Jak wygląda typowe polskie CV? Tak próbujemy zainteresować pracodawcę
Autorzy serwisu CVeasy.pl wzięli pod lupę blisko 7 milionów życiorysów stworzonych przez kandydatów do pracy z 30 krajów. Okazało się, że w Polsce najczęściej chwalimy się umiejętnością komunikacji i pracy zespołowej. W czołówce cech, którymi próbujemy przekonać do siebie pracodawcę, znajduje się też punktualność, odpowiedzialność i zaangażowanie.
W okresie kryzysu dobra praca zyskuje na znaczeniu. Nic więc dziwnego, że na całym świecie przykładamy dużą wagę do wyglądu dokumentów, z pomocą których aplikujemy na wymarzone stanowiska. Korzystając z darmowych szablonów CV, możemy podsumować nasze umiejętności i doświadczenie tak, by wyróżnić się na tle konkurentów. Przeprowadzona analiza pokazuje, jak wygląda typowy polski życiorys.
Gdzie Polak, tam dobry kolega z pracy
Zgrany zespół to podstawa sukcesu wielu firm. Mamy tego świadomość, bo najwięcej z nas wpisuje do swojego CV właśnie umiejętności miękkie, takie jak zdolność komunikacji czy pracy w grupie. Co istotne, te atuty mogłyby zwiększyć nasze szanse na znalezienie zatrudnienia także za granicą.
W tworzonych na świecie dokumentach również przodują wspomniane umiejętności, a zaraz za nimi plasuje się znajomość pakietu Microsoft Office. Często wymieniana jest też zdolność szybkiego uczenia się oraz adaptacji do zmieniających się okoliczności – o pierwszej z nich wspomina co piąty kandydat, a o drugiej co szósty.
Kursy ukończone i… zapomniane
Rozmaite szkolenia są dowodem na to, że chcemy się rozwijać i podwyższać swoje kwalifikacje. Mało kto z nas jednak pamięta, by umieścić je w CV. Z analizy CVeasy.pl wynika, że najczęściej próbujemy zainteresować pracodawcę, informując o ukończeniu kursu zaawansowanej komunikacji. Wymieniamy także kursy z zakresu pierwszej pomocy czy marketingu cyfrowego w biznesie. Co ciekawe jednak, każdy z tych kursów pojawia się w mniej niż 1% polskich życiorysów.
Jak wykorzystać tę wiedzę?
Mając na uwadze, co inni kandydaci umieszczają w CV, możemy sprawić, by na ich tle nasza aplikacja wypadła wyjątkowo dobrze. Jak sugerują eksperci, aby zwiększyć szansę na wygranie rekrutacji, warto dopasować życiorys do konkretnej oferty pracy i podać bardziej szczegółowe informacje, zamiast ograniczać się do ogólnych określeń. Wszelkie certyfikaty, referencje, publikacje, wolontariaty, wystąpienia czy nagrody mogą udowodnić, że znamy się na rzeczy lepiej niż przymiotniki „zaangażowany” lub „kreatywny”, niepoparte przykładami.
Z pełną treścią przeprowadzonej analizy można zapoznać się na blogu CVeasy.pl.

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.