Komunikaty PR

DPD Polska wyznacza "Kierunek Samodzielność"

2020-08-10  |  01:00

DPD Polska wraz z Towarzystwem Nasz Dom kontynuują program „Kierunek Samodzielność”. Po raz piąty zdolni uczniowie przebywający w domach dziecka oraz rodzinach zastępczych otrzymali dofinansowanie do różnego rodzaju kursów przybliżających spełnienie ich zawodowych marzeń. W tym roku organizatorzy programu skupili się na promowaniu przedsiębiorczości, by ułatwić młodzieży start w dorosłe życie.

Przyszłość we własnych rękach

Przez ostatnie cztery lata programem „Kierunek Samodzielność” objętych zostało kilkudziesięciu stypendystów z całego kraju. Uczniowie ostatnich klas liceów, techników i szkół zawodowych zostali zakwalifikowani na podstawie odpowiednio umotywowanych zgłoszeń, wyników w nauce oraz opinii nauczycieli i wychowawców. Chętni wskazali także kursy, które przybliżą ich do wymarzonego celu.

- Według raportu NIK z 2017 r., co roku blisko 6 tys. z prawie 70 tys. wychowanków domów dziecka i rodzin zastępczych osiąga pełnoletniość, a tym samym zastanawia się nad swoją przyszłością. Często pozostają z tą decyzją sami, dlatego nierzadko wybierają zawód poniżej swoich umiejętności, rezygnując z działań wymagających większego wysiłku. Dużym wyzwaniem jest dla nich wzięcie odpowiedzialności za siebie, wejście w samodzielne życie bez wsparcia rodziny -  mówi Elżbieta Prządka, koordynatorka ds. współpracy z partnerami zewnętrznymi, Towarzystwo Nasz Dom.

Uczestnicy dotychczasowych edycji programu mieli okazję bliżej poznać zagadnienia z wielu różnych dziedzin, takich jak programowanie, księgowość, budownictwo, architektura, pierwsza pomoc. Wśród kursantów są przyszłe księgowe, żołnierze zawodowi, lekarze, prawnicy czy programiści. DPD Polska i Towarzystwo Nasz Dom nie tylko dofinansowują wybrane szkolenia, ale pozostają z uczniami w całorocznym kontakcie, otaczając ich opieką mentorską.

- Cieszymy się, że możemy wesprzeć młodzież, oferując jej konkretną wiedzę. Są to szkolenia wybrane przez samych stypendystów, dopasowane do ich potrzeb. Pomagamy im wejść w dorosłość i pokazujemy, że mają realny wpływ na swoje życie. Zamiast gotowych rozwiązań dajemy narzędzie – kurs, szkolenie - pomocne w dążeniu do usamodzielnienia się. Szkolenie z przedsiębiorczości na zakończenie programu uczy podstawowych mechanizmów ekonomicznych, których znajomość jest po prostu każdemu niezbędna – komentuje Małgorzata Maj z DPD Polska.

Kierunek przedsiębiorczość

W tym roku organizatorzy programu postawili na promocję przedsiębiorczości. Podczas szkolenia, które odbyło się 9 lipca tego roku, młodzież mogła wziąć udział w symulacji autentycznego środowiska pracy, a także dowiedzieć się „ile kosztuje” dorosłe, samodzielne życie.

- Nasi kursanci dowiedzieli się, jakie są koszty prowadzenia domu czy wychowania dzieci. Przekonali się, ile przeciętny Polak wydaje na codzienne zakupy, opłacenie podatków, ZUSu. Przedstawione kwoty dla wielu były zaskoczeniem – mówi trener programu Marcin Jóźwik.

Tego typu spotkania tylko potwierdzają, że młodzież na progu dorosłości potrzebuje konkretnych, praktycznych podpowiedzi jak zaplanować i zadbać o swoją przyszłość. Udział w programie daje im poczucie sprawczości, a także informację, że są osoby, którym ich los nie jest obojętny.

- Wiemy, że we współczesnym świecie coraz większe znaczenie ma przedsiębiorczość osobista, rozumiana jako aktywna postawa w życiu zawodowym, branie odpowiedzialności za własny rozwój i kształtowanie kariery. Pracodawcy szukają osób zorientowanych na samodzielne osiąganie celów, elastycznych, innowacyjnych, gotowych podjąć ryzyko pracy na swój rachunek. Podobne wymagania przed niezależnym przedsiębiorcą stawia biznes - podsumowuje Elżbieta Prządka, koordynatorka ds. współpracy z partnerami zewnętrznymi, Towarzystwo Nasz Dom.

Projekt realizowany jest wspólnie przez DPD Polska i Towarzystwo Nasz Dom. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kariera Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców Biuro prasowe
2025-06-24 | 18:00

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

W Sejmie Rzeczypospolitej Polskiej odbyła się uroczysta inauguracja wystawy i premiera raportu podsumowującego ogólnopolski projekt Związku Przedsiębiorców
Kariera Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”
2025-06-20 | 11:00

Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”

Szanowni Państwo, jako Związek Przedsiębiorców i Pracodawców razem z Panią Posłanką Izabelą Bodnar zapraszamy na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na
Kariera Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
2025-06-12 | 03:00

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Sztuczna inteligencja stała się elementem codziennego życia i nie omija edukacji. Dlatego ważny jest rozwój wiedzy i kompetencji nauczycieli i nauczycielek w tym

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.