DPD Polska wyznacza "Kierunek Samodzielność"
DPD Polska wraz z Towarzystwem Nasz Dom kontynuują program „Kierunek Samodzielność”. Po raz piąty zdolni uczniowie przebywający w domach dziecka oraz rodzinach zastępczych otrzymali dofinansowanie do różnego rodzaju kursów przybliżających spełnienie ich zawodowych marzeń. W tym roku organizatorzy programu skupili się na promowaniu przedsiębiorczości, by ułatwić młodzieży start w dorosłe życie.
Przyszłość we własnych rękach
Przez ostatnie cztery lata programem „Kierunek Samodzielność” objętych zostało kilkudziesięciu stypendystów z całego kraju. Uczniowie ostatnich klas liceów, techników i szkół zawodowych zostali zakwalifikowani na podstawie odpowiednio umotywowanych zgłoszeń, wyników w nauce oraz opinii nauczycieli i wychowawców. Chętni wskazali także kursy, które przybliżą ich do wymarzonego celu.
- Według raportu NIK z 2017 r., co roku blisko 6 tys. z prawie 70 tys. wychowanków domów dziecka i rodzin zastępczych osiąga pełnoletniość, a tym samym zastanawia się nad swoją przyszłością. Często pozostają z tą decyzją sami, dlatego nierzadko wybierają zawód poniżej swoich umiejętności, rezygnując z działań wymagających większego wysiłku. Dużym wyzwaniem jest dla nich wzięcie odpowiedzialności za siebie, wejście w samodzielne życie bez wsparcia rodziny - mówi Elżbieta Prządka, koordynatorka ds. współpracy z partnerami zewnętrznymi, Towarzystwo Nasz Dom.
Uczestnicy dotychczasowych edycji programu mieli okazję bliżej poznać zagadnienia z wielu różnych dziedzin, takich jak programowanie, księgowość, budownictwo, architektura, pierwsza pomoc. Wśród kursantów są przyszłe księgowe, żołnierze zawodowi, lekarze, prawnicy czy programiści. DPD Polska i Towarzystwo Nasz Dom nie tylko dofinansowują wybrane szkolenia, ale pozostają z uczniami w całorocznym kontakcie, otaczając ich opieką mentorską.
- Cieszymy się, że możemy wesprzeć młodzież, oferując jej konkretną wiedzę. Są to szkolenia wybrane przez samych stypendystów, dopasowane do ich potrzeb. Pomagamy im wejść w dorosłość i pokazujemy, że mają realny wpływ na swoje życie. Zamiast gotowych rozwiązań dajemy narzędzie – kurs, szkolenie - pomocne w dążeniu do usamodzielnienia się. Szkolenie z przedsiębiorczości na zakończenie programu uczy podstawowych mechanizmów ekonomicznych, których znajomość jest po prostu każdemu niezbędna – komentuje Małgorzata Maj z DPD Polska.
Kierunek przedsiębiorczość
W tym roku organizatorzy programu postawili na promocję przedsiębiorczości. Podczas szkolenia, które odbyło się 9 lipca tego roku, młodzież mogła wziąć udział w symulacji autentycznego środowiska pracy, a także dowiedzieć się „ile kosztuje” dorosłe, samodzielne życie.
- Nasi kursanci dowiedzieli się, jakie są koszty prowadzenia domu czy wychowania dzieci. Przekonali się, ile przeciętny Polak wydaje na codzienne zakupy, opłacenie podatków, ZUSu. Przedstawione kwoty dla wielu były zaskoczeniem – mówi trener programu Marcin Jóźwik.
Tego typu spotkania tylko potwierdzają, że młodzież na progu dorosłości potrzebuje konkretnych, praktycznych podpowiedzi jak zaplanować i zadbać o swoją przyszłość. Udział w programie daje im poczucie sprawczości, a także informację, że są osoby, którym ich los nie jest obojętny.
- Wiemy, że we współczesnym świecie coraz większe znaczenie ma przedsiębiorczość osobista, rozumiana jako aktywna postawa w życiu zawodowym, branie odpowiedzialności za własny rozwój i kształtowanie kariery. Pracodawcy szukają osób zorientowanych na samodzielne osiąganie celów, elastycznych, innowacyjnych, gotowych podjąć ryzyko pracy na swój rachunek. Podobne wymagania przed niezależnym przedsiębiorcą stawia biznes - podsumowuje Elżbieta Prządka, koordynatorka ds. współpracy z partnerami zewnętrznymi, Towarzystwo Nasz Dom.
Projekt realizowany jest wspólnie przez DPD Polska i Towarzystwo Nasz Dom.

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.