Komunikaty PR

Jak wygląda typowe polskie CV? Tak próbujemy zainteresować pracodawcę

2023-10-03  |  10:00

Autorzy serwisu CVeasy.pl wzięli pod lupę blisko 7 milionów życiorysów stworzonych przez kandydatów do pracy z 30 krajów. Okazało się, że w Polsce najczęściej chwalimy się umiejętnością komunikacji i pracy zespołowej. W czołówce cech, którymi próbujemy przekonać do siebie pracodawcę, znajduje się też punktualność, odpowiedzialność i zaangażowanie.

W okresie kryzysu dobra praca zyskuje na znaczeniu. Nic więc dziwnego, że na całym świecie przykładamy dużą wagę do wyglądu dokumentów, z pomocą których aplikujemy na wymarzone stanowiska. Korzystając z darmowych szablonów CV, możemy podsumować nasze umiejętności i doświadczenie tak, by wyróżnić się na tle konkurentów. Przeprowadzona analiza pokazuje, jak wygląda typowy polski życiorys.

Gdzie Polak, tam dobry kolega z pracy

Zgrany zespół to podstawa sukcesu wielu firm. Mamy tego świadomość, bo najwięcej z nas wpisuje do swojego CV właśnie umiejętności miękkie, takie jak zdolność komunikacji czy pracy w grupie. Co istotne, te atuty mogłyby zwiększyć nasze szanse na znalezienie zatrudnienia także za granicą.

W tworzonych na świecie dokumentach również przodują wspomniane umiejętności, a zaraz za nimi plasuje się znajomość pakietu Microsoft Office. Często wymieniana jest też zdolność szybkiego uczenia się oraz adaptacji do zmieniających się okoliczności – o pierwszej z nich wspomina co piąty kandydat, a o drugiej co szósty.

Kursy ukończone i… zapomniane

Rozmaite szkolenia są dowodem na to, że chcemy się rozwijać i podwyższać swoje kwalifikacje. Mało kto z nas jednak pamięta, by umieścić je w CV. Z analizy CVeasy.pl wynika, że najczęściej próbujemy zainteresować pracodawcę, informując o ukończeniu kursu zaawansowanej komunikacji. Wymieniamy także kursy z zakresu pierwszej pomocy czy marketingu cyfrowego w biznesie. Co ciekawe jednak, każdy z tych kursów pojawia się w mniej niż 1% polskich życiorysów.

Jak wykorzystać tę wiedzę?

Mając na uwadze, co inni kandydaci umieszczają w CV, możemy sprawić, by na ich tle nasza aplikacja wypadła wyjątkowo dobrze. Jak sugerują eksperci, aby zwiększyć szansę na wygranie rekrutacji, warto dopasować życiorys do konkretnej oferty pracy i podać bardziej szczegółowe informacje, zamiast ograniczać się do ogólnych określeń. Wszelkie certyfikaty, referencje, publikacje, wolontariaty, wystąpienia czy nagrody mogą udowodnić, że znamy się na rzeczy lepiej niż przymiotniki „zaangażowany” lub „kreatywny”, niepoparte przykładami.

Z pełną treścią przeprowadzonej analizy można zapoznać się na blogu CVeasy.pl.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kariera Czy edukacja zdalna może mieć międzynarodowy poziom? Biuro prasowe
2024-12-27 | 01:00

Czy edukacja zdalna może mieć międzynarodowy poziom?

JDJ International Open Schools (JDJ IOS) to projekt, który redefiniuje dostęp do edukacji międzynarodowej. Umożliwia zdobycie akredytowanego amerykańskiego świadectwa maturalnego z
Kariera Neuroróżnorodność to cecha, a nie problem
2024-12-20 | 01:00

Neuroróżnorodność to cecha, a nie problem

W Polsce proces kwalifikacji zaczyna się zwykle w sytuacji, kiedy nauczyciele widzą jakiś „problem” z dzieckiem – mówią wtedy, że dziecko jest
Kariera Weź udział w darmowych szkoleniach dla Dyrektorów przedszkoli i żłobków!
2024-12-19 | 12:00

Weź udział w darmowych szkoleniach dla Dyrektorów przedszkoli i żłobków!

Codziennej pracy Dyrektora towarzyszy wiele wyzwań związanych z pracownikami, współpracą z rodzicami, opieką nad dziećmi, czy prowadzeniem własnego biznesu. KDPN czyli Klub Dyrektora

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.