Komunikaty PR

DPD Polska wyznacza "Kierunek Samodzielność"

2020-08-10  |  01:00

DPD Polska wraz z Towarzystwem Nasz Dom kontynuują program „Kierunek Samodzielność”. Po raz piąty zdolni uczniowie przebywający w domach dziecka oraz rodzinach zastępczych otrzymali dofinansowanie do różnego rodzaju kursów przybliżających spełnienie ich zawodowych marzeń. W tym roku organizatorzy programu skupili się na promowaniu przedsiębiorczości, by ułatwić młodzieży start w dorosłe życie.

Przyszłość we własnych rękach

Przez ostatnie cztery lata programem „Kierunek Samodzielność” objętych zostało kilkudziesięciu stypendystów z całego kraju. Uczniowie ostatnich klas liceów, techników i szkół zawodowych zostali zakwalifikowani na podstawie odpowiednio umotywowanych zgłoszeń, wyników w nauce oraz opinii nauczycieli i wychowawców. Chętni wskazali także kursy, które przybliżą ich do wymarzonego celu.

- Według raportu NIK z 2017 r., co roku blisko 6 tys. z prawie 70 tys. wychowanków domów dziecka i rodzin zastępczych osiąga pełnoletniość, a tym samym zastanawia się nad swoją przyszłością. Często pozostają z tą decyzją sami, dlatego nierzadko wybierają zawód poniżej swoich umiejętności, rezygnując z działań wymagających większego wysiłku. Dużym wyzwaniem jest dla nich wzięcie odpowiedzialności za siebie, wejście w samodzielne życie bez wsparcia rodziny -  mówi Elżbieta Prządka, koordynatorka ds. współpracy z partnerami zewnętrznymi, Towarzystwo Nasz Dom.

Uczestnicy dotychczasowych edycji programu mieli okazję bliżej poznać zagadnienia z wielu różnych dziedzin, takich jak programowanie, księgowość, budownictwo, architektura, pierwsza pomoc. Wśród kursantów są przyszłe księgowe, żołnierze zawodowi, lekarze, prawnicy czy programiści. DPD Polska i Towarzystwo Nasz Dom nie tylko dofinansowują wybrane szkolenia, ale pozostają z uczniami w całorocznym kontakcie, otaczając ich opieką mentorską.

- Cieszymy się, że możemy wesprzeć młodzież, oferując jej konkretną wiedzę. Są to szkolenia wybrane przez samych stypendystów, dopasowane do ich potrzeb. Pomagamy im wejść w dorosłość i pokazujemy, że mają realny wpływ na swoje życie. Zamiast gotowych rozwiązań dajemy narzędzie – kurs, szkolenie - pomocne w dążeniu do usamodzielnienia się. Szkolenie z przedsiębiorczości na zakończenie programu uczy podstawowych mechanizmów ekonomicznych, których znajomość jest po prostu każdemu niezbędna – komentuje Małgorzata Maj z DPD Polska.

Kierunek przedsiębiorczość

W tym roku organizatorzy programu postawili na promocję przedsiębiorczości. Podczas szkolenia, które odbyło się 9 lipca tego roku, młodzież mogła wziąć udział w symulacji autentycznego środowiska pracy, a także dowiedzieć się „ile kosztuje” dorosłe, samodzielne życie.

- Nasi kursanci dowiedzieli się, jakie są koszty prowadzenia domu czy wychowania dzieci. Przekonali się, ile przeciętny Polak wydaje na codzienne zakupy, opłacenie podatków, ZUSu. Przedstawione kwoty dla wielu były zaskoczeniem – mówi trener programu Marcin Jóźwik.

Tego typu spotkania tylko potwierdzają, że młodzież na progu dorosłości potrzebuje konkretnych, praktycznych podpowiedzi jak zaplanować i zadbać o swoją przyszłość. Udział w programie daje im poczucie sprawczości, a także informację, że są osoby, którym ich los nie jest obojętny.

- Wiemy, że we współczesnym świecie coraz większe znaczenie ma przedsiębiorczość osobista, rozumiana jako aktywna postawa w życiu zawodowym, branie odpowiedzialności za własny rozwój i kształtowanie kariery. Pracodawcy szukają osób zorientowanych na samodzielne osiąganie celów, elastycznych, innowacyjnych, gotowych podjąć ryzyko pracy na swój rachunek. Podobne wymagania przed niezależnym przedsiębiorcą stawia biznes - podsumowuje Elżbieta Prządka, koordynatorka ds. współpracy z partnerami zewnętrznymi, Towarzystwo Nasz Dom.

Projekt realizowany jest wspólnie przez DPD Polska i Towarzystwo Nasz Dom. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kariera Czy edukacja zdalna może mieć międzynarodowy poziom? Biuro prasowe
2024-12-27 | 01:00

Czy edukacja zdalna może mieć międzynarodowy poziom?

JDJ International Open Schools (JDJ IOS) to projekt, który redefiniuje dostęp do edukacji międzynarodowej. Umożliwia zdobycie akredytowanego amerykańskiego świadectwa maturalnego z
Kariera Neuroróżnorodność to cecha, a nie problem
2024-12-20 | 01:00

Neuroróżnorodność to cecha, a nie problem

W Polsce proces kwalifikacji zaczyna się zwykle w sytuacji, kiedy nauczyciele widzą jakiś „problem” z dzieckiem – mówią wtedy, że dziecko jest
Kariera Weź udział w darmowych szkoleniach dla Dyrektorów przedszkoli i żłobków!
2024-12-19 | 12:00

Weź udział w darmowych szkoleniach dla Dyrektorów przedszkoli i żłobków!

Codziennej pracy Dyrektora towarzyszy wiele wyzwań związanych z pracownikami, współpracą z rodzicami, opieką nad dziećmi, czy prowadzeniem własnego biznesu. KDPN czyli Klub Dyrektora

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.