połowę kobiet, które chciałyby założyć własne firmy, powstrzymuje obecna sytuacja gospodarcza, a 65 proc. przedsiębiorczyń stresuje się prowadzeniem firmy bardziej niż w poprzednich latach. Jednocześnie ¾ badanych przebywających obecnie na urlopie macierzyńskim lub wychowawczym, obawia się powrotu do pracy.

 

Aż 42,9 proc. Polek odkłada decyzję o założeniu firmy z powodów finansowych

Dane z najnowszego badania „Bizneswoman Roku: Przedsiębiorczość Polek – stres i obawy” wskazują, że blisko połowa respondentek deklaruje, że przed założeniem własnej firmy powstrzymują je trudności związane z aktualną sytuacją gospodarczą (49,7 proc.) oraz brak pewności siebie (49,1 proc.). Niewiele niższy odsetek ankietowanych (42,9 proc.) wskazuje także, że wstrzymuje się z decyzją o założeniu działalności ze względu na brak finansów. Blisko co trzecia badana deklaruje, że powstrzymuje ją nadmiar związanych z tym spraw organizacyjnych i biurokracji.

Kobiety mają w sobie ogromny potencjał, zasługują na wsparcie i narzędzia pomocne w rozwoju biznesu, dlatego ogromnie cieszy nas, że dołączyliśmy do grona partnerów Konkursu Bizneswoman Roku, jako Partner kategorii Startup Roku. Budujący jest fakt, że pod względem przedsiębiorczości kobiet Polska zajmuje jedno z najwyższych miejsc w Uni Europejskiej. Polki są wyjątkowo przedsiębiorcze, dlatego trzeba im umożliwić rozwój i spełnianie marzeń. W home.pl wierzymy, że Internet jest miejscem dla każdego, niezależnie od wieku, doświadczenia i płci. Wspieramy przedsiębiorczość Polek i Polaków, już od ponad 25 lat – mówi Magdalena Chudzikiewicz, członkini zarządu, Chief Commercial Officer (CCO) home.pl.

Trzy na cztery badane obawiają się trudności z pogodzeniem pracy zawodowej i opieki nad dzieckiem

Trzy na cztery badane przebywające obecnie na urlopie macierzyńskim lub wychowawczym deklarują, że obawiają się powrotu do pracy. Najczęściej jako powód wskazują możliwe trudności z pogodzeniem pracy zawodowej i opieki nad dzieckiem (74,4 proc.) oraz problem z odnalezieniem się z powrotem w obowiązkach zawodowych i pracy z zespołem (18,6 proc.). Jednocześnie 16,7 proc. ankietowanych uważa, że powrót do pracy po urlopie macierzyńskim jest trudny i nieraz niemożliwy.

 

Z poprzedniej części raportu „Bizneswoman Roku: Przedsiębiorczość Polek a życie rodzinne” wynika, że ponad 60 proc. ankietowanych uważa, że tryb zdalny lub hybrydowy ułatwia kobietom pracę, bo pozwala łączyć ją m.in. z opieką nad dzieckiem. Jednocześnie z najnowszego badania „Bizneswoman Roku: Przedsiębiorczość Polek – stres i obawy” wynika, że większość kobiet przebywających na urlopie macierzyńskim lub wychowawczym boi się powrotu do pracy. Umożliwienie kobietom pracy zdalnej po urlopie macierzyńskim mogłoby obniżyć stres, jaki odczuwają w kontekście powrotu do aktywności zawodowej po urodzeniu dziecka. Spore nadzieje na poprawę sytuacji matek na rynku pracy pokładam również w planowanych zmianach w Kodeksie pracy, wprowadzających dwa miesiące urlopu rodzicielskiego do wykorzystania tylko przez mężczyznmówi Olga Kozierowska, prezeska Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką i pomysłodawczyni konkursu Bizneswoman Roku.

 

Blisko dwie na trzy przedsiębiorczynie stresują się obecnie bardziej niż w ubiegłych latach

Aż 65,1 proc. badanych przedsiębiorczyń deklaruje, że odczuwa obecnie większy stres niż w poprzednich latach. Wśród powodów najczęściej wskazują niestabilną sytuację polityczno-gospodarczą w kraju i na świecie, rosnące koszta prowadzenia działalności, kryzys i związaną z nim inflację, zmniejszony popyt na usługi oraz ogólną niepewność co do przyszłości. Jedynie 21,2 proc. ankietowanym prowadzącym własną firmę nie towarzyszy większy stres.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kariera Czy warto iść na studia w obliczu mocno zmieniającej się edukacji? Biuro prasowe
2024-07-19 | 11:06

Czy warto iść na studia w obliczu mocno zmieniającej się edukacji?

Współczesne wyzwania stawiane edukacji wymuszają konieczność adaptacji i ewolucji modeli nauczania. Coraz więcej osób kwestionuje sens tradycyjnego modelu akademickiego,
Kariera Marzenia i wyzwania kobiet w zawodzie księgowej
2024-06-26 | 01:00

Marzenia i wyzwania kobiet w zawodzie księgowej

Wyliczenia, dokumenty, dane, powtarzalność zadań – to pierwsze skojarzenia z pracą księgowych. Czy słuszne? Jakie emocje i pasje czają się za słupkami liczb i za rzędami cyferek?
Kariera Połowa Polaków uważa, że określenie „urlop macierzyński” jest lekceważące
2024-06-17 | 17:00

Połowa Polaków uważa, że określenie „urlop macierzyński” jest lekceważące

Tylko 12 proc. Polek i Polaków nie widzi potrzeby zmiany społecznego postrzegania urlopu macierzyńskiego, a niemal 90 proc. uważa, że określenie „urlop” nie pasuje do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.