Komunikaty PR

CZEGO TAK NAPRAWDĘ POTRZEBUJĄ PRACOWNICY?

2020-02-27  |  15:00
Biuro prasowe

O najlepszych sposobach angażowania i motywowania pracowników napisano już wiele. Kolejne teorie powielane są na konferencjach branżowych, w internecie oraz podczas rozmów w biurach. Przy rosnącej liczbie podmiotów badawczych, ośrodków analitycznych czy wydziałów na uczelniach wyższych, które zajmują się tymi zagadnieniami, badania nad zrozumieniem, co sprawia, że pracownik jest szczęśliwy, stały się odrębną dziedziną HR. Niemniej jednak kluczowe pytanie pozostaje aktualne: czego tak naprawdę chcą pracownicy

Badania przeprowadzone przez dostawcę przestrzeni do pracy, firmę Regus, sugerują, że coraz więcej pracowników będzie oczekiwać od pracodawców możliwości pracy elastycznej, aby mieć więcej czasu dla rodziny. Badanie wykazało, że 85% pracujących rodziców zrezygnowałoby z innych świadczeń pozapłacowych na rzecz pracy elastycznej, a według 81% ankietowanych największą zaletą takiej formy pracy jest lepsza równowaga między życiem zawodowym i prywatnym. 

Zdaniem Randstad’s Employer Brand Research, pozytywne środowisko pracy oznacza dzisiaj możliwość osiągnięcia równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, która jednocześnie stwarza pracownikowi perspektywę rozwoju. Typowe dla millenialsów zachowania zarówno w internecie, jaki i poza siecią mogą pozytywnie wpływać na biznes. Dzisiaj każdy jest influencerem w mniejszych czy większych społecznościach. Niemal codziennie rozmawiamy o pracy z rodziną, przyjaciółmi i znajomymi, więc zadowolony pracownik jest nie tylko znakomitym kreatorem pozytywnego wizerunku firmy, ale zdecydowanie może ułatwić przyciągniecie i zatrzymywanie talentów w organizacji.

Dowody nie pozostawiają wątpliwości. Badanie “2019 Organizational Wellbeing&Talent Insights Report” przeprowadzone przez firmę Atrhur J. Gallagher&Co przywołane w serwisie HRexecutive.com wskazuje, że pakiet benefitów skupiający się wyłącznie na kwestiach materialnych już nie wystarczy, aby przyciągnąć największe talenty do organizacji. Ważne są także obszary miękkie takie jak kultura miejsca pracy jako istotnego argumentu przy wyborze pracodawcy.

„Rekordowo niskie bezrobocie w połączeniu ze zróżnicowanymi wartościami i potrzebami młodych ludzi wchodzących na rynek pracy, wymuszają na organizacjach fundamentalne zmiany w podejściu do zarządzania talentami”, mówi William Ziebell, CEO Gallagher’s Employee Consulting and Bookerage. Tymczasem na zadowolenie pracowników coraz większy wpływ ma elastyczność, zaangażowanie zespołu i integracja. „Sposobem na zatrzymanie w organizacji najlepszych pracowników na rynku jest wspólna praca dyrektorów generalnych, dyrektorów finansowych i liderów HR nad przeprojektowaniem całego systemu ogólnego doświadczenia pracownika w oparciu o preferencje wchodzących na rynek pracy młodych ludzi”, dodaje Ziebell.

Wydaje się, że kluczowa jest tu komunikacja. Z ankiety kanadyjskiej firmy ServiceNow wynika, że zaledwie 44% badanych pracowników uważa, że ma łatwy dostęp do informacji HR, a 67% miało trudności z dostępem do danych firmowych na urządzeniach mobilnych z powodu nieodpowiedniego oprogramowania. W obliczu zmiany urządzeń, z których korzystamy na co dzień w pracy na bardziej mobilne, takie statystyki powinny być wnikliwie analizowane, ze szczególnym uwzględnieniem zaangażowania pracowników w HR. Likwidowanie „barier wejścia”, które utrudniają pracownikowi wykorzystanie jego potencjału wydaje się być oczywiste.

Dyrektorzy HR niewątpliwie potrzebują strategii, która pomoże angażować i nagradzać pracowników szczególnie, że według ankiety przeprowadzonej przez firmę badawczą Gallup, 51% pracowników aktywnie poszukuje lub jest otwarta na nowe propozycje pracy. Środowisko pracy i kwestie związane z szeroko rozumianą jakością życia pracowników to bardzo istotne czynniki. Mieści się w tych pojęciach wszystko od dobrze wyposażonego biura po możliwość pracy z domu od czasu do czasu. Według firmy Gallup, chcąc przyciągać i zatrzymać najlepszych specjalistów na rynku, należy traktować pracowników, tych przyszłych i tych obecnych, jak klientów. Z kolei agencja Gensler zapewnia, że odpowiednio zaprojektowana przestrzeń – dobra jakość i ustawienie biurek, krzeseł i sof, w które wyposażone jest biuro oraz ilość naturalnego światła wpływają pozytywnie na pracowników, a co za tym idzie, zwiększa ich wydajność. Zapewnienie pracownikowi dobrze wyposażonego biura jest wyrazem kultury i wartości marki danej firmy. Pokazuje mu, że jest ceniony, a jego obecność i czas poświęcany na pracę przyczynia się do sukcesu organizacji.

Wszystko sprowadza się do kultury biurowej, która buduje poczucie wzajemnego szacunku. Sposób, w jaki ten szacunek się przejawia, zmienia się w zależności od pracownika, chociaż istnieją wspólne cechy dla różnych pokoleń. Starsi, bardziej doświadczeni pracownicy kładą zazwyczaj większy nacisk na komunikację, podczas gdy millenialsi poszukują równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, która umożliwia realizowanie się zarówno w biurze, jak i poza nim. Bez względu jednak na różnice pokoleniowe, uwzględnienie wszystkich tych elementów może skutkować zadowolonymi pracownikami, a to ma pozytywne skutki dla wszystkich, w tym dla firmy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kariera Czy edukacja zdalna może mieć międzynarodowy poziom? Biuro prasowe
2024-12-27 | 01:00

Czy edukacja zdalna może mieć międzynarodowy poziom?

JDJ International Open Schools (JDJ IOS) to projekt, który redefiniuje dostęp do edukacji międzynarodowej. Umożliwia zdobycie akredytowanego amerykańskiego świadectwa maturalnego z
Kariera Neuroróżnorodność to cecha, a nie problem
2024-12-20 | 01:00

Neuroróżnorodność to cecha, a nie problem

W Polsce proces kwalifikacji zaczyna się zwykle w sytuacji, kiedy nauczyciele widzą jakiś „problem” z dzieckiem – mówią wtedy, że dziecko jest
Kariera Weź udział w darmowych szkoleniach dla Dyrektorów przedszkoli i żłobków!
2024-12-19 | 12:00

Weź udział w darmowych szkoleniach dla Dyrektorów przedszkoli i żłobków!

Codziennej pracy Dyrektora towarzyszy wiele wyzwań związanych z pracownikami, współpracą z rodzicami, opieką nad dziećmi, czy prowadzeniem własnego biznesu. KDPN czyli Klub Dyrektora

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Dom i ogród

Radosław Majdan: Jestem zniesmaczony tym, ile czasu poświęciliśmy na załatwianie pozwoleń na budowę domu. Teraz zastanawiamy się, czy nie wybrać planu B

Były piłkarz przyznaje, że w przypadku jego małżeństwa droga do budowy wymarzonego domu w Konstancinie-Jeziornie okazała się niezwykle długa, kręta i bardziej skomplikowana, niż się spodziewali. Uzyskiwanie niezbędnych pozwoleń trwało ponad dwa lata i nie zakończyłoby się sukcesem, gdyby nie pomoc specjalisty, który miał w tym doświadczenie. W obliczu tych problemów i kolejnych wyzwań przyszło jednak zwątpienie i myśl o rezygnacji z kontynuowania tego projektu. Radosław Majdan podkreśla jednak, że niezależnie od tego, jaką decyzję podejmą, za jakiś czas będą mieli własny, piękny dom.

Problemy społeczne

Miasta będą się starzały wolniej niż reszta kraju. Jednak w niektórych do 2050 roku seniorzy będą stanowić 37 proc. populacji

Udział osób starszych w populacji Polski będzie się stopniowo zwiększał i w 2050 roku wyniesie 34 proc. Dla porównania w 12 największych miastach będzie to 31 proc. – wynika z raportu Centrum Analiz i Badań Unii Metropolii Polskich. To oznacza, że metropolie – chociaż nie wszystkie – będą się starzeć nieco wolniej niż reszta kraju. Z tym procesem wiąże się szereg wyzwań dla samorządów i zadań związanych m.in. z przygotowaniem usług dla zróżnicowanej grupy seniorów i dostosowania przestrzeni miejskiej.

Farmacja

Nowoczesne formy podania leków pozwalają uniknąć hospitalizacji. To duże ułatwienie dla pacjentów z chorobami przewlekłymi

Opracowywanie nowoczesnych form podania leków to odpowiedź na stale rosnącą liczbę pacjentów z chorobami przewlekłymi, m.in. onkologicznymi, hematologicznymi i psychiatrycznymi. Jeden zastrzyk zamiast codziennego łykania tabletek, wlewów czy klasycznych chemioterapii ułatwia życie pacjentom, pozwalając im uniknąć hospitalizacji, stresu i ryzyka z tym związanego oraz szybciej wrócić do codziennych zajęć. To także korzyść dla personelu medycznego i systemu ochrony zdrowia. Inicjatorzy kampanii „Podanie ma znaczenie” podkreślają, że pacjent powinien mieć wpływ na wybór formy przyjmowanego leku.